Van mij hoeft het ook niet direct maar het is gewoon een legale constructie. Het ging mij er een beetje om dat veel Ajacieden een beetje neerbuigend doen over zo'n samenwerking maar dan vervolgens wel beginnen te mopperen als er dan (misschien) een goede speler richting Eindhoven komt. Tja, dat hoort wel bij het verhaal.joey schreef:Chelsea wilde dat wel, maar het had vooral belangstelling voor de jeugdopleiding. Ajax voelde er weinig voor om de grootste talenten richting Londen te sturen en zei nee.Marillion schreef:Het staat Ajax toch vrij om een vergelijkbare overeenkomst af te sluiten?
Dat maakt het makkelijker om dat soort spelers te halen. Het nadeel is dat je er wellicht wat minder over te vertellen hebt en dat je dus minder of geen controle hebt over het moment dat de speler vertrekt. Ook zul je geen winst maken bij een transfer omdat de speler geen eigendom is. Aan de andere kant is het risico daardoor ook weer nihil.
Zo'n constructie heeft voordelen en nadelen. Ajax kiest er voor om zo niet te werken en psv doet dat wel.
Ik denk ook dat het niets voor ons is. Te eigenwijs. ;)
Alex was zonder Chelsea nooit naar psv gekomen. Nu speelt hij daar al een paar seizoenen en is hij erg belangrijk. Als hij eerder international was geworden of wanneer Chelsea hem in een andere deal had kunnen betrekken had psv misschien een probleem gehad nu is het een enorme meevaller. Ze maken straks geen winst bij zijn transfer maar hebben wel een paar seizoenen een topper in de verdediging gehad.