PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 11:33 am

Die afstraffing blijft twee weken in de hoofden van de PSV'ers hangen. :D :headbang:

Iets anders, RIO schrijft op PN:

Ik denk dat er begin Mei duidelijkheid is over in ieder geval 1 potentiele aankoop voor in de spits. En ja, het is iemand met een Ajax verleden.
Mido? Kanu?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 21, 2007 11:36 am

Is deze man betrouwbaar? Hij zegt ook dat Ajax achter Pocognoli aanzit.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 11:39 am

RIO heeft het in het verleden vaak bij het rechte eind gehad.

Ajax heeft Pocognoli in het verleden bekeken, maar hij stond blijkbaar al op het lijstje van MVG toen die nog bij AZ werkte. Dat bericht kan dus wel kloppen. Alleen zou Chelsea nu in de markt zijn voor deze speler (volgens RIO), dus zou hij volgend seizoen zomaar in Eindhoven kunnen spelen. Hij zal niet direct naar Chelsea gaan, schat ik. Overigens zou Poco ongeveer vier miljoen kosten, volgens RIO.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 21, 2007 11:42 am

Hij heeft het over Mido, want daar had hij het eerder al over. Verder een beetje een nietszeggende quote, aangezien hij alleen aangeeft dat er iets bekend zal worden met betrekking tot hem. Zeg dan niks...

Mido mogen ze hebben. Pocognoli daarentegen schijnt een verdedigend sterkere versie van Urby te zijn. Benieuwd of Ajax hem kan halen...en wat dat voor Urby betekent.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 11:50 am

De Dominee schreef:Hij heeft het over Mido, want daar had hij het eerder al over.
Ik hoop het! Stel dat Cocu stopt en Koe haalt Mido binnen, dan is dat vragen om problemen. Misschien dat Mido in het gareel te houden is in een strakke hiërarchie en door een sterke trainer (al is het Martin Jol niet gelukt), maar zonder dat...ik weet het niet, hoor. Koe doet alsof de rust bij PSV een gegeven is, iets dat bij de club hoort, maar bij PSV kan het net zo goed onrustig worden. Zet een paar explosieve karakters bij elkaar, voeg daar een trainer aan toe met beperkte psychologische gaven en we krijgen vuurwerk, volgend seizoen! :headbang: :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 11:53 am

Maarten127 schreef:Ik ben het helemaal met Frank eens... dus... Snor en borst: Oprotten!
Ik heb liever dat Guus Hiddink, Arsene Wenger, Jose Mourinho en Louis van Gaal hun mening ook niet meer geven over voetbal. Dat waren tenslotte ook geen topvoetballers.

De beste trainers waren geen absolute toppers op het veld.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 21, 2007 11:54 am

Ik hoop het ook. Redelijk tot goede spits, maar duur en explosief karakter. Zou het wel opvallend vinden als hij onder Koeman gaat trainen...

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mar 21, 2007 12:10 pm

joey schreef:
Baseman schreef:Maar ja, de resultaten zijn goed dus je hoort mij daarover niet klagen.
Probleem met Koeman is dat de resultaten op een gegeven moment ophouden goed te zijn. Daar kunnen wij over meepraten. Koeman is een voetbalcynicus die alleen aan de korte termijn denkt. Hij zal zelf wel vinden dat hij het prima gedaan heeft met een kampioenschap en kwartfinale CL, maar er zal het een en ander moeten gebeuren bij PSV wil het volgend seizoen ook goed voor de dag komen, zeker als Alex vertrekt en Cocu stopt.
PSV moet hopen dat een grote club Koe haalt. :yes:
Ik ben het daar wel mee eens. Koeman is een opportunist, zeker geen visionair trainer. Nu is er niets mis met opportunisten, je hebt ze in allerlei gradaties van heel goede tot heel slechte en sommigen hebben enorm veel succes gehad; maar ik vraag me af of PSV in de huidige situatie gebaat is bij iemand als Koeman.
Dat Koeman PSV over het algemeen goed had staan in de eerste seizoenshelft is een feit. Puik werk, goed de aanwezige kwaliteiten uitgebuit. Ik vond PSV relatief zwak in grote wedstrijden maar de resultaten leden daar evenwel weinig onder.

