Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 30, 2007 1:08 pm

Dat is in de eerste plaats de taak van Martin van Geel, niet van HtC.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 1:48 pm

Dat zal best, maar ik hoop dat Ajax het in dat geval goed in de gaten houdt. Roger moet sowieso weg en op Gabri kan deze zomer misschien zelfs winst gemaakt worden. Ik vind Gabri een sympathieke jongen en een redelijke tijdelijke oplossing, maar ik hoop toch echt dat Ajax komende zomer een betere speler weet te vinden. En aangezien Gabri een te hoog salaris heeft om hem op de bank te zetten, zal Ajax hem dan moeten verkopen. Een verkoopprijs van zo'n 4 tot 5 miljoen lijkt me dan zeker tot de mogelijkheden behoren, als ik zo naar het lijstje geïnteresseerde clubs kijk.

Van de echte oudjes zou ik alleen Perez, Davids en Stam houden en verder door blijven selecteren en jonge spelers aantrekken/opleiden. Ik vind de Kenneth, Edje en Jaap uitstekende spelers voor dit team, maar nu is het mooi geweest wat aankopen zonder restwaarde betreft.

999

Bericht door 999 » di jan 30, 2007 4:13 pm

Is er interesse voor Gabri dan ?.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 4:47 pm

Het schijnt dat West Ham, Zaragoza en Espanyol interesse hebben. De bron weet ik even niet. Volgens mij kwam Joey er laatst mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 30, 2007 4:53 pm

Ik vind zeker niet dat Ajax met Gabri moet gaan leuren. Voor een goed bod is iedereen te koop, maar de intentie moet zijn: bankzitters verkopen, basisspelers kopen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 30, 2007 4:56 pm

Ben ik het mee eens. Er moet overigens wel een rechtshalf komen. Als die Gabri naar de bank speelt kun je kijken of je Gabri moet verkopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di jan 30, 2007 4:57 pm

Volgens mij komt er vanaf nu tot het einde seizoen niks meer bij ....
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 30, 2007 5:00 pm

Lijkt mij ook.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 5:19 pm

Jöhnk schreef:Ik vind zeker niet dat Ajax met Gabri moet gaan leuren. Voor een goed bod is iedereen te koop, maar de intentie moet zijn: bankzitters verkopen, basisspelers kopen.
Met dat principe ben ik het eens, maar ik denk dat Ajax het zich financiëel niet kan veroorloven om een dure speler als Gabri op de bank te zetten. Daarbij kan Gabri (in tegenstelling tot Lindenbergh of MKD) nog behoorlijk wat geld opbrengen. Als het mogelijk is zou ik er dus altijd voor kiezen om Gabri te verkopen en er een betere speler voor terug te halen dan proberen voor wat zakcentjes een goedkope speler te halen die de concurrentie met Gabri aan moet gaan. De scouting van Ajax kennende is die speler dan waarschijnlijk nog minder dan Gabri.

Maargoed, ik laat me graag positief verrassen hoor.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 30, 2007 7:19 pm

Ik denk dat Gabri het met de komst van Davids beter zal gaan doen... Hij hoeft nu minder gaten te dichten omdat Davids dat ook zal doen, dus hij zou aanvallend wat meer kunnen brengen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 7:37 pm

WP_LeGeNd schreef:Ik denk dat Gabri het met de komst van Davids beter zal gaan doen... Hij hoeft nu minder gaten te dichten omdat Davids dat ook zal doen, dus hij zou aanvallend wat meer kunnen brengen.
Het probleem met Gabri is volgens mij niet dat hij het fysiek niet op kan brengen om meer toe te voegen in de aanval. Het probleem ligt bij hem op voetbaltechnisch vlak. Hij is veel te onrustig en te slordig in balbezit.

Wat ik wel zie is dat Gabri soms te weinig aansluit. De Mul heeft bijvoorbeeld erg weinig aan hem. Of dat met het feit dat hij wat meer zekerheid wil behouden te maken heeft weet ik niet, maar ik heb liever dat Davids en Gabri samen de druk vanaf het middenveld beter opvoeren en dat ze beiden goed aansluiten om de vleugelspelers en Sneijder te ondersteunen. Gabri speelde in het begin van het seizoen een stuk dynamischer, met meer diepgang in z’n spel. Nu is het allemaal wat te braaf. Wellicht dat Davids hem daar wat beter in kan sturen.

