Babel
Moderator: mods
Helemaal met Voetske eens. Die steeds maar groter wordende bek van die voetballers is om te kotsen. Wat heeft deze snijboon nu eigenlijk laten zien? Nog geen drol! Heerlijk jong die Babel! :pukey:Voetske schreef:Nog geen flikker laten zien op het voetbalveld maar wel je bek vol hebben met eisen.Volgende keer maakt ie toevallig weer eens een goal, kust ie het AJAX shirt :pukey:
Bertje for President!
Je kunt wel gaan kotsen, maar een speler mag gewoon vragen om een clausule. Ik zie niet in wat er misselijk aan is. Ik zou het overigens gewoon doen. Met een langdurig contract en een goede clausule verdien je meer aan hem dan wanneer je de onderhandelingen afbreekt en je houdt de speler langer. Volgens mij heeft Ajax niets te verliezen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Natuurlijk verdien je er op de lange duur minder door. Wellicht in het geval van deze individuele speler niet, maar dat doet niets af aan het feit dat je heel duidelijk richting de spelers moet laten weten dat ze geen clausule kunnen krijgen.
Bertje vindt Babel enorm belangrijk voor het team Boem!
Bertje vindt Babel enorm belangrijk voor het team Boem!
I think I lost my fucking headache
Precies. Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Hoeven we niet moeilijk over te doen.Bertje schreef:Je kunt wel gaan kotsen, maar een speler mag gewoon vragen om een clausule.
Verder sluit ik me aan bij WP_Legend. In dit soort kwesties heb ik een groot vertrouwen in MVG. Die laat zich niet leiden door emoties maar neemt beslissingen in het belang van Ajax.
- Ajaciedjuh
Yep, wat dat betreft moeten we niet 'roomser' zijn dan de paus. Als je bent aan het onderhandelen over een nieuw contract, dan is dat geoorloofd. Is in het bedrijfsleven niet anders. Als je belangrijk bent voor de zaak (Ajax), dan heb je meer te eisen. Babel is jong, is een talent en slechts 1 jaar contract. Je kunt je afvragen of Ajax niet veel te laat is met onderhandelen, dan was Babel blij geweest met bijtekenen met de condities van Ajax.Kaboem! schreef:Ik zou eerst eens gaan voetballen en dan gaan zeuren om een clausule. Hij laat tot nog toe vrij weinig zien, Bertje.
Daarnaast moet het bedrijf afvragen hoe hiermee om te gaan. Op lange termijn moet het ook jou voordeel opleveren. Als je nu iets toezegd, dan verwachten de andere werknemers (spelers) dat ook. Afwegen van belangen en je grenzen stellen is belangrijk. Korte termijn denken is op lange termijn rampzalig.
Kortom, je kunt als bedrijf wel enigsinds meegaan, maar met visie. Dus een afkoopclausule kan als hij marktconform is. Dus aflopend per jaar (eerste jaren zo hoog, dat je er ook op kunt vertrouwen dat Babel blijft of dat je dan een hoge afkoopsom hebt). Als die intentie er bij Babel niet is, dan aan het eind van het jaar verkopen. Anders heb je toch een probleem over een jaar.
Natuurlijk. Ajax met zich met clausules alleen geen oor aan laten naaien. Op het moment dat jij een speler als Babel een clausule geeft voor één miljoen ben je gezien, maar tien miljoen is al veel meer dan we anders deze zomer eventueel zouden kunnen krijgen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar tegenwoordig hebben ze wel erg snel een grote mond en durven ze van alles te eisen! Vroeger (zei de ouwe lul) werd er eerst gevoetbald voordat we praatjes kregen. Dat het nu eenmaal een kwestie van vraag en aanbod is betwijfel ik ook niet. Ik zou het persoonlijk alleen anders doen.Jöhnk schreef:Precies. Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Hoeven we niet moeilijk over te doen.Bertje schreef:Je kunt wel gaan kotsen, maar een speler mag gewoon vragen om een clausule.
Bertje for President!
- Daily Blind
Nee, dan gaat ie eind van dit seizoen weg. En leren de andere spelers dat ze een contract tekenen waarin geen clausule staat of een nieuwe club kunnen zoeken voordat hun contract is afgelopenBertje schreef:Niet als hij geen contract tekent.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo jan 17, 2007 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
- Daily Blind
Dat is waar. Lengte van het contract zegt dan weinig meer, tenzij je het de vastgelegde transfersom elk jaar lager maakt.Zlatan Son of God schreef:Wat is een lang contract waard als er een clausule in staat?
Stel Babel krijgt een contract tot 2012 met ene clausule van 6 miljoen euro
Als bijvoorbeeld Arsenal in 2008 met 6 miljoen komt aan kloppen is hij soweiso weg..
Maar stel Babel heeft een clausule in zijn contract van laten we zeggen acht miljoen. En andere spelers hebben dat ook. We verkopen twee spelers per jaar voor dat geld. Dat levert elk jaar zestien miljoen op. Dat is evenveel als we voor Chivu hebben gekregen, en dat was zogenaamd een klapper.
Hebben we de afgelopen jaren zestien miljoen per jaar aan transfers verdiend? Nee.
Het stinkt aan alle kanten!