Maar ik ben geen grote fan van Koeman, ik vind hem visie missen. Waar wil Koeman eigenlijk heen met PSV en op welke wijze; er is niets mis met inspringen op de omstandigheden maar je mag toch iets van een grote lijn verwachten. PSV shopt voor Kluivert en worstelt met FF en Kone om maar met 3 aanvallers te kunnen spelen, switcht vervolgens van 4-3-3 naar 4-4-2 omdat het meer zekerheid zou bieden, de enige linksbuiten wordt verhuurd en vervolgens moet er een andere linksbuiten gehuurd worden omdat er anders geen 4-3-3 meer gespeeld kan worden. Rare ontwikkeling. Koeman laat PSV nu al weken stikken in een bizarre 4-5-1/3-6-1 opstelling waar PSV totaal niet mee uit de voeten kan en ik vind hem ook steeds vaker onbegrijpelijke, sterker nog fundamenteel onjuiste, tactische keuzes maken.

Nu loopt het niet en volgend seizoen dreigt een leegloop en wat is Koeman's oplossing: een spits kopen natuurlijk(liever nog, doe maar drie :X ). Waar hij ook is, een van de zekerheden die je met Koeman hebt is dat hij binnen no time om een spits gaat zeuren. Op lantaarnpalenjacht dus, als het maar lang en lelijk is dan heeft Koeman weer een pilaar om zijn elftal ballen heen te laten schieten en zijn elftal aan te hangen, zo ging het bij Vitesse, Ajax, Benfica en zo zal het bij PSV ook wel gaan.

Koeman komt genoeg lof toe voor dit seizoen, begrijp me niet verkeerd. Als PSV kampioen wordt, en dat zou toch wel moeten, dan is dat zijn verdienste. Maar ik zou me als PSV een beetje zorgen maken om de toekomst; Koeman is niet de eerste bij wie je denkt aan strategisch inzicht op de wat langere termijn en ik mis de contouren van een 'plan PSV' dat verder gaat dan kampioen worden in de resterende wedstrijden. Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe PSV zou spelen als iedereen fit was; welk systeem, welke spelers. Ik niet, en ik betwijfel of iemand binnen PSV dat eigenlijk wel heeft. Komende zomer krijgt PSV waarschijnlijk wat geld binnen en daar zal het gericht mee moeten shoppen; het helpt als er een elftal staat waarvan de betrokkenen weten wat er nodig is om het te versterken. Ik vind 'een spits' (Luque of Mido, dat is nogal een verschil) een nogal magere omschrijving. En wat te doen met Aissati en andere verhuurde spelers.

Punt is natuurlijk dat zoiets niet van Koeman zou moeten afhangen, maar door alle berichten krijg ik niet het idee dat het PSV management erg sterk staat.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 1:00 pm

Mijn vriendin zei laatst: 'Koeman wordt de nieuwe Beenhakker. Met veel bombarie binnenkomen, kortstondig succes en dan snel er vandoor voor het doek valt. En dat bij club na club.'
Maar Koeman kan alleen de macht naar zich toetrekken op het moment dat de club waar hij werkt dat toelaat. PSV zou hem moeten inperken, zijn speelruimte klein houden. Lukt dat? Ik betwijfel het. Van Raaij zette de lijnen uit en was dominant, maar wie is Schuitema eigenlijk? En van Stan Valckx zijn zelfs verstokte PSV-supporters niet onder de indruk, die lijkt vooral zijn binnengehaald als assistent van Mr. Worldcup.

EDIT: RIO zegt over Pocognoli dat PSV hem niet kan betalen. Hij zou 4 miljoen moeten kosten. Ajax is wel in de race. AZ eerst ook, maar dat heeft liever een Nederlander.

Over die spits van RIO: dat zou ook Van der Meijde kunnen zijn. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 22, 2007 8:20 am

Aissati kiest met zijn hart
Door SJOERD MOSSOU

NIEUW-VENNEP - Ismaïl Aissati heeft zijn keuze tussen Oranje en Marokko officieel nog niet gemaakt, maar de 18-jarige...

