PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 3:21 pm

Ach, het is ok hoor. Het is bijna standaard dat PSV 1 keer in het seizoen punten verliest tegen Feyenoord. Volgens mij zijn wij hier allemaal bozer over zondag dan dat we blij zijn met het resultaat van vandaag. Als Ajax een beetje mentaliteit had gehad was de achterstand nu nog maar 6 punten geweest.

Dan nog denk ik dat het bijna onmogelijk was geweest voor PSV om geen kampioen te worden. Er loopt gewoon veel kwaliteit rond. Winnen ze niet als team, dan winnen ze (over het algemeen in uitwedstrijden) dankzij de kwaliteiten van een Cocu, Farfan, Afellay of Kone. PSV is professioneler, mentaal sterker, heeft minder zwakke plekken en heeft ook nog eens meer kwaliteit in de selectie zitten.

En hoe PSV het middenveld uit handen heeft kunnen geven? Gebrek aan initiatief, denk ik.

Harm

Bericht door Harm » di dec 26, 2006 3:40 pm

Vooral vanwege de inzet van Feyenoord en het doorschuiven van achterhoedespelers waar PSV geen antwoord op had (of wilde hebben).

Kromkamp had in mijn ogen door moeten schuiven en de opkomende Drenthe al op het middenveld op moeten vangen. Farfan had nog niet de kracht om continu mee te lopen met hem.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 3:48 pm

Over Kromkamp ben ik het met je eens. Normaal gesproken houd je Kromkamp thuis met een diepspelende buitenspeler en breng je hem zo in de problemen. Vandaag lukte het Drenthe als opkomende speler, doordat Kromkamp uit zichzelf erg teruggetrokken speelde. Het leek ook de tactiek van PSV, wat tot gevolg had dat Drenthe zowat de gevaarlijkste man van Feyenoord was.

Maar inderdaad ook credits voor de inzet van Feyenoord. :xyxthumbs:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 7:15 pm

Harm schreef:Okee kom maar.

Ja, we hebben punten verspeeld tegen van een onnoemelijk prutsteam. onbegrijpelijk dat ze het middenveld zo in handen konden hebben in de tweede helft...

En Jansma, je hoeft niet zo interessant te doen met je Engelse woorden hoor, je mag ook gewoon Nederlands praten...
niks interesants aan, eerder een gebrek van mijn kant.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 1:22 pm

Ach, de voorbeschouwing toonde aan dat PSV van de voorgaande 50 duels Feyenoord-PSV er slechts 8 had weten te winnen. Het gelijke spel was ook terecht, PSV was beter in de 1e helft en Feyenoord in de 2e helft.
Al had ik de (knappe) gelijkmaker niet verwacht op dat moment, normaal gesproken weet PSV zo'n voorsprong vast te houden tot de rust.

Maar goed, beide trainers waren tevreden over het gelijkspel en ik kan ze geen ongelijk geven. PSV heeft de traditioneel moeilijke uitwedstrijd niet verloren en Feyenoord heeft met aardig voetbal een punt verdiend.

Daarbij hebben zowel Ajax als AZ een zware wedstrijd vanavond, wat zou kunnen leiden tot een vergroting van de voorsprong. Zo niet, dan is de voorsprong van PSV nog steeds ruim.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 27, 2006 1:26 pm

PSv was helemaal niet beter in de de eerste helft, vond ik. Ze kregen 1 knappe kans via Koné, maar waren verder vooral bezig om zich in te graven. Die goal viel ook vanuit het niets en was een blunder van jewelste. PSV had in de eerste helft dus de betere 'kansen', maar qua veldspel was dat absoluut niet geval.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:28 pm

Ik dacht het, maar vond het niet de moeite om op te schrijven. PSV was absoluut niet de betere de eerste helft. Het was weer 'lekker' aan het leunen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 1:29 pm

Luuk, wanneer slaat Koeman eindelijk eens aan het prutsen? Het zal tijd worden! :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 1:31 pm

Op de eerste 10 minuten na kwam PSV niet in de problemen, zoals zo vaak zegt balbezit niets. Als Koné die enorme kans erin had geschoten was de wedstrijd ook gespeeld geweest.

