Er is een reden dat hij “belangrijk voor het team” was. Seedorf was altijd ijzersterk, atletisch en topfit. Had daarnaast een geweldige traptechniek, actie, was tactisch sterk en had een echte winnaarsmentaliteit. Daarnaast - en dit wordt dus ook vaak onderschat in mijn ogen - was hij bijzonder constant. Hij heeft zo’n 15 jaar op wereldniveau gepresteerd, overal prijzen gepakt en is in zijn 10 jaar bij Milan volgens mij nooit uit de basis verdwenen.Marillion schreef: zo jan 04, 2026 12:46 pm Over Seedorf komen we overigens ondertussen nog niet veel verder dan "belangrijk voor het team". Dat is toch wat karig voor een wereldtopper. Waar lag nou zijn grote kracht?
Dat Davids het allerbeste was in zijn rol als balafpakker ben ik het overigens wel mee eens. Maar ik denk dat zijn vermogen om te voetballen daardoor wellicht wat onderschat is geraakt. Ik kan me nog herinneren dat hij bijvoorbeeld bij Dortmund uit op 4 speelde. Toen was hij echt geweldig, ook aan de bal.
Davids was samen met Richard Witschge en Litmanen een van mijn eerste helden als jonge jongen. Ik vond hem echt geweldig, met z’n energie, flair, winnaarsmentaliteit en toch ook (of vooral) zijn skills aan de bal. Maar dat Seedorf succesvoller was en in de bottomline de grotere voetballer was lijkt me een feit.