Het valt denk ik ook niet mee als je in je hoofd nog herinneringen hebt aan het spel bij Arsenal de laatste jaren en je kijkt dan bij dit Ajax om je heen als je in het veld staat.peter schreef: zo feb 22, 2026 9:14 am ...
Terug naar Tomiyasu. Het leek me soms ook een kwestie van ongeloof en niet weten waar je het zoeken moest. Kon het niet altijd even goed zien, maar ik zag hem soms Centraal of op 6 ronddwalen.
Takehiro Tomiyasu
Moderator: mods
Re: Takehiro Tomiyasu
Nil volentibus arduum
Mwah, hij staat niet voor niets niet meer bij Arsenal op het veld.
Nee uiteraard. Maar ik denk dat het alsnog schrikken is qua niveau om je heen. Daarbij is hij zelf enorm roestig door zolang niet te spelen. Dat is geen goede combinatie. Geen verrassing uiteraard.
Je zou er hooguit iets aan hebben als hij dit seizoen gebruikt om bij ons terug op niveau te komen om dan volgend jaar te presteren. Maar ja, als hij op eventueel terug niveau komt is hij vertrokken.
Je zou er hooguit iets aan hebben als hij dit seizoen gebruikt om bij ons terug op niveau te komen om dan volgend jaar te presteren. Maar ja, als hij op eventueel terug niveau komt is hij vertrokken.
Nil volentibus arduum
Het is ook maar de vraag of hij dat niveau nog kan aantikken... Best lastig als je er 2 jaar hebt uit gelegen.
Meestal lukt dat niet meer. Nu is dat nog niet per definitie heel erg. Iets minder kan nog steeds goed genoeg zijn. Maar als een speler bijvoorbeeld net wat minder wendbaar is dan is het maar zeer de vraag of het op een lager niveau nog lukt.
Ik heb onvoldoende beeld bij zijn loopbaan en blessureleed om er echt gevoel bij te krijgen. Maar meestal is zo'n hele lange onderbreking wel een probleem. En een paar procent minder maakt een enorm verschil.
Ik heb onvoldoende beeld bij zijn loopbaan en blessureleed om er echt gevoel bij te krijgen. Maar meestal is zo'n hele lange onderbreking wel een probleem. En een paar procent minder maakt een enorm verschil.
Nil volentibus arduum
Ajax is ook geen Arsenal...Yopii schreef: wo feb 25, 2026 9:22 am Mwah, hij staat niet voor niets niet meer bij Arsenal op het veld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zie hem net in trainingspak langslopen.
205 minuten tot op heden en vandaag het laatste competitieduel. Het was een fantastisch traingsprogramma zo richting het WK. Het mag ook allemaal wat kosten. Eigenlijk is het wel diep schokkend wat Kroes en Beuker hebben gepresteerd dit jaar.
205 minuten tot op heden en vandaag het laatste competitieduel. Het was een fantastisch traingsprogramma zo richting het WK. Het mag ook allemaal wat kosten. Eigenlijk is het wel diep schokkend wat Kroes en Beuker hebben gepresteerd dit jaar.
Hij zal toch wel op een prestatiecontract hebben gezeten toch?
I think I lost my fucking headache
Tja ik had het voorspeld, maar werd weggehoond...
Minder slechte deal dan Zinchenko, maar die blessure kon niemand zien aankomen...
Minder slechte deal dan Zinchenko, maar die blessure kon niemand zien aankomen...
Ik ben niet onder de indruk van Garcia, maar er zal een reden zijn waarom hij die jongen niet opstelt. Geen enkele trainer laat onder de huidige omstandigheden een fitte back van PL-niveau op de bank, ook Garcia niet.
Deze jongen zal toch niet slechter zijn dan Gaaei? In de minuten die hij kreeg vond ik hem zeer overtuigend. Ik vind het heel merkwaardig waarom die niet meer minuten heeft gekregen.
Hij was ineens helemaal uit beeld. Een beetje vreemd is het wel want hij leek wel iets te kunnen brengen. Alsof er intern op enig moment is besloten dat we door moesten met Gaaei en Rosa omdat zij volgend jaar ook nog contractspelers zijn en ze eventueel ook nog in beeld komen voor een transfer.
Nil volentibus arduum
Het zal die jongen een zorg zijn, hij heeft niets met Ajax en zijn revalidatie is dusdanig goed verlopen dat hij naar het WK gaat.
Je weet vooraf dat zo'n constructie negen van de tien keren niets oplevert. In dit geval twee van de twee.
Je weet vooraf dat zo'n constructie negen van de tien keren niets oplevert. In dit geval twee van de twee.
Oh hem zal het niet uitmaken nee. Maar ik kijk er dus wel van op dat hij niet meer is ingezet. Het is niet dat onze backs zo geweldig hebben gespeeld. Als je hij dan toch hier rondloopt en fit is (hij zat wel op de bank) laat hem dan spelen.
Nil volentibus arduum
Dus zal er wel iets anders zijn?
