Willem 2-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
MHF

Bericht door MHF » wo apr 25, 2007 1:30 pm

Jabu schreef:Nee, die kan ik niet zo 1,2,3 uit mijn mouw schudden. Wel kan ik je vertellen dat Ajax de wedstrijd voor het veel besproken gelijkspel tegen AZ nog gelijkspeelde tegen Excelsior en de wedstrijd na AZ verloor Ajax in eigen huis van Heerenveen. Dat soort resultaten vind ik veel belangrijker. Elke keer als Ajax dit seizoen door falen van de concurrentie weer in het zadel werd geholpen deed men zichzelf vakkundig de das om. Met als dieptepunt de wedstrijd tegen RKC. Ajax blijft, na het aantrekken van ervaren jongens als Stam, Davids, Perez en Gabri, op onverklaarbare wijze enorm wisselvallig. Of met beseft het belang van dergelijke wedstrijden niet genoeg of het is een soort misplaatste arrogantie of dit elftal blijft choken op het moment suprême. Als AZ dat komend weekend niet doet tegen Excelsior, dan tonen zij wat mij betreft aan de titel te verdienen. In 2007 heeft AZ nog geen competitiewedstrijd verloren.
Die wedstrijden waar jij over spreekt tegen Excelsior en Heerenveen die, inderdaad, ‘gewoon’ gewonnen hadden moeten worden, passeerden bij mij ook al de revue. Ook zonder die blunder had Ajax Excelsior kapot moeten spelen terwijl de wedstrijd uiteindelijk inspiratieloos in een gelijkspel eindigde. Mijn punt is echter dat Excelsior verder niet of nauwelijks in staat was om op eigen kracht kansen te creëren. Daardoor is het niet onaannemelijk dat Ajax die pot toch had gewonnen als Heitinga zijn slippertje achterwege had gelaten. En zo zijn er dus meer beslissende momenten geweest die Ajax nu de das om lijken te doen. Op de één of andere manier kan door één moment van onachtzaamheid het spelbeeld en daarmee een wedstrijd ineens compleet omslaan bij dit Ajax. Die instabiliteit raakt men maar niet kwijt.
Tegen Heerenveen speelde Ajax zeker geen goede partij maar in negen van de tien keer had Ajax ‘gewoon’ van Heerenveen gewonnen als Huntelaar beter met zijn opgelegde kansen was omgesprongen. Huntelaar heeft wel vaker slecht gespeeld maar was dan dikwijls onzichtbaar of geheel ongevaarlijk. Nu was het anders. Juist zijn kracht, zijn doelgerichtheid, liet hem in die wedstrijd in de steek. Maar goed, laten we maar zeggen dat dát een keer kan gebeuren. Ajax was echter andermaal niet in staat om een simpel weggegeven tegengoal (Heerenveen liet verder niks meer zien) te herstellen. Leuke paradox trouwens; Op Roda uit na wist men dit seizoen traditioneel moeilijke - want vaak fysieke - wedstrijden zoals tegen Groningen en Utrecht juist wel te winnen.

Het is dus inderdaad die enorme wisselvalligheid, zowel van wedstrijd naar wedstrijd als gedurende wedstrijden die Ajax opbreekt. Van het gescherm met genoemde namen ben ik verder trouwens al het gehele seizoen niet onder de indruk in discussies over volwassenheid en dat wat er bij komt kijken om er een wedstrijd uit te slepen. Stam is wel van bijzondere waarde voor dit Ajax - alhoewel er grappig genoeg slechts twee keer zonder hem punten werden verloren (en dus 9 keer mét Stam) - maar kan van achteruit geen rust in het spel van Ajax brengen. Perez zou het wellicht kunnen maar hij brengt – op zijn goede invalbeurten in een periode van het seizoen na - eigenlijk het gehele seizoen alleen maar onrust (zowel op als naast het veld). Gabri is verder een bijzonder nuttige aanjager maar speelt in alle opzichten als een jonge hond en Davids - die ik ondank zijn onstuimigheid de betreffende kwaliteiten wel toedicht- speelt hier pas een half seizoen terwijl veruit de meeste verliespunten zonder hem werden opgelopen. Ajax kent namelijk ook een sterke(re) tweede seizoenshelft. Sterker nog, mocht AZ onverhoopt punten verspelen, dan kan Ajax bij winst met nog minder verliespunten dan AZ in 2007 (kennelijk) net zo veel aanspraak maken op die titel. Zoals AZ, indien men niet ten onder gaat aan de druk ook terecht de titel mag opeisen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 25, 2007 2:01 pm

