Mooi staaltje hoogstaande journalistiek weer. Ik denk echt dat iedereen met een pen, schrijfblok en een iq boven de 80 sportjournalist kan worden.Míchel zou op een aantal fronten een logische keuze zijn, maar zijn mogelijke aanstelling bij Ajax brengt ook meerdere risico's met zich mee.
De Opvolger van Sjon en Fred
Moderator: mods
Re: De Opvolger van Sjon en Fred
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Haha! Ja hè, zeker dit soort ‘analyses’. Eigenlijk weten ze niets en plakken dat wat open deuren achter elkaar vast
Er staat natuurlijk wel iets meer in het artikel, bijvoorbeeld:
In de geduldige opbouw van achteruit voelt Blind zich als een vis in het water. Waar de linksbenige verdediger in zijn eerste jaar bij Girona nog vooral als linksback speelt, is hij inmiddels een belangrijke kracht in het hart van de defensie. Maandagavond zit Blind tegen Rayo opvallend genoeg op de bank bij Girona, maar met zijn passingkwaliteiten speelt hij normaliter een grote rol in de speelwijze van Míchel. De kansen op een Ajax-rentree van de transfervrije linkspoot zouden met de eventuele komst van Míchel naar Amsterdam dan ook direct drastisch toenemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Michel zou nu ook kandidaat zijn bij Leverkusen. Ik weet niet hoe serieus dat is maar ik hoop in ieder geval niet dat het nog heel lang gaat duren voor wij een trainer kunnen presenteren. Dat moet je eerste stap zijn om hem aan te kunnen haken bij besluiten rondom de selectie.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zou wel weer typisch zijn dat die man naar Leverkusen gaat en het daar gewoon heel behoorlijk doet en dat wij dan uitkomen bij Dick Schreuder en dat dat een fiasco wordt. En dat dan de media ook volledig draait en aan gaat geven dat "een jaartje NEC ook veel te weinig is voor een topclub als Ajax". Je voelt aan alles dat dit zo maar het scenario kan zijn. Bij Heitinga werd ons ook SLOT BALL beloofd.
Nou ja, hij heeft een aflopend contract. Als er geen belangstelling voor hem zou zijn zou ik mij meer zorgen maken.Marillion schreef:Michel zou nu ook kandidaat zijn bij Leverkusen. Ik weet niet hoe serieus dat is maar ik hoop in ieder geval niet dat het nog heel lang gaat duren voor wij een trainer kunnen presenteren. Dat moet je eerste stap zijn om hem aan te kunnen haken bij besluiten rondom de selectie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat is op zichzelf geen verkeerd signaal. Het is alleen meer dat ik me zorgen maak dat het contracteren van een nieuwe trainer veel langer gaat duren dan wenselijk is. En wat Peter zegt inderdaad, dat je dan straks misschien weer door de pijn heen moet bijten dat hij het elders goed doet terwijl wij dan achterblijven met een tegenvallende Schreuder of zo.
Natuurlijk is de kwaliteit van de nieuwe trainer het belangrijkste. Maar snelheid van handelen zodat we aan de slag kunnen met de selectie is ook heel belangrijk.
Natuurlijk is de kwaliteit van de nieuwe trainer het belangrijkste. Maar snelheid van handelen zodat we aan de slag kunnen met de selectie is ook heel belangrijk.
Nil volentibus arduum
Zou hij Ajax gebruiken om in een groot voetballand aan de bak te komen?
Klopt.Als er geen belangstelling voor hem zou zijn zou ik mij meer zorgen maken.
- Jinne
- Site Admin
Moet Hjulmand dan weg daar?Marillion schreef: wo mei 13, 2026 11:34 am Michel zou nu ook kandidaat zijn bij Leverkusen. Ik weet niet hoe serieus dat is maar ik hoop in ieder geval niet dat het nog heel lang gaat duren voor wij een trainer kunnen presenteren. Dat moet je eerste stap zijn om hem aan te kunnen haken bij besluiten rondom de selectie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Volgens Bild wel. Ik weet uiteraard niet hoe we dat moeten inschatten.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Ik zie het. Normaal zijn die wel betrouwbaar. Leverkusen heeft ook nog een speler die bij Girona heeft gespeeld en met Alonso eerder al een Spanjaard als succesvolle baas.