Het hoogtepunt in Aissati's carrière is het winnen van het EK jeugd in Portugal. In de finale rekent het Nederlands elftal, met Aissati als creatieve regisseur, af met Oekraïne. FOTO PICS UNITED

...voetballer is er voor zichzelf al uit. Het supertalent gaat zijn hart volgen. ,,Bij het Marokkaanse volkslied voel ik meer dan bij het Wilhelmus.’’ Iedere zomer is Ismaïl Aissati thuis op de stranden bij Al Hoceima, in het noorden van Marokko. Twee lege flessen doen dan dienst als doel, de bal wordt beroerd met blote voeten.

,,We spelen altijd tot het donker wordt,’’ zegt Aissati, dit seizoen door PSV verhuurd aan FC Twente. ,,Met mijn broertjes, vrienden en familie. Het is zo mooi daar, echt. Perfect gewoon.’’

Aissati straalt als hij vertelt over het land van zijn ouders. Zelf werd hij geboren in Tuindorp, Utrecht, als zoon van een liberale imam. Maar zijn band met Marokko is hecht. ,,Ieder jaar ga ik er naartoe,’’ zegt Aissati. ,,Mijn gevoel voor het land is heel sterk. De mensen zijn er altijd blij, dat vind ik mooi. Ook als ze niet veel hebben. Het verschil tussen arm en rijk is groot, maar het lijkt wel of iedereen gelukkig en vrolijk is.’’

Het moment dat hij definitief moet kiezen tussen Oranje en het Marokkaanse elftal, komt langzaam dichterbij. Aissati (18) speelt voor Jong Oranje, maar hij kan tot zijn 21ste verjaardag nog switchen. Zodra hij een officiële A-interland heeft gespeeld, zit hij vast aan zijn keuze.

,,Voorlopig ben ik er nog niet mee bezig,’’ zegt Aissati. ,,Pas als één van beide landen me uitnodigt voor een A-interland, ga ik echt kiezen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.’’

Diep van binnen is Aissati er al uit, geeft hij toe. Zijn hart heeft al een weg gekozen. ,,Als de uitnodiging komt, weet ik het wel, ja. Ik vind dat je met je hart moet kiezen. Sommige jongens kijken naar het sportieve aspect, naar hoe ze meer EK’s of WK’s kunnen spelen bijvoorbeeld. Of naar andere praktische voordelen. Dat zou ik zelf nooit doen.’’

Dat hij nu voor Jong Oranje uitkomt en niet voor de beloften van Marokko, is wél een praktische keuze. ,,Ik ben nog jong, dan is het beter als je niet te veel hoeft te reizen. Het is ook goed om me te ontwikkelen tussen goede spelers van mijn eigen leeftijd, daar leer ik veel van.’’

Op het succesvolle jeugd-EK in Portugal vond hij het best mooi om het Wilhelmus te horen. ,,Maar ik voel eerlijk gezegd meer bij het Marokkaanse volkslied.’’

Zijn boezemvriend Ibrahim Afellay koos voor Nederland, na lang wikken en wegen. De twee geboren Utrechters spraken er vooraf samen over, maar niet te vaak. ,,Ik heb Ibrahim gezegd dat ik hem altijd zou blijven steunen, welke keuze hij ook maakte. Als vrienden hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn, vind ik. Ibrahim kreeg de vraag te vaak, voor een jonge speler is het niet gemakkelijk als er langs alle kanten aan je wordt getrokken. Ik ben blij voor hem dat het nu duidelijk is.’’

Dat wil niet zeggen dat Aissati dezelfde keuze zou maken. ,,Laat ik het zo zeggen: het is goed dat Ibrahim een beslissing heeft genomen en ik zal altijd achter hem blijven staan.’’ Ze bellen of sms’en elkaar nog elke dag, Aissati en Afellay. Tot voor kort reisden de twee PSV’ers iedere dag samen met de trein, van Utrecht Centraal naar Eindhoven.

,,Ik mis hem wel ja,’’ zegt Aissati, sinds de winterstop uitgeleend aan FC Twente. ,,Het is gewoon wennen zonder Ibrahim. Hij begreep mij altijd en ik begreep hem. Hij is al twee keer langs geweest in Enschede. En ik heb nu zelf ook een rijbewijs, dat is handig als ik op een vrije dag naar Utrecht wil.’’

