Werder Bremen-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 6:19 pm

Jöhnk schreef:Edit: eens met Bertje dus.
Jöhnk schreef:Tegen Groningen deed hij overigens wel zijn best, daar heb je gelijk in.
Ik snap niet hoe je het met beiden eens kan zijn. Tegen Groningen probeerde Stam juist te verdedigen op de middellijn en maakte hij een stuk of 3 grote fouten.

Ik denk dat Stam het wel kan, maar hij moet niet degene zijn die bepaalt wanneer er opgerukt wordt. Bij balverlies heeft hij namelijk de neiging om in te zakken. Hij heeft wel genoeg kwaliteit om vooruit te verdedigen.
Bertje schreef:
Thomas schreef:Natuurlijk wel. Maar het aanspeelpunt niet.
Elke speler die aangespeeld kan worden is een aanspeelpunt. Het balbezit moet zoveel mogelijk liggen bij Sneijder en Perez. Deze twee moeten de gaatjes zien te vinden, waar Babel en De Mul gevaar kunnen stichten. Huntelaar staat er puur voor de bal in de zestien, die er voornamelijk via De Mul en Perez moet komen.
Ok, dan geven we het beestje een andere naam. De centrale spits Huntelaar zal bij een eventuele counter constant te laat komen, denk ik. Daar is Huntelaar niet echt geschikt voor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 08, 2007 6:21 pm

Huntelaar moet je niet bij de counter de diepte in sturen. Daar zijn dan ook Babel en De Mul voor. Huntelaar sluit bij en zorgt dat hij er is als er een bal op doel geschoten moet worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 08, 2007 6:35 pm

Het laatste wat je moet doen als je verdediging (personele) problemen kent, is op de counter spelen!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 6:39 pm

Ik bedoel ook niet dat Ajax op de counter moet gaan spelen. Maar er liggen tegen Werder wel countermogelijkheden en die moeten uitgebuit worden.

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 08, 2007 7:24 pm

Rosenberg9 schreef:Het laatste wat je moet doen als je verdediging (personele) problemen kent, is op de counter spelen!
In één week valt de hoop weg. Nu zonder Grygera, Vermaelen, Emanuelson en Davids tegen Werder. Linksback Donovan Slijngard naar Groningen, mogelijke vervanger van Vermaelen (Jan Vertonghen) naar RKC. dat zijn vijf spelers in één/twee weken.

In de spits hebben we Babel, De Mul en Leonardo? Ik zou er maar twee opstellen. Laten we niet vergeten dat we ook al geen sterk middenveld hebben.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 08, 2007 7:51 pm

Thomas schreef:Ik snap niet hoe je het met beiden eens kan zijn. Tegen Groningen probeerde Stam juist te verdedigen op de middellijn en maakte hij een stuk of 3 grote fouten.
Wat is daar zo moeilijk aan dan?

Het valt niet te ontkennen dat Stam tegen Groningen op de middellijn stond te verdedigen. Want dat was gewoon zo. Neemt niet weg dat Stam volgens mij doorgaans (zoals ik al schreef) bij balverlies liever terugrent dan vooruitverdedigt. Tegen Groningen verdedigde men in de tweede helft 1 op 1, dat speelde mee.

Dat Stam 3 grovbe fouten maakt tegen Grongingen bewijst voor mij niet dat Stam niet vooruit kan verdedigen (volgens mij kan hij dat juist heel goed met zijn kwaliteiten) maar wel dat hij 'gewoon' een slechte wedstrijd speelde.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 7:59 pm

Uhm, volgens mij zijn wij het gewoon eens hoor, Jöhnk. Ik zeg ook dat Stam wel vooruit kan verdedigen, maar het niet doet. Niet omdat hij er de kwaliteiten niet voor heeft, maar omdat hij instinctief achteruit holt. Vandaar dat ik aangaf dat ik denk dat Stam niet de ideale man is om te bepalen hoe of waar er vooruit verdedigt wordt en tot hoe ver. Waar ik het vooral mee oneens was ten opzichte van Bertje was dat Stam niet goed in de 16 zou verdedigen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 08, 2007 8:06 pm

Bertje zei dat Stam beter is met veel ruimte in zijn rug dan met weinig. Niet dat Stam niet goed is in de eigen 16. Puur naar Stams intrinsieke kwaliteiten kijkend ben ik het daarmee eens.