En de ceo is ook een Spanjaard daar Fernando Carro.. zit er ook al wat jarenJinne schreef:Ik zie het. Normaal zijn die wel betrouwbaar. Leverkusen heeft ook nog een speler die bij Girona heeft gespeeld en met Alonso eerder al een Spanjaard als succesvolle baas.
Ik vind het wel opvallend dat Michel (blijkbaar) onomstreden is bij Girona, ondanks de moeizame resultaten. Wat zegt dat over hem?
Maar misschien zegt het meer over Girona.
We moeten onszelf niet overschatten, wat hebben we te bieden? Ajax is een mooie club, maar het speelt wel in de Eredivisie, mist wellicht Europees voetbal, heeft geen geld, is de laatste jaren een trainerskerkhof geweest, enz. We moeten niet denken dat de toptrainers in de rij staan.
Daarbij, het gezaag aan de stoelpoten van Jordi begint nu al. Een trainer wil wel graag dat de TD die hem gehaald heeft blijft zitten.
We moeten onszelf niet overschatten, wat hebben we te bieden? Ajax is een mooie club, maar het speelt wel in de Eredivisie, mist wellicht Europees voetbal, heeft geen geld, is de laatste jaren een trainerskerkhof geweest, enz. We moeten niet denken dat de toptrainers in de rij staan.
Daarbij, het gezaag aan de stoelpoten van Jordi begint nu al. Een trainer wil wel graag dat de TD die hem gehaald heeft blijft zitten.
- Jinne
- Site Admin
Girona heeft voor 2018 nog nooit in de primera division gespeeld. Dus erin blijven is dan belangrijkste. Als je nu de stand kijkt staan ze maar 2 overwinningen verwijderd van linkerrijtje. Stuk of 10 clubs met een soortgelijk puntenaantal.
Dan helpt het ze niet dat buurman Barca het gister liet lopen tegen Alaves.
Dan helpt het ze niet dat buurman Barca het gister liet lopen tegen Alaves.
Dat krijg je tegen het einde van de competitie, niet alle teams hebben nog iets om voor te spelen. Het kan zelfs gebeuren dat je de kampioen treft die net een weekje Ibiza achter de rug heeft.
https://www.vi.nl/competities/la-liga/2025-2026/stand
Opvallend toch hoe weinig er gescoord wordt in de PD, behalve dan door Barcelona en in mindere mate Madrid en Villareal.
https://www.vi.nl/competities/la-liga/2025-2026/stand
Opvallend toch hoe weinig er gescoord wordt in de PD, behalve dan door Barcelona en in mindere mate Madrid en Villareal.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Sowieso opvallend hoe dicht alles bij elkaar zit. Mallorca (nr 18) moet nog tegen Levante (nr 19) en Oviedo (nr 20). Als ze 2x winnen, dan kunnen ze zelfs nog linkerrijtje halen…
Ik denk dat Girona (nr 16) degradeert trouwens. Atleti uit en Elche (nr 17) thuis dus. Je moet dan wel echt winnen van Elche want Mallorca en/of Levante gaan sowieso goede zaken doen.
Ik denk dat Girona (nr 16) degradeert trouwens. Atleti uit en Elche (nr 17) thuis dus. Je moet dan wel echt winnen van Elche want Mallorca en/of Levante gaan sowieso goede zaken doen.
Het sfeerbeeld voor wat toch het meest waarschijnlijke scenario is ziet er niet zo fraai uit hè? Ajax straks in het Volendam stadion uitgeschakeld voor de voorronde Conference League en dat de trainer van een Spaanse degradant ons dan moet komen redden. Tenzij die trainer alsnog voor een andere club kiest.

Nil volentibus arduum
We hebben idd niet veel te bieden. Zeker als we geen Europees voetbal halen. Ik had dan ook liever gezien dat we een trainer als Correia hadden gehaald. Opnieuw een elftal opbouwen met spelers uit de jeugd en een enkele gerichte aankoop. Wat moeten we een Spanjaard die op z’n 50e nog geen woord Engels spreekt? Moet die dan zorgen voor de teambuilding? Heb er niet veel vertrouwen in eerlijk gezegdYopii schreef:Ik vind het wel opvallend dat Michel (blijkbaar) onomstreden is bij Girona, ondanks de moeizame resultaten. Wat zegt dat over hem?
Ik ook niet. Komt nog bij dat ik het opmerking vindt dat Leverkussen nu zo concreet wordt. Ik dacht dat ze al wel rond waren maar het nog aangekondigd moet worden. Dat lijkt nu toch anders te zijn.
