Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Dat zal best, maar ik hoop dat Ajax het in dat geval goed in de gaten houdt. Roger moet sowieso weg en op Gabri kan deze zomer misschien zelfs winst gemaakt worden. Ik vind Gabri een sympathieke jongen en een redelijke tijdelijke oplossing, maar ik hoop toch echt dat Ajax komende zomer een betere speler weet te vinden. En aangezien Gabri een te hoog salaris heeft om hem op de bank te zetten, zal Ajax hem dan moeten verkopen. Een verkoopprijs van zo'n 4 tot 5 miljoen lijkt me dan zeker tot de mogelijkheden behoren, als ik zo naar het lijstje geïnteresseerde clubs kijk.
Van de echte oudjes zou ik alleen Perez, Davids en Stam houden en verder door blijven selecteren en jonge spelers aantrekken/opleiden. Ik vind de Kenneth, Edje en Jaap uitstekende spelers voor dit team, maar nu is het mooi geweest wat aankopen zonder restwaarde betreft.
Van de echte oudjes zou ik alleen Perez, Davids en Stam houden en verder door blijven selecteren en jonge spelers aantrekken/opleiden. Ik vind de Kenneth, Edje en Jaap uitstekende spelers voor dit team, maar nu is het mooi geweest wat aankopen zonder restwaarde betreft.
Met dat principe ben ik het eens, maar ik denk dat Ajax het zich financiëel niet kan veroorloven om een dure speler als Gabri op de bank te zetten. Daarbij kan Gabri (in tegenstelling tot Lindenbergh of MKD) nog behoorlijk wat geld opbrengen. Als het mogelijk is zou ik er dus altijd voor kiezen om Gabri te verkopen en er een betere speler voor terug te halen dan proberen voor wat zakcentjes een goedkope speler te halen die de concurrentie met Gabri aan moet gaan. De scouting van Ajax kennende is die speler dan waarschijnlijk nog minder dan Gabri.Jöhnk schreef:Ik vind zeker niet dat Ajax met Gabri moet gaan leuren. Voor een goed bod is iedereen te koop, maar de intentie moet zijn: bankzitters verkopen, basisspelers kopen.
Maargoed, ik laat me graag positief verrassen hoor.
Het probleem met Gabri is volgens mij niet dat hij het fysiek niet op kan brengen om meer toe te voegen in de aanval. Het probleem ligt bij hem op voetbaltechnisch vlak. Hij is veel te onrustig en te slordig in balbezit.WP_LeGeNd schreef:Ik denk dat Gabri het met de komst van Davids beter zal gaan doen... Hij hoeft nu minder gaten te dichten omdat Davids dat ook zal doen, dus hij zou aanvallend wat meer kunnen brengen.
Wat ik wel zie is dat Gabri soms te weinig aansluit. De Mul heeft bijvoorbeeld erg weinig aan hem. Of dat met het feit dat hij wat meer zekerheid wil behouden te maken heeft weet ik niet, maar ik heb liever dat Davids en Gabri samen de druk vanaf het middenveld beter opvoeren en dat ze beiden goed aansluiten om de vleugelspelers en Sneijder te ondersteunen. Gabri speelde in het begin van het seizoen een stuk dynamischer, met meer diepgang in z’n spel. Nu is het allemaal wat te braaf. Wellicht dat Davids hem daar wat beter in kan sturen.
Voor Emanuelson en Sneijder is het sowieso een goede zaak dat Edje gehaald is.
Gabri mist kansen, maar hij maakt het de tegenstander wel moeilijker. Hoe meer druk erop de tegenstander komt te staan en hoe meer spelers loopacties maken, hoe beter.Bertje schreef:Leuk. Dus nu is ons geheime wapen Gabri in het zestienmetergebied? :X
Wat me vooral tegenvalt van de rechterkant is het volgende:
1) Dit gaf Bertje laatst al aan. Gabri zet vaak te weinig druk naar voren op de helft van de tegenstander waardoor De Mul aan de rechterkant als enige pressed. Dit houdt een aanvaller nooit een hele wedstrijd vol, waardoor De Mul gedurende een wedstrijd vaak steeds minder opvalt.
2) De Mul wil of kan de combinatie niet vaak aan gaan met Gabri. Aan de ene kant dus omdat Gabri niet genoeg aansluit. En aan de andere kant omdat De Mul vaak veel minder interesse lijkt te hebben in de combinatie. Het is vaak nog te eendimensionaal.
Heb ik dat gezegd? :DThomas schreef:1) Dit gaf Bertje laatst al aan. Gabri zet vaak te weinig druk naar voren op de helft van de tegenstander waardoor De Mul aan de rechterkant als enige pressed. Dit houdt een aanvaller nooit een hele wedstrijd vol, waardoor De Mul gedurende een wedstrijd vaak steeds minder opvalt.
Ik kan me wel herinneren dat ik flink over Ogararu geklaagd heb.
Dat is relatief. ;)Jöhnk schreef:Ik heb HTC nog horen zeggen dat Gabri een jongen is met scorend vermogen. Serieus.joey schreef:Nee! Daar moet hij wegblijven! :scared: :sad:Bertje schreef:Leuk. Dus nu is ons geheime wapen Gabri in het zestienmetergebied? :X
Met uh, Stekelenburg. :D
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
HtC oppert deze week in Sportweek dat Ajax wellicht in navolging van Arsenal supertalenten op jonge leeftijd uit het buitenland moet halen. 'Eventueel met hun hele familie, dat bevordert de aanpassing'.
Nog los van de vraag of het haalbaar is (werkvergunning!) : is dit een goed idee?
Nog los van de vraag of het haalbaar is (werkvergunning!) : is dit een goed idee?
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Ik ben het eens met Cruijff wat dit betreft: het is verwerpelijk om jonge talenten op vroege leeftijd weg te stelen van andere clubs. Bovendien zou je dan ook kunnen verwachten dat clubs als Chelsea en Arsenal onze jonge talenten wegkapen, dat lijkt me geen goed idee.
Je kunt het dus alleen doen met je eigen filialen, want dat gaat in goed overleg. En dat gebeurt natuurlijk al, jongens als Vermaelen en Vertonghen zijn op jonge leeftijd naar Ajax gekomen. Of de familie mee gaat is aan de familie zelf. Je kunt het in ieder geval als mogelijkheid aanbieden, mogelijk kun je de ouders ook helpen bij het vinden van een baan in Nederland.
Je kunt het dus alleen doen met je eigen filialen, want dat gaat in goed overleg. En dat gebeurt natuurlijk al, jongens als Vermaelen en Vertonghen zijn op jonge leeftijd naar Ajax gekomen. Of de familie mee gaat is aan de familie zelf. Je kunt het in ieder geval als mogelijkheid aanbieden, mogelijk kun je de ouders ook helpen bij het vinden van een baan in Nederland.
Ajax!