Maar dan moet hij wel iemand naast zich hebben die hem daarbij helpt. Want als Stam naast Grygera speelt zie je toch dat de heren wat blijven hangen. (Daarom ben ik geen groot voorstander van Grygera, maar dat terzijde.)

999

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 8:25 pm

dat wordt dan Ogararu Stam Heitinga Lindenbergh tegen WB.

O nee, Lindenbergh wil weg dus die mag niet medoen :X
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 8:28 pm

Jöhnk schreef:Bertje zei dat Stam beter is met veel ruimte in zijn rug dan met weinig. Niet dat Stam niet goed is in de eigen 16. Puur naar Stams intrinsieke kwaliteiten kijkend ben ik het daarmee eens.
Ik vond dit:
en laat je Stam in de eigen zestien verdedigen, wat hij veel minder goed kan dan op de middenlijn verdedigen.
…toch wel een beetje klinken alsof Stam zwak is in het verdedigen in de 16, maar wellicht heb ik Bertholomeus niet goed begrepen. Ik vind in ieder geval dat Stam beide uitstekend kan, maar dat hij meer gewend is om met weinig ruimte in z’n rug te spelen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 08, 2007 9:27 pm

Ach zo. Die passage van Bertholomeus had ik even gemist. ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 08, 2007 9:46 pm

Is ook gewoon zo. Stam is een stuk sterker op de middenlijn dan in de zestien.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 09, 2007 5:44 pm

Net een vooruitblik op Werder-Ajax op RTVNH. Charisteas, Nigel de Jong en Rafael VDV gaven hun mening over deze wedstrijd. Chari zei dat Werder favoriet was en dat de kansen van Ajax in de Arena lagen. Uit moest Ajax de schade beperken en Klose en Diego niet aan de bal laten komen. De Jong en VDV zeiden allebei dat Werder heel sterk was, maar ze gaven Ajax toch een kans. De Jong vond dat Werder te pakken was met snelle counters. Hij voorspelde voor Werder-Ajax 0-1. VDV dacht dat 'Japie' Klose wel aankon. Hij hoopte sowieso dat Ajax won, dan waren ze in Bremen weer even stil.

Off-topic: VDV zei dat hij NIET terugkwam naar Ajax. 'Ooit wel, maar nu nog niet'. En hij hoopte dat Ajax kampioen werd, want 'Koeman met PSV kampioen, dat lijkt me niets.' :D
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 09, 2007 5:48 pm

joey schreef:'Koeman met PSV kampioen, dat lijkt me niets.' :D
:D

En met niemand anders!

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 09, 2007 6:01 pm

Mooie gozer die Raf!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 10, 2007 10:19 am

Demosthenes schreef:
Rosenberg9 schreef:Het laatste wat je moet doen als je verdediging (personele) problemen kent, is op de counter spelen!
In één week valt de hoop weg. Nu zonder Grygera, Vermaelen, Emanuelson en Davids tegen Werder. Linksback Donovan Slijngard naar Groningen, mogelijke vervanger van Vermaelen (Jan Vertonghen) naar RKC. dat zijn vijf spelers in één/twee weken.

