Iets anders, RIO schrijft op PN:
Mido? Kanu?Ik denk dat er begin Mei duidelijkheid is over in ieder geval 1 potentiele aankoop voor in de spits. En ja, het is iemand met een Ajax verleden.
Mido? Kanu?Ik denk dat er begin Mei duidelijkheid is over in ieder geval 1 potentiele aankoop voor in de spits. En ja, het is iemand met een Ajax verleden.
Ik hoop het! Stel dat Cocu stopt en Koe haalt Mido binnen, dan is dat vragen om problemen. Misschien dat Mido in het gareel te houden is in een strakke hiërarchie en door een sterke trainer (al is het Martin Jol niet gelukt), maar zonder dat...ik weet het niet, hoor. Koe doet alsof de rust bij PSV een gegeven is, iets dat bij de club hoort, maar bij PSV kan het net zo goed onrustig worden. Zet een paar explosieve karakters bij elkaar, voeg daar een trainer aan toe met beperkte psychologische gaven en we krijgen vuurwerk, volgend seizoen! :headbang: :DDe Dominee schreef:Hij heeft het over Mido, want daar had hij het eerder al over.
Ik heb liever dat Guus Hiddink, Arsene Wenger, Jose Mourinho en Louis van Gaal hun mening ook niet meer geven over voetbal. Dat waren tenslotte ook geen topvoetballers.Maarten127 schreef:Ik ben het helemaal met Frank eens... dus... Snor en borst: Oprotten!
Ik ben het daar wel mee eens. Koeman is een opportunist, zeker geen visionair trainer. Nu is er niets mis met opportunisten, je hebt ze in allerlei gradaties van heel goede tot heel slechte en sommigen hebben enorm veel succes gehad; maar ik vraag me af of PSV in de huidige situatie gebaat is bij iemand als Koeman.joey schreef:Probleem met Koeman is dat de resultaten op een gegeven moment ophouden goed te zijn. Daar kunnen wij over meepraten. Koeman is een voetbalcynicus die alleen aan de korte termijn denkt. Hij zal zelf wel vinden dat hij het prima gedaan heeft met een kampioenschap en kwartfinale CL, maar er zal het een en ander moeten gebeuren bij PSV wil het volgend seizoen ook goed voor de dag komen, zeker als Alex vertrekt en Cocu stopt.Baseman schreef:Maar ja, de resultaten zijn goed dus je hoort mij daarover niet klagen.
PSV moet hopen dat een grote club Koe haalt. :yes:
Kiezen voor Marokko zou erg dom zijn...ten eerste is daar sportief weinig te halen en ten tweede wordt de Afrika-Cup altijd gespeeld terwijl de Europese competities nog bezig zijn, dat maakt hem dus een stuk minder interessant voor clubs.Aissati kiest met zijn hart
Door SJOERD MOSSOU
NIEUW-VENNEP - Ismaïl Aissati heeft zijn keuze tussen Oranje en Marokko officieel nog niet gemaakt, maar de 18-jarige...
Het hoogtepunt in Aissati's carrière is het winnen van het EK jeugd in Portugal. In de finale rekent het Nederlands elftal, met Aissati als creatieve regisseur, af met Oekraïne. FOTO PICS UNITED
...voetballer is er voor zichzelf al uit. Het supertalent gaat zijn hart volgen. ,,Bij het Marokkaanse volkslied voel ik meer dan bij het Wilhelmus.’’ Iedere zomer is Ismaïl Aissati thuis op de stranden bij Al Hoceima, in het noorden van Marokko. Twee lege flessen doen dan dienst als doel, de bal wordt beroerd met blote voeten.
,,We spelen altijd tot het donker wordt,’’ zegt Aissati, dit seizoen door PSV verhuurd aan FC Twente. ,,Met mijn broertjes, vrienden en familie. Het is zo mooi daar, echt. Perfect gewoon.’’
Aissati straalt als hij vertelt over het land van zijn ouders. Zelf werd hij geboren in Tuindorp, Utrecht, als zoon van een liberale imam. Maar zijn band met Marokko is hecht. ,,Ieder jaar ga ik er naartoe,’’ zegt Aissati. ,,Mijn gevoel voor het land is heel sterk. De mensen zijn er altijd blij, dat vind ik mooi. Ook als ze niet veel hebben. Het verschil tussen arm en rijk is groot, maar het lijkt wel of iedereen gelukkig en vrolijk is.’’
