Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 21, 2007 3:55 pm

Volgens mij is de regel dat het gemeld moet worden als het transferbedrag boven 10% van het eigen vermogen van Ajax uitkomt. In het geval van Ajax is dat zo'n 6,5 miljoen euro. Dus je mag hopen dat het bedrag bekend gemaakt gaat worden. ;)

Izmailov

Bericht door Izmailov » za apr 21, 2007 4:24 pm

Arwin schreef:Volgens mij is de regel dat het gemeld moet worden als het transferbedrag boven 10% van het eigen vermogen van Ajax uitkomt. In het geval van Ajax is dat zo'n 6,5 miljoen euro. Dus je mag hopen dat het bedrag bekend gemaakt gaat worden. ;)
Ajax heeft een afspraak met Euronext dat bedragen (transfer, sponsor etc.) boven 10% van de laatst gerapporteerde jaaromzet, openbaar dienen te worden gemaakt

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 21, 2007 4:27 pm

Izmailov schreef:
Arwin schreef:Volgens mij is de regel dat het gemeld moet worden als het transferbedrag boven 10% van het eigen vermogen van Ajax uitkomt. In het geval van Ajax is dat zo'n 6,5 miljoen euro. Dus je mag hopen dat het bedrag bekend gemaakt gaat worden. ;)
Ajax heeft een afspraak met Euronext dat bedragen (transfer, sponsor etc.) boven 10% van de laatst gerapporteerde jaaromzet, openbaar dienen te worden gemaakt
Okee, dat is dan wel inderdaad die pakweg 6,5 miljoen euro volgens mij.

Aristides

Bericht door Aristides » za apr 21, 2007 7:48 pm

Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Ja, maar welke openheid? De transfersom hoeft niet gemeld te worden, dacht ik, welk de toename van het vermogen (meen ik begrepen te hebben).
Bij de Huntelaar-transfer werd de transfersom wel geopenbaard.
Klopt, maar de waarde van Ajax neemt dan toe met die negen miljoen? Zo zal hij nu voor Ajax minder waard zijn, want aan het einde van zijn contract is zijn waarde € 0.

Bij een verkoop van € 10 miljoen neemt de waarde van Ajax toe als de waarde van de speler eerst € 5 miljoen was, maar lijdt Ajax verlies als die speler € 15 miljoen waard was (volgens Ajax). Jaakke maakte bij de transfer van Zlatan een of andere kronkel toen hij zestien miljoen noemde. Hij sprak echter niet over een transfersom.

Hier in Rotterdam werd verteld dat feyenoord € 2 miljoen winst had gemaakt bij de verkoop van lazovic. Waarom? Hij was afgeschreven (waarde = 0). De meeste Rotterdammers rekenen echter anders: aankoop € 9 miljoen - verkoop € 2 miljoen = verlies van zeven miljoen!

Bij de verkoop van Sneijder is alles winst, want hij heeft niets gekost i.t.t KJH.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za apr 21, 2007 8:50 pm

Demosthenes schreef:
Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Ja, maar welke openheid? De transfersom hoeft niet gemeld te worden, dacht ik, welk de toename van het vermogen (meen ik begrepen te hebben).
Bij de Huntelaar-transfer werd de transfersom wel geopenbaard.
Klopt, maar de waarde van Ajax neemt dan toe met die negen miljoen? Zo zal hij nu voor Ajax minder waard zijn, want aan het einde van zijn contract is zijn waarde € 0.

Bij een verkoop van € 10 miljoen neemt de waarde van Ajax toe als de waarde van de speler eerst € 5 miljoen was, maar lijdt Ajax verlies als die speler € 15 miljoen waard was (volgens Ajax). Jaakke maakte bij de transfer van Zlatan een of andere kronkel toen hij zestien miljoen noemde. Hij sprak echter niet over een transfersom.

Hier in Rotterdam werd verteld dat feyenoord € 2 miljoen winst had gemaakt bij de verkoop van lazovic. Waarom? Hij was afgeschreven (waarde = 0). De meeste Rotterdammers rekenen echter anders: aankoop € 9 miljoen - verkoop € 2 miljoen = verlies van zeven miljoen!

Bij de verkoop van Sneijder is alles winst, want hij heeft niets gekost i.t.t KJH.
Er zit geen verschil in benadering tussen winst of verlies maken op een speler bij Ajax of Feyenoord, denk ik. Wanneer een speler bijvoorbeeld 10 miljoen euro heeft gekost wordt hij voor 2 miljoen euro per jaar in waarde afgeschreven. Als Ajax de speler dan na 3 jaar voor 5 miljoen euro verkoopt is er boekhoudtechnisch gezien sprake van een winst van 1 miljoen. Er zijn ook vrij weinig andere methoden voor clubs om dit soort transfer-zaken financieel in de boeken weer te geven.