Aissati woont in Twente voor het eerst op zichzelf. ,,De eerste weken woonde ik in een hotel, nu heb ik een eigen appartement. Het is soms best wel moeilijk. Ik ben van kleins af aan gewend aan Utrecht, we waren thuis altijd met z’n zevenen.

,,Nu zit ik opeens alleen in Enschede, waar ik niks ken. Dat is toch anders. Koken lukt al steeds beter. Meestal maak ik iets met rijst. Uit zo’n pak weet je wel.’’

Het avontuurlijke voetbal van FC Twente maakt veel goed. ,,Het is geweldig om in dit team te spelen,’’ zegt Aissati. ,,Het positiespel dat wij soms spelen, met veel vrijheid voor iedereen, daar kan ik echt van genieten. Dat is de verdienste van onze trainers, meneer Rutten en meneer Eijkelkamp. We spelen met bijna alleen maar échte voetballers. In het begin was ik verbaasd dat het kon, maar het is het mooiste voetbal dat er is.’’

Toch blijft PSV het ultieme doel. ,,Daar wil ik per se slagen. PSV is mijn club en dat zal nooit veranderen. Ik wilde zelf graag verhuurd worden, omdat ik voelde dat ik wedstrijden moest spelen om beter te worden. Ik was gewoon niet tevreden over mijn ontwikkeling. Vóór dit seizoen wilde ik meer wedstrijden in het eerste spelen dan het jaar daarvoor. Toen dat bij PSV niet lukte - ook door de grote concurrentie op het middenveld - was het beter om te gaan. Komend seizoen wil ik mijn kans pakken.’’
Kiezen voor Marokko zou erg dom zijn...ten eerste is daar sportief weinig te halen en ten tweede wordt de Afrika-Cup altijd gespeeld terwijl de Europese competities nog bezig zijn, dat maakt hem dus een stuk minder interessant voor clubs.

Maar mooi dat hij zich wil laten zien bij PSV, hopelijk krijgt hij volgend seizoen zijn kans en pakt hij die ook.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 22, 2007 9:02 am

Zou ik ook een vreemde zet vinden. Zoveel concurrentie heeft ie straks ook niet op het middenveld bij Oranje.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do mar 22, 2007 9:26 am

Als ie kiest voor Marokko mag die mooi z'n Nederlandse paspoort inleveren!
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 22, 2007 9:41 am

En bij een verkeersovertreding zetten we hem het land uit. :eusa_dance: :D

Die jongen begint over de vakantie. Hij weet niet eens hoe het is om in Marokko te wonen. Misschien speelt ook mee dat hij gemakkelijker een basisplaats krijgt bij Marokko. Bij Oranje zit hij altijd met de concurrentie van Afellay.
Hoe dan ook, erg praktisch lijkt het me niet. Is hij al Arabisch aan het leren?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 22, 2007 10:09 am

Dat is hem ongetwijfeld met de paplepel ingegoten :X

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 22, 2007 10:19 am

Ach, die jongen heeft een romantisch beeld bij Marokko. Het is er altijd mooi weer en hij mag de hele dag voetballen. Ooit stond in de VI een artikel over Turkse voetballers die in Turkije gingen spelen. Dat viel ontzettend tegen. De 'echte' Turken vonden de Nederlandse Turken maar boertjes, bij nader inzien bleken onze jongens het Turks niet zo goed te beheersen en ze werden gediscrimineerd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 12:06 pm

Het is in ieder geval overduidelijk dat hij voor Marokko gaat kiezen. Als hij consequent is tenminste. Ik snap niet waar hij verder zo geheimzinnig over doet.

martijn401

Bericht door martijn401 » do mar 22, 2007 12:07 pm

PSV gaat cameramensen beschermen

Uitgegeven: 22 maart 2007 11:14
Laatst gewijzigd: 22 maart 2007 12:01
EINDHOVEN - Voetbalclub PSV gaat voortaan stewards inzetten om cameramensen op de tribunes te beschermen. Voortaan krijgt iedere cameraman die zich tussen de supporters begeeft een steward mee die op zijn veiligheid let. Veiligheidsmanager Frank Wijnveld van PSV heeft een bericht hierover in het AD donderdag bevestigd.