En daarmee ontstaat de merkwaardige mix dat we hem niet persé als nieuwe trainer willen hebben maar ook balen als hij alsnog naar Leverkusen gaat. 
Nil volentibus arduum
Ik vind het vooral heel slecht dat Ajax op 15 mei nog geen idee heeft wie er over 8 weken voor de groep staat. Komt bij dat optie 1 al niet overtuigend is, hoe zal optie 2 dan wel niet zijn?
Ja, zou graag achter de schermen kijken om te zien wat de stand van zaken is. Zijn ze er echt al wel uit met Michel? Of hebben we meerdere ijzers in het vuur en kan er snel geschakeld worden na afloop van de competitie?
Het is echt wel heel erg belangrijk om snel een trainer te hebben inclusief invulling van de staf. Dat moet niet nog meer dan een maand gaan duren of zo.
Het is echt wel heel erg belangrijk om snel een trainer te hebben inclusief invulling van de staf. Dat moet niet nog meer dan een maand gaan duren of zo.
Nil volentibus arduum
Die Michel is druk met Girona, wat verwacht je dan? Dat ze hem nu gaan presenteren?
'Het allerbelangrijkste verschil met Mislintat is dat er toen in de Raad van Commissarissen echt onvoldoende toezicht was', gaat de Ajax-volger verder. 'Die man heeft gewoon maar kunnen doen. Edo Ophof (technisch commissaris van Ajax, red.) zit daar wel korter op. Hij heeft ook een hotline met Jordi Cruijff. Het verhaal dat Cruijff totaal solo zou opereren, is dus echt onzin. De aankopen gaan over vijf of zes schijven.'
Verder gaat Verweij in op de verhalen dat Cruijff het scoutingsapparaat van Ajax volledig zou negeren. 'Ajax had nog twaalf scouts in dienst die allemaal tussen een ton en twee ton verdienden. En ja, kijk naar de lijst met spelers die de afgelopen jaren zijn gehaald. Er is geen speler waarvan je zegt: wow, wat een geweldige vondst van de scouting.'
Zodoende heeft Verweij dan ook een sterk vermoeden uit welke hoek de kritische geluiden richting Cruijff komen. 'Ik denk dat de scouts heel duidelijk de bron waren daarin in die podcast. Er stonden bepaalde details in, zoals dat Jordi Cruijff niet eens de toegangscode van alle data van de scouts had. Dat moet bij de scouts vandaan komen. Volgens mij moeten die wel even een toontje lager zingen.'
Presenteren is een ander verhaal. De vraag is of ze achter de schermen al tot een akkoord zijn gekomen of dat het risico groot is dat we straks eind mei opnieuw moeten beginnen.
Volgens Matteo Moretto (geen idee wie dat is) zou men al wel mondeling akkoord zijn. Dat vind ik net terug op Ajaxshowtime.com.
Dus of het zijn daadwerkelijk goedbetaalde prutsers of ze verstaan wel degelijk hun vak alleen worden ze stelselmatig genegeerd. Het is van buitenaf vrijwel niet vast te stellen wat er waar is. Wij zien alleen dat we onder de streep bijna alleen maar slechte transfers doen.
Volgens Matteo Moretto (geen idee wie dat is) zou men al wel mondeling akkoord zijn. Dat vind ik net terug op Ajaxshowtime.com.
Grote vraag wat mij betreft is in welke mate de scouting de afgelopen jaren nou serieus betrokken is geweest bij transfers. Zijn zij inderdaad nauw betrokken geweest bij die hele serie miskopen of niet? Hun klacht is al jaren dat de technische leiding van Ajax niet luistert naar de scouting....Verder gaat Verweij in op de verhalen dat Cruijff het scoutingsapparaat van Ajax volledig zou negeren. 'Ajax had nog twaalf scouts in dienst die allemaal tussen een ton en twee ton verdienden. En ja, kijk naar de lijst met spelers die de afgelopen jaren zijn gehaald. Er is geen speler waarvan je zegt: wow, wat een geweldige vondst van de scouting.'...
Dus of het zijn daadwerkelijk goedbetaalde prutsers of ze verstaan wel degelijk hun vak alleen worden ze stelselmatig genegeerd. Het is van buitenaf vrijwel niet vast te stellen wat er waar is. Wij zien alleen dat we onder de streep bijna alleen maar slechte transfers doen.
Nil volentibus arduum