Huntelaar heeft 9 miljoen gekost en tekende een contract voor 4.5 jaar. Aan het einde van dit seizoen staat hij dus zeer waarschijnlijk nog voor 6 miljoen euro in de boeken. Sneijder vertegenwoordigt inderdaad geen waarde, tenzij Ajax een tussentijdse herwaardering van hem heeft gedaan (iets wat de club bijvoorbeeld een aantal maanden geleden heeft gedaan met de waarde van het belang dat Ajax in de Arena heeft), maar dit lijkt me bij een speler niet erg waarschijnlijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 11:12 am

Hoeft niet. Zou me niets verbazen als Barcelona (want daar gaat Sneijder heen) in natura mag betalen. Met wat tweede garnituur of zo.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 11:17 am

Daar gaat de penningmeester niet mee akkoord. Ajax heeft verlies gedraaid.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 11:21 am

Marquez? :hypocrite:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 11:27 am

Is overigens een hersenspinsel van Fritz Barend. Die zei vorige week dat Maarten Fontein in Barcelona zat omdat Ajax geinteresseerd is in bepaalde bankzitters/tribuneklanten van Barcelona.

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 11:28 am

Waarom laat men Fritz Barend überhaupt over voetbal praten. :nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 11:28 am

Hij zei niet wie? Lijkt me een onzinverhaal. Wat heeft Maarten Fontein er mee te maken?

Maar mocht het waar zijn, dan zullen ze een smak geld moeten bijbetalen.
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin

Bericht door Arwin » zo apr 22, 2007 11:31 am

Jöhnk schreef:
Hoeft niet. Zou me niets verbazen als Barcelona (want daar gaat Sneijder heen) in natura mag betalen. Met wat tweede garnituur of zo.
Ik hoop in ieder geval niet dat het gaat gebeuren. Of er moet een smak geld worden neergelegd plus nog een speler die waardevol voor Ajax kan zijn, maar ik zou niet weten wie.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 11:34 am

@joey: nee, hij zei niet wie. Sowieso een gevalletje 'klok horen luiden...'

Zou dus zomaar een onzinverhaal kunnen zijn idd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:12 pm

Er zijn weinig bankzitters die Ajax echt goed zou kunnen gebruiken. Iñiesta is eigenlijk ook geen bankzitter meer en ik mag toch hopen dat een slachter als Motta deze kant niet op komt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 1:17 pm

Iniesta hoef ik sowieso niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:18 pm

Ik wel hoor. Tempo bepalend, diepgang, positioneel sterk, vrijwel altijd in beweging, goede techniek, uitstekende (korte) passer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 1:19 pm

Tempo bepalend? Ik vind hem een iets betere versie van Maduro. Alles kort.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:22 pm

Iñiesta is veel maar dan ook veel dynamischer en heeft een veel betere handelingssnelheid. Het is dat Xavi nog bij Barcelona speelt anders had hij al veel meer de lijnen uit kunnen zetten. In de jeugd schijnt hij vroeger ook z'n lange pass gebruikt te hebben, maar in het eerste zien we dat inderdaad nog weinig terug.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 1:24 pm

Punt blijft dat hij net als Maduro, ondanks dat hij meer met de bal loopt, vooral heel veel kort speelt. Dat is prima als je af en toe ook kunt versnellen, maar Iniesta doet dat niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:26 pm

Mwah, Iñiesta heeft sowieso een goede versnelling met de bal aan de voet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 1:27 pm

Dat heeft werkelijk niets te maken met wat ik zeg, Thomas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:29 pm

Dat is dus een andere manier waarop Iñiesta versneld, in plaats van voor de lange pass te kiezen. Die lange pass zit er wel in hoor, maar Xavi staat dat op dit moment nog in de weg. Sowieso staat Andres vaak aan de buitenkant rechts, onder Rijkaard en vanwege Xavi.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 22, 2007 1:44 pm

Iniesta met Maduro vergelijken slaat nergens op. Ze lijken in geen een opzicht op elkaar. Iniesta is in mijn ogen de beste combinatie-speler die er rondloopt. Geweldige speler. Geeft Barcelona nooit zomaar op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 22, 2007 2:23 pm

Inderdaad. Onzin! om hem met Maduro te vergelijken. Iniesta heeft zelfs uitstekende wedstrijden als rechtsbuiten gespeeld....zie ik Maduro niet doen
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 2:24 pm

Het punt van overeenkomst (het veel om de bal vragen om er dan weinig mee te doen) is van allebei het belangrijkste onderdeel van hun spel.

Plaats reactie