Jabu schreef:
Ajax Rules schreef:Stel AZ staat 0-0 tegen Excelsior. In de laatste minuut krijgen ze een onterechte pingel. Ze worden kampioen. Volgens jouw logica is dat terecht, omdat ze ook wel eens een beslissing tegen hebben gehad. Maar stel nu dat ze de penalty NIET zouden hebben gehad. Dan zou Ajax kampioen zijn geweest. Dat was terechter, aangezien het geen pingel was. Maar Ajax en AZ kunnen natuurlijk niet allebei de terechte kampioen zijn.
Het gaat meer om het feit dat de wedstrijd AZ-Ajax in februari was en dat er daarna nog meerdere momenten zijn geweest waarop Ajax het zelf heeft weggegeven. Een arbitrale blunder in de laatse minuut van de laatste wedstrijd is natuurlijk doorslaggevender dan een blunder in een veel eerder stadium van de competitie.
Mr. Ajax schreef:
Thomas schreef: Dus je denkt dat PSV alsnog kampioen wordt?
Nee, ik denk dat AZ kampioen wordt. Ik heb al eerder in dit topic uitgelegd dat AZ gaat choken in de zin van een kleine 1-0tje ofzo.
Dus eigenlijk gaat Ajax dan choken ipv AZ.
Nee, AZ gaat choken, want normaal gesproken wint AZ met een 4-0tje ofzo van Excelsior. Een 1-0 betekent, waarschijnlijk, dat ze de druk niet aankunnen. AJAX wint, onafhankelijk van de wedstrijd van AZ, normaal gesproken met een 5-0 ofzo van Willem II.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo apr 25, 2007 2:17 pm

Willem 2 heeft vanaf 12 uur geloof ik , tot s'avonds laat allemaal festiviteiten georganieseerd, en als je naar het programma kijkt en de site, lijkt Ajax wel het minst belangrijk :headbang:

Sterker nog, uit een poll is gebleken dat Meer dan de helft van de Willem 2 fans AZ de landstitel niet gunt, en eigenlijk dus hoopt op een stuntje van Ajax tegen hun eigen clubbie....

begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen!

Btw, de wedstrijd kan gratis in de Arena worden bekeken.
Pompiedom

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo apr 25, 2007 2:33 pm

LeonardoSpits schreef:Willem 2 heeft vanaf 12 uur geloof ik , tot s'avonds laat allemaal festiviteiten georganieseerd, en als je naar het programma kijkt en de site, lijkt Ajax wel het minst belangrijk :headbang:

Sterker nog, uit een poll is gebleken dat Meer dan de helft van de Willem 2 fans AZ de landstitel niet gunt, en eigenlijk dus hoopt op een stuntje van Ajax tegen hun eigen clubbie....

Aanvulling !!
Gelezen op voetbalzone.nl

Willem II-fans gunnen AZ titel niet
Geschreven door Bart Kruyt op woensdag, 25 april om 14:01

Als het aan de supporters van Willem II ligt werken de spelers van de Tricolores zondag mee aan een kampioensfeestje van Ajax. De haat in Tilburg jegens Dirk Scheringa, voorzitter van AZ, is nog steeds groot. Fans van Willem II gunnen de Alkmaarders dan ook geen kampioensschap.

Willem II leverde een groot aandeel in de ontwikkeling van AZ tot topclub. Scheringa kocht spelers als Jaliens, Mathijsen, Landzaat, Dembele en Augustien weg uit Brabant en dat zit veel supporters nog steeds niet lekker. Dat blijkt uit een artikel in het Brabants Dagblad.