De gelijkmaker wil ik geen blunder noemen, Gomes en PSV gingen uit van een direct schot op doel maar Drenthe legde de bal uitstekend neer voor Charisteas. En hij wist Gomes eindelijk weer eens te kloppen, met een uitstekende kopbal in de uiterste hoek. Een tegendoelpunt uit een stilstaande situatie, het overkomt PSV erg weinig en daarom vind ik de goal des te knapper.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:32 pm

Ach, qua countervoetbal heeft Koe het ook bij Ajax redelijk gedaan. Als je met de selectie van PSV op zijn Italiaans speelt moet je het wel heel beroerd doen wil je niet winnen. Dat er geen f*ck aan is, ach dat is zowel voor PSV als voor Koeman niet nieuw of een bezwaar

Je wou de goal van PSV geen geschenk noemen? Nou vervolgens is de bal van Kone zo'n beetje de enige fatsoenlijke kans die PSV kreeg.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo dec 27, 2006 1:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » wo dec 27, 2006 1:32 pm

Ik heb het niet over de gelijkmaker maar over de goal van Cocu. Dat was een blunder van jewelste.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 1:34 pm

De goal van Cocu was inderdaad een blunder van Timmer, die heeft op de een of andere manier vaak moeite met afstandsschoten...

PS: De discussie over countervoetbal en wat aantrekkelijk is vind ik onzinnig en uitgemelkt, daar ga ik niet meer op in.
Kijk eerst eens naar je eigen ploeg zou ik zeggen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 1:37 pm

Natuurlijk. We hebben het over PSV, maar we mogen niets negatiefs zeggen, want Ajax speelt niet fantastisch.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:40 pm

Natuurlijk mogen wij een mening over PSV hebben. Klote, lelijk antivoetbal. Bijna Italiaans, vast heel knap, maar ik haat dat soort spel

peter

Bericht door peter » wo dec 27, 2006 1:41 pm

Ik heb kritiek op andere clubs wanneer mij dat uit komt en wanneer ik daar een fundering voor kan geven. Neemt niet weg dat wij ook heus wel kritiek leveren op onze club. Vergeet niet dat wij Ajacieden zijn en altijd wel wat te klagen hebben.

Ik denk dat je zelf ook liever hebt dat jullie winnen mét prachtig voetbal. Misschien zijn wij ook wel een stelletje azijnzeikers, maar ik durf te wedden dat wanneer het hier ging om Ajax er genoeg reden was tot kritiek.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 1:52 pm

Je mag zeggen wat je wil, maar het wordt nogal ongeloofwaardig als Ajax verre van goed voetbalt en presteert maar sommigen ondertussen wel constant blijven afgeven op de speelstijl van PSV.

Thuis speelt PSV meestal goed en aanvallend voetbal (de uitslagen dit seizoen: 4-1, 7-0, 3-0, 4-0, 5-0, 3-0 en 4-0) en in de zwaardere uitwedstrijden leunt men achterover en slaat men toe op de belangrijke momenten. Soms saai, soms leuk, effectief, realistisch en vooral winnend.

Dat PSV vaak genoeg heeft aan één goede helft of enkele sterke momenten kan moeilijk PSV verweten worden, de rest moet maar beter spelen en het PSV moeilijk maken. In de HCE zijn er echter bedroevend weinig teams die dat kunnen realiseren.

En aangezien PSV nog zowel in de HCE als in de beker als in de CL speelt, nemen de spelers gas terug als het kan. Niet altijd even prettig voor het publiek, maar wel begrijpelijk.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:55 pm

Waarom is dat ongeloofwaardig? We zeiken hier wat af over Ajax hoor. Het wordt pas ongeloofwaardig als je je eigen team ophemelt en een team dat beter presteert neersabelt. Maar dat gebeurt hier niet. Wij, of iig de meesten van ons, zeggen dat het heel knap is wat PSV presteert, maar dat het wel fucking boring is. En dat zeggen we als we boven PSV staan en dat zeggen we als we een eind onder PSV staan

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 1:59 pm

Precies, Luuk.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 2:14 pm

Als je dat een keer zegt (of af en toe) is dat normaal, maar dat na zo ongeveer iedere wedstrijd blijven herhalen is onzinnig...vooral ook omdat PSV thuis anders speelt dan uit, daar hoor je echter zelden iemand over.