Het moment dat hij definitief moet kiezen tussen Oranje en het Marokkaanse elftal, komt langzaam dichterbij. Aissati (18) speelt voor Jong Oranje, maar hij kan tot zijn 21ste verjaardag nog switchen. Zodra hij een officiële A-interland heeft gespeeld, zit hij vast aan zijn keuze.
,,Voorlopig ben ik er nog niet mee bezig,’’ zegt Aissati. ,,Pas als één van beide landen me uitnodigt voor een A-interland, ga ik echt kiezen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.’’
Diep van binnen is Aissati er al uit, geeft hij toe. Zijn hart heeft al een weg gekozen. ,,Als de uitnodiging komt, weet ik het wel, ja. Ik vind dat je met je hart moet kiezen. Sommige jongens kijken naar het sportieve aspect, naar hoe ze meer EK’s of WK’s kunnen spelen bijvoorbeeld. Of naar andere praktische voordelen. Dat zou ik zelf nooit doen.’’
Dat hij nu voor Jong Oranje uitkomt en niet voor de beloften van Marokko, is wél een praktische keuze. ,,Ik ben nog jong, dan is het beter als je niet te veel hoeft te reizen. Het is ook goed om me te ontwikkelen tussen goede spelers van mijn eigen leeftijd, daar leer ik veel van.’’
Op het succesvolle jeugd-EK in Portugal vond hij het best mooi om het Wilhelmus te horen. ,,Maar ik voel eerlijk gezegd meer bij het Marokkaanse volkslied.’’
Zijn boezemvriend Ibrahim Afellay koos voor Nederland, na lang wikken en wegen. De twee geboren Utrechters spraken er vooraf samen over, maar niet te vaak. ,,Ik heb Ibrahim gezegd dat ik hem altijd zou blijven steunen, welke keuze hij ook maakte. Als vrienden hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn, vind ik. Ibrahim kreeg de vraag te vaak, voor een jonge speler is het niet gemakkelijk als er langs alle kanten aan je wordt getrokken. Ik ben blij voor hem dat het nu duidelijk is.’’
Dat wil niet zeggen dat Aissati dezelfde keuze zou maken. ,,Laat ik het zo zeggen: het is goed dat Ibrahim een beslissing heeft genomen en ik zal altijd achter hem blijven staan.’’ Ze bellen of sms’en elkaar nog elke dag, Aissati en Afellay. Tot voor kort reisden de twee PSV’ers iedere dag samen met de trein, van Utrecht Centraal naar Eindhoven.
,,Ik mis hem wel ja,’’ zegt Aissati, sinds de winterstop uitgeleend aan FC Twente. ,,Het is gewoon wennen zonder Ibrahim. Hij begreep mij altijd en ik begreep hem. Hij is al twee keer langs geweest in Enschede. En ik heb nu zelf ook een rijbewijs, dat is handig als ik op een vrije dag naar Utrecht wil.’’
Aissati woont in Twente voor het eerst op zichzelf. ,,De eerste weken woonde ik in een hotel, nu heb ik een eigen appartement. Het is soms best wel moeilijk. Ik ben van kleins af aan gewend aan Utrecht, we waren thuis altijd met z’n zevenen.
,,Nu zit ik opeens alleen in Enschede, waar ik niks ken. Dat is toch anders. Koken lukt al steeds beter. Meestal maak ik iets met rijst. Uit zo’n pak weet je wel.’’
Het avontuurlijke voetbal van FC Twente maakt veel goed. ,,Het is geweldig om in dit team te spelen,’’ zegt Aissati. ,,Het positiespel dat wij soms spelen, met veel vrijheid voor iedereen, daar kan ik echt van genieten. Dat is de verdienste van onze trainers, meneer Rutten en meneer Eijkelkamp. We spelen met bijna alleen maar échte voetballers. In het begin was ik verbaasd dat het kon, maar het is het mooiste voetbal dat er is.’’