"Ik gun Scheringa de titel niet", stelt Marco Cruijssen bijvoorbeeld. Cruijssen was de initiatiefnemer achter de ludieke stickeractie tegen de handelsgeest van Scheringa. Stickers met 'Ik rem niet voor Scheringa' vlogen als warme broodjes over de toonbank.

Dat bewijst volgens Cruijssen dat Willem II-fans AZ nog steeds niet is vergeven. Tijd om terug te slaan? Als het aan de Tilburgse fans ligt wel. Mocht AZ zondag van Excelsior winnen, dan zal Ajax Willem II met zeer ruime cijfers moeten verslaan. Zeer onwaarschijnlijk is dit niet: De formatie van Dennis van Wijk speelt deze competitie feitelijk nergens meer voor.

---------------------------------------------------------------------------------

Voor de positieve lingen onder ons. :xyxthumbs:
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » wo apr 25, 2007 2:59 pm

Ajax moet iig net als zondag na 20 minuten al op 0-3 voorstaan ofzo. Dan worden ze bij AZ zenuwachtig.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 4:10 pm

mattie schreef:
LeonardoSpits schreef:Willem 2 heeft vanaf 12 uur geloof ik , tot s'avonds laat allemaal festiviteiten georganieseerd, en als je naar het programma kijkt en de site, lijkt Ajax wel het minst belangrijk :headbang:

Aanvulling !!
Gelezen op voetbalzone.nl

Willem II-fans gunnen AZ titel niet
Geschreven door Bart Kruyt op woensdag, 25 april om 14:01

Als het aan de supporters van Willem II ligt werken de spelers van de Tricolores zondag mee aan een kampioensfeestje van Ajax. De haat in Tilburg jegens Dirk Scheringa, voorzitter van AZ, is nog steeds groot. Fans van Willem II gunnen de Alkmaarders dan ook geen kampioensschap.

Willem II leverde een groot aandeel in de ontwikkeling van AZ tot topclub. Scheringa kocht spelers als Jaliens, Mathijsen, Landzaat, Dembele en Augustien weg uit Brabant en dat zit veel supporters nog steeds niet lekker. Dat blijkt uit een artikel in het Brabants Dagblad.

"Ik gun Scheringa de titel niet", stelt Marco Cruijssen bijvoorbeeld. Cruijssen was de initiatiefnemer achter de ludieke stickeractie tegen de handelsgeest van Scheringa. Stickers met 'Ik rem niet voor Scheringa' vlogen als warme broodjes over de toonbank.

Dat bewijst volgens Cruijssen dat Willem II-fans AZ nog steeds niet is vergeven. Tijd om terug te slaan? Als het aan de Tilburgse fans ligt wel. Mocht AZ zondag van Excelsior winnen, dan zal Ajax Willem II met zeer ruime cijfers moeten verslaan. Zeer onwaarschijnlijk is dit niet: De formatie van Dennis van Wijk speelt deze competitie feitelijk nergens meer voor.

---------------------------------------------------------------------------------

Voor de positieve lingen onder ons. :xyxthumbs:
Nu, dat kan nog leuk worden kwa score verloop, Excelsior gunt AJAX de titel niet ;)
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 4:11 pm

0-21 vs. 0-15 is toch ook goed?

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 5:28 pm

Jesse schreef:0-21 vs. 0-15 is toch ook goed?

Vergeet Psv niet, De Mos en Koeman zijn zowat buren . ;)
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 5:33 pm

Wat een zondag wordt het dan wel niet! :headbang:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Alexander

Bericht door Alexander » wo apr 25, 2007 6:03 pm

Zou schitterend zijn, AZ wint met 0-2 en Ajax met 0-11.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo apr 25, 2007 6:09 pm

Doe maar 0-7 en 7-8. Dan krijgen we een beslissingswedstrijd om het kampioenschap tussen de twee bekerfinalisten en wordt de pleeofopzet compleet verneukt.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 25, 2007 6:18 pm

Volgens AN kan Stam zondag weer mee doen. :xyxthumbs:

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 25, 2007 6:20 pm

Jesse schreef:0-21 vs. 0-15 is toch ook goed?

ja en dan vijf doelpunten in de extra tijd!