Wie weet zat hij op een fors prestatiecontract? Die jongen verdiende een vermogen in de PL.
Wie weet zat hij op een fors prestatiecontract? Die jongen verdiende een vermogen in de PL.
Dat is dus de vraag. Wat er speelde. Want volgens mij was iedereen wel relatief enthousiast over zijn ontwikkeling naarmate hij wat meer minuten begon te maken.
Nil volentibus arduum
In ieder geval is het wel weer geklungel. We hebben 4 spelers gehaald in de winterstop voor nog best wel wat centjes. Daarvan heeft alleen Paes veel minuten gemaakt. En dat was nou niet zo een doorslaand succes.
Wat mij betreft is Beuker inmiddels ook onhoudbaar. Die zit er nu ook 3 jaar en laat de club in puinhoop achter.
Wat mij betreft is Beuker inmiddels ook onhoudbaar. Die zit er nu ook 3 jaar en laat de club in puinhoop achter.
Paes is geen geweldige keeper, maar hij heeft toch niet echt beslissende fouten/blunders gemaakt?
I think I lost my fucking headache
Inderdaad. Paes werd gehaald als 3e keeper maar stond ineens onder de lat. Voor de Eredivisie een oké keeper. In dit soep zooitje is het niet fair om op individueel niveau spelers te beoordelen. Deze selectie is slecht samengesteld en niet beter dan Heerenveen, Groningen etc.
Gehaalde spelers zijn modale voetballers, de ervaren spelers waren en zijn niet zo en hebben het met zichzelf al lastig genoeg en de talenten zijn jochies die redelijk kunnen voetballen.
Bij elkaar gewoon heel matig en bedroevend slecht
Gehaalde spelers zijn modale voetballers, de ervaren spelers waren en zijn niet zo en hebben het met zichzelf al lastig genoeg en de talenten zijn jochies die redelijk kunnen voetballen.
Zou hij slechter zijn dan Lamprou of Grim of andere reservekeepers die we hebben gehad?
Hij was immers niet voor de basis bestemd. Reservekeepers moeten vooral collegiaal zijn. Fred Grim was jarenlang naar tevredenheid (van LVG) wissel, maar toen hij eerste keeper werd, bleek hij er weinig van te kunnen. Dat had nooit iemand opgemerkt, want hij speelde niet.
Hij was immers niet voor de basis bestemd. Reservekeepers moeten vooral collegiaal zijn. Fred Grim was jarenlang naar tevredenheid (van LVG) wissel, maar toen hij eerste keeper werd, bleek hij er weinig van te kunnen. Dat had nooit iemand opgemerkt, want hij speelde niet.
Spelers alleen op basis van data beoordelen is ook niet alles.Wat mij betreft is Beuker inmiddels ook onhoudbaar. Die zit er nu ook 3 jaar en laat de club in puinhoop achter.
Hij maakte gister wel een belachelijke flater...
Probleem is toch dat we vol zitten met ervaren spelers, maar dat die er gewoon geen klote van kunnen. Weghorst, Paes, Berghuis, Klaassen, Rosa, die 2 Japanners. Ervaring genoeg.columbus schreef: ma mei 18, 2026 11:20 am Inderdaad. Paes werd gehaald als 3e keeper maar stond ineens onder de lat. Voor de Eredivisie een oké keeper. In dit soep zooitje is het niet fair om op individueel niveau spelers te beoordelen. Deze selectie is slecht samengesteld en niet beter dan Heerenveen, Groningen etc.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kroes heeft in ieder geval de contracten van Klaassen en Berghuis wel verlengd tot 2027. Je moet er niet aan denken dat die jongens gratis de deur uitlopen.
Het is, zoals je zegt, heel lastig om individuele gevallen er uit te pikken, want overall is het op alle posities gewoon veel te matig. Feit is wel we miljoenen hebben uitgegeven aan spelers die de kar niet trekken en/of veel te veel mankementen hebben of chronisch geblesseerd zijn. En daar komt bij dat de selectie dus enorm onevenwichtig is ingekocht. Wat dat betreft is Jordi ook niet te benijden hoor. Wat mij betreft zitten we in de grootste crisis ooit namelijk. In de historie konden we altijd nog terugvallen op iets (trainer, visie, aanwas jeugd, paar heel goede spelers), maar nu is er bijna niets.
Het is, zoals je zegt, heel lastig om individuele gevallen er uit te pikken, want overall is het op alle posities gewoon veel te matig. Feit is wel we miljoenen hebben uitgegeven aan spelers die de kar niet trekken en/of veel te veel mankementen hebben of chronisch geblesseerd zijn. En daar komt bij dat de selectie dus enorm onevenwichtig is ingekocht. Wat dat betreft is Jordi ook niet te benijden hoor. Wat mij betreft zitten we in de grootste crisis ooit namelijk. In de historie konden we altijd nog terugvallen op iets (trainer, visie, aanwas jeugd, paar heel goede spelers), maar nu is er bijna niets.
Het Anderlecht scenario is gewoon bijzonder realistisch.
Nil volentibus arduum
Man Utd ook...