PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Zonneveld blij met nieuwe uitdaging: PSV

23/5/2007 19:01

'Dit is geweldig.' Mike Zonneveld is de eerste echte aanwinst van PSV voor het komende seizoen. De 26-jarige middenvelder maakt de overstap van NAC Breda en tekent voor vier seizoenen bij de landskampioen.
Woensdagmiddag zette Zonneveld zijn handtekening in het Philips Stadion. 'Dit is geweldig, ik ben erg trots', reageerde hij via de website van PSV. De Eindhovenaren kunnen de linkspoot als linkshalf of als linksback inzetten. Bovendien beschikt Zonneveld over een goede traptechniek.
'Voor mij was de keuze duidelijk. Ik had al een heel goed gevoel na mijn gesprek met Ronald Koeman. Als je de clubs bekijkt waar ik eerder speelde, zit er een stijgende lijn in mijn loopbaan. Dit is voor mij een heel mooie stap en natuurlijk een geweldige uitdaging. Ik ben blij.'
Zonneveld begon zijn loopbaan in de jeugd van Ajax, debuteerde in het profvoetbal bij Go Ahead Eagles en verhuisde vervolgens naar Vitesse, waarvoor hij niet speelde, maar waar hij wel de huidige PSV-trainer Ronald Koeman leerde kennen. Een zomer later vertrok hij naar NEC, dat hij medio 2004 verruilde voor NAC. In Breda groeide hij dit seizoen uit tot een steunpilaar. Hij speelde 31 competitieduels en scoorde zes keer.
Tommie van der Leegte wacht op keuring PSV

23/5/2007 19:33

Na de handtekening van Mike Zonneveld zal ook een tweede transfer niet lang op zich laten wachten. Tommie van der Leegte is akkoord met PSV. Alleen een medische keuring staat zijn overgang nog in de weg.
Van der Leegte zal een dezer dagen deze medische test ondergaan. Mocht de dertigjarige middenvelder de keuring doorstaan, dan zal hij naar verluidt voor twee seizoenen tekenen bij de regerend landskampioen.
Voor Van der Leegte betekent het een terugkeer naar de club waar hij de jeugdopleiding doorliep en waarvoor hij als zeventienjarige debuteerde in het betaalde voetbal.
Zijn contract bij VfL Wolfsburg loopt nog tot de zomer van 2008, maar in Duitsland voelt Van der Leegte zich niet gelukkig. Ten eerste komt er weinig terecht van de ambities van Wolfsburg, dat al twee seizoenen op rij heeft moeten strijden tegen degradatie. Bovendien is de speler niet gelukkig met het leven in Wolfsburg en de vele trainingskampen van Die Wölfe.
PSV was niet de enige club die geïnteresseerd was in Van der Leegte. Ook NAC Breda meldde zich bij de geboren Brabander, die eerder speelde voor RKC Waalwijk, FC Twente en ADO Den Haag.
vi.nl

Ik ben er blij mee indien deze spelers basisspelers worden. In het geval we het hier hebben over backupspelers in de rol die een John de Jong bijvoorbeeld jarenlang heeft kunnen vervullen vind ik het weer prima aankopen van PSV. Afhankelijk van hoeveel ze gekost hebben natuurlijk. Iemand enig idee?
Aristides

Bericht door Aristides »

Afhankelijk van hoeveel ze gekost hebben natuurlijk. Iemand enig idee?
Nee, maar als er voor Zonneveld is betaald, krijgt Ajax nog wat opleidingskosten vergoed.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nihad

Bericht door Nihad »

Doet me denken aan de goeie ouwe tijd van PSV onder Aadje de Mos. :biggrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Van der Leegte zal natuurlijk niets kosten voor PSV denk ik zo. Mijn gevoel zegt dat het hier gewoon gaat om een familiedienstje, al kan je dat natuurlijk maar moeilijk hard maken. Leuke speler voor de breedte, maar daar houdt het ook wel me op.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Volgens de Sportweek wil Bayern Boulharouz kopen.

Iets anders, Bolo Zenden moet weg bij Liverpool. Goede kans dus dat hij opduikt bij PSV. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Baseman

Bericht door Baseman »

Zonneveld heeft blijkbaar tussen de 5 en 8 ton gekost en Vd Leegte kwam transfervrij, mooie aankopen voor de breedte :biggthumpup.gif:

En ik las helaas net ook dat Zenden mag vertrekken...hopelijk niet naar PSV. Hij is geen slechte speler, maar ik kan me niet voorstellen dat hij PSV naar een hoger niveau tilt. Hoogstwaarschijnlijk valt hij aardig tegen, mocht hij komen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Bij Zonneveld kan ik me nog iets voorstellen, maar Van der Leegte.... :oha.gif:

Zou Zenden niet naar AZ gaan? Van Gaal was altijd helemaal gek van hem.

Makaay wil weten waar hij aan toe is

AMSTERDAM - Roy Makaay eist duidelijkheid van de clubleiding van Bayern München. De aanvaller weet van de interesse voor andere aanvallers en zou graag vernemen of hij nog in het plaatje past, meldt het AD.

PSV heeft kenbaar gemaakt hem graag naar Eindhoven te halen. Voor Makaay is een terugkeer naar Nederland nog niet aan de orde.
"Ik ben benieuwd in hoeverre de aangekondigde versterkingen invloed hebben op mijn positie", zegt de goaltjesdief. "Ik heb niet de indruk dat ik straks overbodig ben, maar ik zou graag officieel van de clubleiding willen horen hoe ze mijn situatie zien. Dan weet ik waar ik aan toe ben."
nu.nl
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Chelsea wil grootste talent PSV overnemen

Datum: 24-mei-2007 14:33

Chelsea onderneemt pogingen om een van de grootste talenten van PSV te contracteren. Het gaat om de 16-jarige Patrick van Aanholt, aanvoeder van de B1. De linksbenige verdediger heft al een contract bij de Eindhovense club, maar Chelsea heft zich bereid getoond dit af te kopen.
Van Aanholt, international van Oranje -17, speelde een aantal keer mee met Jong PSV en maakte onlangs in een oefenwedstrijd zijn debuut in de hoofdmacht van coach Ronald Koeman (SZ)

Sportweek.nl

24/5/2007 - PSV wil op korte termijn ervaren scout aantrekken
(Gepost door RvN)

BRON: AD

Het Algemeen Dagblad meldt dat PSV van plan is om op korte termijn een nieuwe, gerenommeerde scout aanstellen. Die moet de naar Ajax vertrokken Hans van der Zee opvolgen.
AN

Een opvolger? Ha, in Eindhoven lacht men om deze insinuaties. Hans van der Zee is een prutser van jewelste en zijn vertrek wordt moeiteloos opgevangen door het bataljon aan topscouts binnen de organisatie van het alwetende superscouting-fab-5-team van PSV.
jabu

Bericht door jabu »

Chelsea wil grootste talent PSV overnemen

Datum: 24-mei-2007 14:33

Chelsea onderneemt pogingen om een van de grootste talenten van PSV te contracteren. Het gaat om de 16-jarige Patrick van Aanholt, aanvoeder van de B1. De linksbenige verdediger heft al een contract bij de Eindhovense club, maar Chelsea heft zich bereid getoond dit af te kopen.
Van Aanholt, international van Oranje -17, speelde een aantal keer mee met Jong PSV en maakte onlangs in een oefenwedstrijd zijn debuut in de hoofdmacht van coach Ronald Koeman (SZ)
Keerzijde van de Chelsea connectie? Wat zal Chelsea doen als ze nee zeggen? Sturen ze dan nog steeds spelers op huurbasis naar Eindhoven?
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

@Thomas: misschien volgt generaal HVDZ wel op. :wink.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ja, maar tegen zo'n netwerk kunnen wij niet op.

Dan kan ik beter fan worden van de plaatselijke gymclub. :rules.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:@Thomas: misschien volgt generaal HVDZ wel op. :wink.gif:
:icon_biggrin.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Jabu schreef:Keerzijde van de Chelsea connectie? Wat zal Chelsea doen als ze nee zeggen? Sturen ze dan nog steeds spelers op huurbasis naar Eindhoven?
Maar goed dat onze Voor Éen Keer Slimme Arie Abra de deur heeft gewezen! :headbang.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zijn jullie Sarpong en Goossens al vergeten? Wij hebben dan wel geen Chelsea connectie maar als het aan hun lag hadden die twee inmiddels gewoon in Londen gespeeld hoor.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ja, maar als Chelsea die jongen echt wil zal PSV moeten meewerken. De liefde kan niet van één kant komen.

'Nilsson moet 7,5 miljoen euro kosten'

Volgens Franse media is Paris Saint Germain geïnteresseerd in Lasse Nilsson van Heerenveen. De spits zou minimaal 7,5 miljoen euro moeten kosten. Nilsson liet in een reactie weten wel open te staan voor een transfer naar Frankrijk. Ook PSV zou volgens de geruchten in de markt zijn voor de aanvaller. 7,5 miljoen euro zou echter wel een erg hoog bedrag betekenen voor PSV.
PN

7,5 miljoen voor Lasse Nilsson? Zijn ze bij Heerenveen van de pot gerukt? :baaa.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Totaal van de pot gerukt, mocht het gerucht kloppen. Je mag blij zijn als je voor die jongen 3 miljoen euro weet te vangen.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Helemaal niet van de pot gerukt, gewoon hoog inzetten, kom kom die jongen heeft nog een contract. Doen ze bij H'veen prima, die gasten vangen altijd prima geld voor hun spelers.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Weet ik niet, volgens mij overdrijft die nieuwe voorzitter een beetje. Die wil zich zeker bewijzen. Bedragen als 20 miljoen voor Alves of 7,5 voor Nilsson liggen zo ver boven de marktprijs dat je net zo goed kunt zeggen dat deze spelers niet te koop zijn.
generaal

Bericht door generaal »

Als Nilsson maar niet naar PSV komt. En volgens mij zijn er tot nu toe meer Ajax- dan PSVjeugdspelers naar Chelsea vertrokken.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Vooralsnog zijn er gedurende het Abramovich tijdperk geen jeugdspelers van Ajax noch PSV naar Chelsea vertrokken.