In Turkije was toch vorig jaar een wedstrijd met zo'n 15 minuten extra tijd om Fenerbahce maar kampioen te laten worden? :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 25, 2007 8:06 pm

Nihad schreef:Ajax moet iig net als zondag na 20 minuten al op 0-3 voorstaan ofzo. Dan worden ze bij AZ zenuwachtig.
En net als AZ zenuwachtig wordt gaat HtC wisselen en staat het binnen no time weer 3-2.

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 8:31 pm

Ja, dat zit er dik in.

Maar die eerste 20 minuten zijn fantastisch! :oha:

Thom

Bericht door Thom » wo apr 25, 2007 10:07 pm

brigade zuid schreef:
Nihad schreef:Ajax moet iig net als zondag na 20 minuten al op 0-3 voorstaan ofzo. Dan worden ze bij AZ zenuwachtig.
En net als AZ zenuwachtig wordt gaat HtC wisselen en staat het binnen no time weer 3-2.
Precies; en die koekenbakker zal dan ook wel weer melden dat Ajax kampioen had moeten worden.

Zijn blunders zijn ons fataal geworden. :sad:

Nihad

Bericht door Nihad » wo apr 25, 2007 10:20 pm

We hadden Blind moeten behouden voor de wissels! :hypocrite:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 11:19 pm

We hadden een makkelijker programma moeten hebben :hypocrite:
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 26, 2007 7:42 am

Thomvak425 schreef:
brigade zuid schreef:
Precies; en die koekenbakker zal dan ook wel weer melden dat Ajax kampioen had moeten worden.

Dat heb ik je toen we in Eindhoven heer en meester waren niet horen zeggen :hypocrite:

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 7:55 am

Spijker schreef:
Thomvak425 schreef:
brigade zuid schreef: En net als AZ zenuwachtig wordt gaat HtC wisselen en staat het binnen no time weer 3-2.

Dat heb ik je toen we in Eindhoven heer en meester waren niet horen zeggen :hypocrite:
Nee, waarom we dat waren hebben van Psv de wedstrijden daarna gezien ...
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 26, 2007 8:00 am

Je bedoelt dat ze van Ajax een flinke tik hebben gekregen en thuis wel weer van Twente wonnen? Jullie praten echt onzin. Die prestatie was dus ook maar matig Voetske? Stop dan alsjeblieft met naar Ajax te kijken, niets zal jou nog kunnen plezieren.

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 26, 2007 8:00 am

Ach nee natuurlijk. :eusa_liar:

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 8:09 am

Spijker schreef:Je bedoelt dat ze van Ajax een flinke tik hebben gekregen en thuis wel weer van Twente wonnen? Jullie praten echt onzin. Die prestatie was dus ook maar matig Voetske? Stop dan alsjeblieft met naar Ajax te kijken, niets zal jou nog kunnen plezieren.
Dit gelul van jou pleziert me enorm, Spijker.Psv zat en zit in een dip waar zelfs de beste voetbalkenners nooit van hadden kunnen dromen, ik neem dat mee in een beoordeling van een wedstrijd.Dat jij dat niet doet moet jij weten ...
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 26, 2007 9:36 am

Tuurlijk pik. Heerenveen, Utrecht, Twente, Groningen, feyenoord, PSV en NAC zaten allemaal in een dip toen wij bij hun tegen ze speelden. Ajax heeft geen enkele wedstrijd zelf gewonnen, elke tegentander waar wij van wonnen was op dat moment ff slecht. Stop er toch mee, is veel beter voor je. 1995 komt nooit meer terug....

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 9:44 am

Spijker schreef:Je bedoelt dat ze van Ajax een flinke tik hebben gekregen en thuis wel weer van Twente wonnen?
Als ik één ding heb geleerd: PSV kan zich no matter what opladen voor de wedstrijd tegen Ajax. Dat is de wedstrijd van het jaar voor onze gemoedelijke tractorrijders. Ajax speelde die dag 'gewoon' heel erg goed.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie