Zonneveld blij met nieuwe uitdaging: PSV
23/5/2007 19:01
'Dit is geweldig.' Mike Zonneveld is de eerste echte aanwinst van PSV voor het komende seizoen. De 26-jarige middenvelder maakt de overstap van NAC Breda en tekent voor vier seizoenen bij de landskampioen.
Woensdagmiddag zette Zonneveld zijn handtekening in het Philips Stadion. 'Dit is geweldig, ik ben erg trots', reageerde hij via de website van PSV. De Eindhovenaren kunnen de linkspoot als linkshalf of als linksback inzetten. Bovendien beschikt Zonneveld over een goede traptechniek.
'Voor mij was de keuze duidelijk. Ik had al een heel goed gevoel na mijn gesprek met Ronald Koeman. Als je de clubs bekijkt waar ik eerder speelde, zit er een stijgende lijn in mijn loopbaan. Dit is voor mij een heel mooie stap en natuurlijk een geweldige uitdaging. Ik ben blij.'
Zonneveld begon zijn loopbaan in de jeugd van Ajax, debuteerde in het profvoetbal bij Go Ahead Eagles en verhuisde vervolgens naar Vitesse, waarvoor hij niet speelde, maar waar hij wel de huidige PSV-trainer Ronald Koeman leerde kennen. Een zomer later vertrok hij naar NEC, dat hij medio 2004 verruilde voor NAC. In Breda groeide hij dit seizoen uit tot een steunpilaar. Hij speelde 31 competitieduels en scoorde zes keer.
vi.nlTommie van der Leegte wacht op keuring PSV
23/5/2007 19:33
Na de handtekening van Mike Zonneveld zal ook een tweede transfer niet lang op zich laten wachten. Tommie van der Leegte is akkoord met PSV. Alleen een medische keuring staat zijn overgang nog in de weg.
Van der Leegte zal een dezer dagen deze medische test ondergaan. Mocht de dertigjarige middenvelder de keuring doorstaan, dan zal hij naar verluidt voor twee seizoenen tekenen bij de regerend landskampioen.
Voor Van der Leegte betekent het een terugkeer naar de club waar hij de jeugdopleiding doorliep en waarvoor hij als zeventienjarige debuteerde in het betaalde voetbal.
Zijn contract bij VfL Wolfsburg loopt nog tot de zomer van 2008, maar in Duitsland voelt Van der Leegte zich niet gelukkig. Ten eerste komt er weinig terecht van de ambities van Wolfsburg, dat al twee seizoenen op rij heeft moeten strijden tegen degradatie. Bovendien is de speler niet gelukkig met het leven in Wolfsburg en de vele trainingskampen van Die Wölfe.
PSV was niet de enige club die geïnteresseerd was in Van der Leegte. Ook NAC Breda meldde zich bij de geboren Brabander, die eerder speelde voor RKC Waalwijk, FC Twente en ADO Den Haag.
Ik ben er blij mee indien deze spelers basisspelers worden. In het geval we het hier hebben over backupspelers in de rol die een John de Jong bijvoorbeeld jarenlang heeft kunnen vervullen vind ik het weer prima aankopen van PSV. Afhankelijk van hoeveel ze gekost hebben natuurlijk. Iemand enig idee?