Hoe doet Ibrahim Marouffi het bij Inter, Generaal?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Thomas schreef:Vooralsnog zijn er gedurende het Abramovich tijdperk geen jeugdspelers van Ajax noch PSV naar Chelsea vertrokken.

Nog niet, nee. Maar Chelsea trok wel aan Goossens en Sarpong.

Stel Chelsea wil die speler per se en PSV weigert hem te verkopen, dan zullen ze dat bij Chelsea niet leuk vinden. Het wordt lastig om die speler in dat geval aan zijn contract te houden.
Baseman

Bericht door Baseman »

joey schreef:Stel Chelsea wil die speler per se en PSV weigert hem te verkopen, dan zullen ze dat bij Chelsea niet leuk vinden. Het wordt lastig om die speler in dat geval aan zijn contract te houden.
En dan vindt Chelsea het niet leuk, so what ?
We hebben het over profclubs, niet over amateurtjes die elkaar kinderachtige verwijten gaan maken. Alsof Chelsea alle banden met PSV zou verbreken als Van Aanholt niet komt...

Volgens mij heeft PSV er trouwens weinig over te zeggen als Chelsea het contract af wil kopen.
Aristides

Bericht door Aristides »

joey schreef:
Thomas schreef:Vooralsnog zijn er gedurende het Abramovich tijdperk geen jeugdspelers van Ajax noch PSV naar Chelsea vertrokken.

Nog niet, nee. Maar Chelsea trok wel aan Goossens en Sarpong.

Stel Chelsea wil die speler per se en PSV weigert hem te verkopen, dan zullen ze dat bij Chelsea niet leuk vinden. Het wordt lastig om die speler in dat geval aan zijn contract te houden.
Per Weirauch is van Ajax naar Chelsea gegaan, vorige zomer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
jabu

Bericht door jabu »

Baseman schreef:
joey schreef:Stel Chelsea wil die speler per se en PSV weigert hem te verkopen, dan zullen ze dat bij Chelsea niet leuk vinden. Het wordt lastig om die speler in dat geval aan zijn contract te houden.
En dan vindt Chelsea het niet leuk, so what ?
We hebben het over profclubs, niet over amateurtjes die elkaar kinderachtige verwijten gaan maken. Alsof Chelsea alle banden met PSV zou verbreken als Van Aanholt niet komt...
Natuurlijk zal Chelsea niet alleen hierom de banden verbreken. Maar zoals Joey al terecht stelt, de liefde kan niet van 1 kant komen. Ik kan mij voorstellen dat Chelsea bij de verhuur van een speler dan ook serieus andere opties gaat bekijken. Voor wat hoort wat. Er moet ook iets voor Chelsea te halen zijn.

Ajax heeft toendertijd in mijn ogen gelukkig Chelsea de deur gewezen. Nu hengelen ze bij Chelsea nog steeds naar onze jeugdspeler, maar dat is per definitei denk ik moeilijk te voorkomen. Ajax heeft door het niet aangaan van een 'samenwerkingsverband' iig niet de 'morele plicht' om mee te werken aan de overstap van spelers van Aajx naar Chelsea. Ik vraag mij af hoe dat bij PSV zal zijn.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat hengelen naar jeugdspelers heeft volgens mij meer te maken met de ontwikkeling op het gebied van het verplicht opstellen van jeugdspelers. Als ze zo'n jongen nu halen telt hij straks als eigen jeugd. Als er dan een regeling komt die een club verplicht om een x aantal spelers uit de eigen opleiding in de selectie te hebben dan telt hij mee.

Dit ligt altijd heel gevoelig maar we moeten er ook niet te dramatisch over doen. Clubs als Ajax en PSV doen toch precies hetzelfde bij andere clubs? Het is aan de speler in kwestie om een verstandige beslissing te nemen. Als club ben je denk ik vrij machteloos. Het enige wat je kunt doen is de speler een goede opleiding aanbieden en laten zien dat je als jeugdspeler daadwerkelijk kans hebt om door te dringen tot de hoofdmacht. Als talent zou ik daarom niet snel naar Chelsea gaan.
Gesloten