Toch blijft PSV het ultieme doel. ,,Daar wil ik per se slagen. PSV is mijn club en dat zal nooit veranderen. Ik wilde zelf graag verhuurd worden, omdat ik voelde dat ik wedstrijden moest spelen om beter te worden. Ik was gewoon niet tevreden over mijn ontwikkeling. Vóór dit seizoen wilde ik meer wedstrijden in het eerste spelen dan het jaar daarvoor. Toen dat bij PSV niet lukte - ook door de grote concurrentie op het middenveld - was het beter om te gaan. Komend seizoen wil ik mijn kans pakken.’’
nu.nlPSV gaat cameramensen beschermen
Uitgegeven: 22 maart 2007 11:14
Laatst gewijzigd: 22 maart 2007 12:01
EINDHOVEN - Voetbalclub PSV gaat voortaan stewards inzetten om cameramensen op de tribunes te beschermen. Voortaan krijgt iedere cameraman die zich tussen de supporters begeeft een steward mee die op zijn veiligheid let. Veiligheidsmanager Frank Wijnveld van PSV heeft een bericht hierover in het AD donderdag bevestigd.
Aanleiding is een incident tijdens het duel PSV-Ajax van afgelopen zondag. Tegen het einde van de wedstrijd werd op de Westtribune een cameraman van Cinevideo door een woedende PSV-supporter tegen zijn hoofd geschopt.
De dader wist aan de stewards te ontsnappen, maar zijn identiteit werd achterhaald met hulp van andere supporters. Maandag is de dader door de beveiliging van PSV gehoord en heeft hij een stadionverbod gekregen. De politie onderzoekt de zaak in overleg met justitie. Volgens een woordvoerster gaat het slachtoffer aangifte doen.
Hersenschudding
De cameraman ligt thuis met een zware hersenschudding. Hoewel hij direct werd bijgestaan door andere supporters is hij volgens Wijnveld behoorlijk van slag door de aanval. "Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten. Ze waanden zich altijd veilig en daarom komt dit extra hard aan."
Wijnveld hoopt dat andere voetbalclubs het verscherpte veiligheidsbeleid van PSV zullen overnemen. Volgens hem komt het alleen bij grotere wedstrijden voor dat cameramensen ook filmen vanaf andere tribunes dan de perstribune.
Hij hoeft geen Arabisch te spreken. Het Marokkaans elftal kent meer Berbers tegenwoordig. Boukhari bijvoorbeeld. Dus dat komt wel goed. De tijd dat het Marokkaans elftal een Casablanca/Rabat gebeuren was is nu wel voorbij.Hoe dan ook, erg praktisch lijkt het me niet. Is hij al Arabisch aan het leren?
Een ploeg die veel te sterk is voor de rest wordt door anderen al snel voor saai versleten. Gebeurde in Eindhovuh en Rotterdam ook met het Ajax van midden jaren 90. Nou was die ploeg beter dan PSV, maar PSV was voor de winterpauze ook compleet dominant in NL en zeer goed in Europa.Baseman schreef: PSV heeft voor de winterstop meer dan voldoende indrukwekkende wedstrijden gespeeld, alleen noemen jullie die wedstrijden weer saai.
Van mij mag ten Cate, dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3 is een vloek wat mij betreft. Niettemin staat er in dat duffe beleidsplan wat anders dan 4-4-2. Ook HtC is erachter gekomen dat het met wat meer behoudenheid en ruimte en op de counter makkelijker ballen en resultaten behalen is dan met een 4-3-3 systeem.Persoonlijk vind ik het dan ook humor dat Ten Cate in de grote wedstrijden 4-4-2 speelt, daarmee succes heeft en daarom afgelopen zondag tegen PSV geroemd werd. En ik maar denken dat 4-3-3 het heilige systeem was...
Makkelijker om op de korte termijn resultaten te halen zal het vast zijn. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is ook de charme van Ajax.wimpey schreef:Van mij mag ten Cate, dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3 is een vloek wat mij betreft. Niettemin staat er in dat duffe beleidsplan wat anders dan 4-4-2. Ook HtC is erachter gekomen dat het met wat meer behoudenheid en ruimte en op de counter makkelijker ballen en resultaten behalen is dan met een 4-3-3 systeem.
Als je er de spelers niet voor hebt is 4-3-3 of 3-4-3 juist de moeilijkste manier om dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal te spelen.Jabu schreef:Makkelijker om op de korte termijn resultaten te halen zal het vast zijn. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is ook de charme van Ajax.