In de spits hebben we Babel, De Mul en Leonardo? Ik zou er maar twee opstellen. Laten we niet vergeten dat we ook al geen sterk middenveld hebben.
Ik heb er ook een zwaar hoofd in. Als het maar geen Bayern uit deceptie wordt.. :nailbite:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 10, 2007 10:44 am

Werder is fysiek een maatje te groot voor ons, ben ik bang. :sad:

Werder deed weinig onder voor Chelsea en Barcelona. Dat team is gewoon top.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 10, 2007 10:45 am

Vind ik ook. Alleen is de vraag hoe dat eruit gaat zien; zoals tegen Bayern, of zoals bijvoorbeeld tegen Inter, vorig seizoen? Toen had ik vooraf ook het idee dat de tegenstander een maatje of 3 te groot was, in de wedstrijden bleek dat ook, maar je zag het niet terug in de uitslagen (2-2, 1-0).

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 10, 2007 10:47 am

Ajax was in de eerste helft tegen Inter een stuk sterker. De uitslag van de thuiswedstrijd was dan ook geenzinns mazzelerig of onterecht. Maar dit geheel terzijde!
I think I lost my fucking headache

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 10, 2007 10:50 am

En iedereen stond ook stomverbaasd te kijken, Maar de tweede helft en de wedstrijd in Milaan waren een tikkeltje anders. Maar de vraag is: verwacht je een dergelijk scenario tegen Werder?

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 10, 2007 11:07 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En iedereen stond ook stomverbaasd te kijken, Maar de tweede helft en de wedstrijd in Milaan waren een tikkeltje anders. Maar de vraag is: verwacht je een dergelijk scenario tegen Werder?
Mij viel juist op hoe simpel Inter langszij kwam toen het even aanzette. En in de uitwedstrijd had Ajax geen schijn van kans. Ik ben bang dat de eerste helft een vertekend beeld gaf.
Ajax schijnt sowieso geen hele wedstrijd meer een goed niveau te kunnen halen. Elke wedstrijd kent een slechte fase. Dat wordt op topniveau onherroepelijk afgestraft. :sad:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 10, 2007 12:26 pm

Ajax kan over 90 minuten inderdaad niet constant spelen, zo ver zijn we nog niet. Maar Europese wedstrijden tegen betere clubs maken traditioneel het beste in Ajax los. Voordat onze halve defensie in de ziekenboeg belandde was ik dan ook positief over de kansen op een goed resultaat, maar het wordt zonder Vermaelen, Grygera en Urby wel érg behelpen. Ben bang dat dit ons gaat opbreken, maar je weet maar nooit. We hebben op het middenveld en in de aanval toch een aantal fantastische spelers rondlopen, hopelijk gaan zij weer zorgen voor een Rotterdams kwartiertje :D

Beetje wishful thinking.. in ieder geval moeten we de schade in Bremen beperkt proberen te houden, dan is er een aardige kans op de volgende ronde.
Ajax!

jabu

Bericht door jabu » za feb 10, 2007 12:30 pm

joey schreef:Werder is fysiek een maatje te groot voor ons, ben ik bang. :sad:

Werder deed weinig onder voor Chelsea en Barcelona. Dat team is gewoon top.
En toch was Schalke hen laatst ook op overtuigende wijze de baas. Schalke is m.i. niet van het niveau Chelsea en Barca, dus waarom zou Ajax kansloos zijn?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 10, 2007 12:32 pm

Werder is inderdaad ongeveer van het niveau-Schalke. Dat kan na 20 speeldagen in de bundesliga wel geconcludeerd worden. Europese subtop dus.

Werder is wat beter, maar Ajax is zeker niet kansloos.

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 10, 2007 12:33 pm

Aan een Rotterdams kwartiertje hebben we geen klap als Ajax vervolgens een tweede helft aflevert zoals tegen Feyenoord. Dan maken Diego en Klose gehakt van onze ploeg. Ajax beheerst het temporiseren niet, het weet de tegenstander niet het gevoel te geven dat er niets (meer) te halen valt. Stel je staat tegen een ploeg met minder kwaliteit bij rust met 3-1 voor, dan speel je dat toch rustig uit? Bal rond laten gaan, keertje Steek bij het spel betrekken, de ruimtes groot houden... we weten hoe het moet, maar Ajax kan het niet. Dus moet alles in de vijfde versnelling; dat houdt geen ploeg vol.

Plaats reactie