AZ krijgt alle complimenten over de speelstijl, maar vergelijk de doelsaldo's eens:

PSV: 50-6 (ik laat gisteren even weg, anders heeft PSV één wedstrijd meer)
AZ: 52-16

Het verschil in doelpunten voor is maar liefst 2 hele goals en dan zou PSV saai, verdedigend, counterend en Italiaans voetballen en AZ fris, fruitig, vrolijk, attractief en aanvallend.

Mag ik dan vinden dat beide zaken overdreven worden ?
Of bezondig ik me dan aan scorebordjournalistiek ? :D

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 2:15 pm

Antwoord op de laatste vraag is ja

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 2:18 pm

Een wedstrijd duurt langer dan de tijd waarin de doelpunten worden gemaakt, Baseman. Overigens heb ik niets tegen het spelletje van PSV.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 4:49 pm

Baseman schreef:Als je dat een keer zegt (of af en toe) is dat normaal, maar dat na zo ongeveer iedere wedstrijd blijven herhalen is onzinnig....
Omdat ze het gewoon iedere wedstrijd weer flikken..... :D

.....met dat soort voetbal
Baseman schreef:vooral ook omdat PSV thuis anders speelt dan uit, daar hoor je echter zelden iemand over.
In mijn ogen zet PSV nooit al teveel druk op de tegenstander. Ajax probeert over het algemeen (het lukt lang niet altijd) druk te zetten op de tegenstander. Ook bij een voorsprong van 1 of 2 goals. Gevolg is dat de tegenstander zich helemaal ingraaft en Ajax weinig spelers heeft die de kleine ruimte goed kunnen spelen of over een individuele actie beschikken als die van Kone, Farfan en Afellay. Wat je PSV echter vaak ziet doen is het initiatief juist meer aan de tegenstander laten na een voorsprong. Die denken op dat moment dat er wat te halen valt en dan loopt PSV met de grote individuele kwaliteiten en de geboden ruimte simpel uit naar 2, 3 of 4-0. Want zo groot is het krachtsverschil nou eenmaal.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 5:24 pm

Laat ik het dan anders stellen, volgens jullie speelt PSV saai en volgens mij speelt PSV Europees.

Wat betreft druk zetten, dat is een hele wedstrijd lang niet te doen. En als je het lang doet dan kost dat enorm veel kracht. PSV zet dan ook druk met momenten en vaak weet men te scoren in die momenten. Daarna en daarvoor mag de tegenstander de bal rond laten gaan op de eigen helft en wordt men pas aangepakt op de helft van PSV, ver van het doel af is de tegenstander toch niet gevaarlijk. En inderdaad, als de tegenstander komt dan wordt er achterin ruimte weggegeven en daar weet PSV vaak uitstekend van te profiteren.

Wat betreft tegenstanders die zich ingraven, dat doet bijna iedere club die bij PSV op bezoek komt. Zoals dat ook geldt voor bijna iedere club die de Arena bezoekt.

Laatst tegen Willem II begon PSV aanvallend en zette men meteen druk, het resultaat was een 3-0 voorsprong na ruim 20 minuten...niet geheel toevallig probeerde Willem II in die beginperiode aan voetballen toe te komen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 5:27 pm

Baseman schreef:Laat ik het dan anders stellen, volgens jullie speelt PSV saai en volgens mij speelt PSV Europees.
Daar ben ik het op z'n zachtst gezegd niet mee eens. Genoeg andere (top)ploegen die wel voor een groot deel van de wedstrijd druk proberen te zetten.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 5:34 pm

Wat is een groot deel van de wedstrijd ?
Hangt daar een percentage aan of ga je dan uit van je eigen veronderstellingen ?

Want we kijken natuurlijk allemaal door een (licht) gekleurde bril.
Het glas kan halfleeg of halfvol zijn ;)

Gesloten