Voor Emanuelson en Sneijder is het sowieso een goede zaak dat Edje gehaald is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 30, 2007 10:38 pm

Leuk. Dus nu is ons geheime wapen Gabri in het zestienmetergebied? :X

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:41 pm

Bertje schreef:Leuk. Dus nu is ons geheime wapen Gabri in het zestienmetergebied? :X
Nee! Daar moet hij wegblijven! :scared: :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 10:58 pm

Bertje schreef:Leuk. Dus nu is ons geheime wapen Gabri in het zestienmetergebied? :X
Gabri mist kansen, maar hij maakt het de tegenstander wel moeilijker. Hoe meer druk erop de tegenstander komt te staan en hoe meer spelers loopacties maken, hoe beter.

Wat me vooral tegenvalt van de rechterkant is het volgende:

1) Dit gaf Bertje laatst al aan. Gabri zet vaak te weinig druk naar voren op de helft van de tegenstander waardoor De Mul aan de rechterkant als enige pressed. Dit houdt een aanvaller nooit een hele wedstrijd vol, waardoor De Mul gedurende een wedstrijd vaak steeds minder opvalt.

2) De Mul wil of kan de combinatie niet vaak aan gaan met Gabri. Aan de ene kant dus omdat Gabri niet genoeg aansluit. En aan de andere kant omdat De Mul vaak veel minder interesse lijkt te hebben in de combinatie. Het is vaak nog te eendimensionaal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 30, 2007 10:59 pm

joey schreef:
Ik heb HTC nog horen zeggen dat Gabri een jongen is met scorend vermogen. Serieus.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 30, 2007 11:12 pm

mwah ik denk dat hij het ook wel kan. hij is alleen wel vaak ongelukkig geweest. Zoals tegen Groningen, hij deed eigenlijk alles goed, alleen de bal wilde er net niet in...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 30, 2007 11:22 pm

Thomas schreef:1) Dit gaf Bertje laatst al aan. Gabri zet vaak te weinig druk naar voren op de helft van de tegenstander waardoor De Mul aan de rechterkant als enige pressed. Dit houdt een aanvaller nooit een hele wedstrijd vol, waardoor De Mul gedurende een wedstrijd vaak steeds minder opvalt.
Heb ik dat gezegd? :D

Ik kan me wel herinneren dat ik flink over Ogararu geklaagd heb.
Jöhnk schreef:
joey schreef:
Ik heb HTC nog horen zeggen dat Gabri een jongen is met scorend vermogen. Serieus.
Dat is relatief. ;)

Met uh, Stekelenburg. :D

En met niemand anders!

Vossie

Bericht door Vossie » wo jan 31, 2007 12:47 am

Jöhnk schreef:Ik heb HTC nog horen zeggen dat Gabri een jongen is met scorend vermogen. Serieus.
Volgens mij het vermogen om de diepte in te gaan. Dat blijkt ook wel... hij gaat ook geregeld de ruimte in. Het vermogen om te scoren is echter minder ontwikkeld... :sad:

999

Bericht door 999 » wo jan 31, 2007 1:12 am

... deze discussies onstaan altijd als de voorhoede droog staat ......
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 3:03 pm

HtC oppert deze week in Sportweek dat Ajax wellicht in navolging van Arsenal supertalenten op jonge leeftijd uit het buitenland moet halen. 'Eventueel met hun hele familie, dat bevordert de aanpassing'.

Nog los van de vraag of het haalbaar is (werkvergunning!) : is dit een goed idee?

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 21, 2007 3:05 pm

Hebben we dat niet al een tijdje tevergeefs geprobeerd?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 3:15 pm

Zoals wie met zijn familie?

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 21, 2007 3:19 pm

Niet met familie, maar met gastgezinnen. Dat met familie staat onder de noemer "eventueel".
De grootste 'naam' in dit verband was toch die aanvoerder van jong-Brazilie, Walker ofzo..
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 3:21 pm

Kreeg de indruk dat Ten Cate het had over échte toptalenten. Hij noemde Messi als voorbeeld.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 21, 2007 3:32 pm

Ik ben het eens met Cruijff wat dit betreft: het is verwerpelijk om jonge talenten op vroege leeftijd weg te stelen van andere clubs. Bovendien zou je dan ook kunnen verwachten dat clubs als Chelsea en Arsenal onze jonge talenten wegkapen, dat lijkt me geen goed idee.

Je kunt het dus alleen doen met je eigen filialen, want dat gaat in goed overleg. En dat gebeurt natuurlijk al, jongens als Vermaelen en Vertonghen zijn op jonge leeftijd naar Ajax gekomen. Of de familie mee gaat is aan de familie zelf. Je kunt het in ieder geval als mogelijkheid aanbieden, mogelijk kun je de ouders ook helpen bij het vinden van een baan in Nederland.
Ajax!

Plaats reactie