Aanleiding is een incident tijdens het duel PSV-Ajax van afgelopen zondag. Tegen het einde van de wedstrijd werd op de Westtribune een cameraman van Cinevideo door een woedende PSV-supporter tegen zijn hoofd geschopt.

De dader wist aan de stewards te ontsnappen, maar zijn identiteit werd achterhaald met hulp van andere supporters. Maandag is de dader door de beveiliging van PSV gehoord en heeft hij een stadionverbod gekregen. De politie onderzoekt de zaak in overleg met justitie. Volgens een woordvoerster gaat het slachtoffer aangifte doen.

Hersenschudding

De cameraman ligt thuis met een zware hersenschudding. Hoewel hij direct werd bijgestaan door andere supporters is hij volgens Wijnveld behoorlijk van slag door de aanval. "Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten. Ze waanden zich altijd veilig en daarom komt dit extra hard aan."

Wijnveld hoopt dat andere voetbalclubs het verscherpte veiligheidsbeleid van PSV zullen overnemen. Volgens hem komt het alleen bij grotere wedstrijden voor dat cameramensen ook filmen vanaf andere tribunes dan de perstribune.
nu.nl

Nihad

Bericht door Nihad » do mar 22, 2007 12:31 pm

Hoe dan ook, erg praktisch lijkt het me niet. Is hij al Arabisch aan het leren?
Hij hoeft geen Arabisch te spreken. Het Marokkaans elftal kent meer Berbers tegenwoordig. Boukhari bijvoorbeeld. Dus dat komt wel goed. De tijd dat het Marokkaans elftal een Casablanca/Rabat gebeuren was is nu wel voorbij.

Aissati heeft een veel te romantisch beeld van Marokko en de Rif in het specifiek. Hij zegt dat iedereen daar gelukkig is, maar er is geen stad in Marokko (Al Hoceima) waar de Marokkaanse jongeren liever vandaag dan morgen emigreren naar Spanje.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

generaal

Bericht door generaal » do mar 22, 2007 4:47 pm

Die bloedhond van een El Ahmadi heeft hem snel omgepraat zeg.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 22, 2007 4:55 pm

:sad: Erg jammer...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 22, 2007 5:02 pm

Ach, het werd daar toch al wat druk. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 22, 2007 5:16 pm

Baseman schreef: PSV heeft voor de winterstop meer dan voldoende indrukwekkende wedstrijden gespeeld, alleen noemen jullie die wedstrijden weer saai.
Een ploeg die veel te sterk is voor de rest wordt door anderen al snel voor saai versleten. Gebeurde in Eindhovuh en Rotterdam ook met het Ajax van midden jaren 90. Nou was die ploeg beter dan PSV, maar PSV was voor de winterpauze ook compleet dominant in NL en zeer goed in Europa.
Persoonlijk vind ik het dan ook humor dat Ten Cate in de grote wedstrijden 4-4-2 speelt, daarmee succes heeft en daarom afgelopen zondag tegen PSV geroemd werd. En ik maar denken dat 4-3-3 het heilige systeem was...
Van mij mag ten Cate, dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3 is een vloek wat mij betreft. Niettemin staat er in dat duffe beleidsplan wat anders dan 4-4-2. Ook HtC is erachter gekomen dat het met wat meer behoudenheid en ruimte en op de counter makkelijker ballen en resultaten behalen is dan met een 4-3-3 systeem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 22, 2007 5:19 pm

In dat duffe beleidsplan staat helemaal niets over het te spelen systeem, meen ik.

jabu

Bericht door jabu » do mar 22, 2007 5:41 pm

wimpey schreef:Van mij mag ten Cate, dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3 is een vloek wat mij betreft. Niettemin staat er in dat duffe beleidsplan wat anders dan 4-4-2. Ook HtC is erachter gekomen dat het met wat meer behoudenheid en ruimte en op de counter makkelijker ballen en resultaten behalen is dan met een 4-3-3 systeem.
Makkelijker om op de korte termijn resultaten te halen zal het vast zijn. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is ook de charme van Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 5:43 pm

Jabu schreef:Makkelijker om op de korte termijn resultaten te halen zal het vast zijn. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is ook de charme van Ajax.
Als je er de spelers niet voor hebt is 4-3-3 of 3-4-3 juist de moeilijkste manier om dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal te spelen.

Gesloten