Babel
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
een veronderstelling van mijn kant. Als het waar is dat T. Henry naar Barca vertrekt en het is ook nog eens voor 24 milj. zal dit wel eens zo kunnen zijn dat Arsenal met de buidel gaat lopen zwaaien en dat ze Babel kopen. Tenslotte wordt Babel al voor een langere tijd gelinkt aan Arsenal.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

Babel was best wel goed hè....
Volgend jaar zal het wel vaker 4-4-2 worden ja, dat denk ik ook... Ik vind het ook niet zo heel interessant, 4-3-3 of 4-4-2. Het gaat erom hoe je op het veld staat en hoe er wordt bewogen. De afstanden tussen de posities moeten kloppen, zodat de combinaties mogelijk blijven. Belangrijker is toch gewoon dat Ajax aanvallend en over de vleugels hoort te spelen.
Btw... De Ridder vastleggen lijkt me, Perez en De Mul vertrekken waarschijnlijk wel, De Ridder kan dat prima invullen.

Volgend jaar zal het wel vaker 4-4-2 worden ja, dat denk ik ook... Ik vind het ook niet zo heel interessant, 4-3-3 of 4-4-2. Het gaat erom hoe je op het veld staat en hoe er wordt bewogen. De afstanden tussen de posities moeten kloppen, zodat de combinaties mogelijk blijven. Belangrijker is toch gewoon dat Ajax aanvallend en over de vleugels hoort te spelen.
Btw... De Ridder vastleggen lijkt me, Perez en De Mul vertrekken waarschijnlijk wel, De Ridder kan dat prima invullen.
Kijk, je maakt een hele grote fout door Perez in het rijtje RvN, Ronaldinho en Henry te zetten. Babel heeft namelijk nu al meer gepresteerd in zijn korte carriere dan Perez in zijn lange carriere. Voor de rest heb je wel helemaal gelijk. Velen zitten te zeiken dat 20 jarige spelers alle tijd hebben om beter te worden, maar bij Babel schijnt dat niet zo te zijn.Demosthenes schreef:Zonder iemand er persoonlijk op aan te vallen/spreken.
De eisen die aan Babel worden gesteld zijn zo hoog dat als hij eraan zou voldoen, hij al lang niet meer voor Ajax zou hebben gespeeld.
Hij moet alles kunnen: versnellen, passeren, de bal aan zijn voet laten kleven, goed kunnen koppen, anderen vrij voor doel zetten en vooral zelf veel scoren.
Laten we deze eisen eens op onze andere aanvallers toepassen!
Ik heb veel met Babel, hij heeft mij in de jeugd veel prachtige acties voorgeschoteld om hem nu af te schrijven. Hij is, zoals Robbins schreef, immers al 20! Op die leeftijd speelde De Mul in Jong Vitesse en KJH bij AGOVV. Perez speelde als 21-jarige voor het eerst bij Kopenhagen: zeven wedsrijden, 0 doelpunten. Van Nistelrooij scoorde zelfs al twee keer in de eerste divisie (jaar erop ± 20, maar ook in de eerste divisie). De onvolprezen Ronaldinho scoorde 8 keer in Brazilië, Henry scoorde 4 keer voor Monaco enz. enz.
Ik vergelijk HET SPEL van Babel niet met deze toppers. Ik weet ook niet of Babel ooit zo goed wordt. ik hoop het wel. Ik weet wel dat Babel deze topic maar beter kan overslaan, want het lijkt er soms op dat de reservepits van Omniworld (wie dat ook moge zijn) meer (technische) bagage heeft dan Ryan Babel.
Simpel spelen is het moeilijkst hoor en dus een teken van voetbalintelligentie.Thomas schreef: Z'n voetbalintelligentie is onderontwikkeld, maar gisteren liet hij zien wel lekker simpel te kunnen spelen.
Die had ie het voorbije seizoen al gezet, volgens de man die hem wekelijks de hemel inprees.joey schreef:Ja, die gaat volgend seizoen een grote stap zetten.
Babel had tegen Servie een prima rendement. Nu maar hopen dat ie dat tegen de grote jongens ook eens laat zien. Hard werken, completer worden, renderen en dan wordt Babel misschien ooit nog wel zo goed als HtC hem nu al schijnt te vinden.
De grote jongens?? Servië (finalist) leverde toch die grote jongens, niet Israël?Babel had tegen Servie een prima rendement. Nu maar hopen dat ie dat tegen de grote jongens ook eens laat zien. Hard werken, completer worden
Hij moet nog veel leren, dat is niet erg. Zou hij nu al alles beheersen, dan had hij al lang niet meer voor Ajax gespeeld. Iemand die 20 is debuteert in Italië/Spanje, hij is al een stuk verder.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Wimpey, ook Foppe de Haan prijst hem de hemel in. Twee ervaren coaches doen dat dus. De reden: die jongen is veel te bescheiden. Als die eens gaat denken: poep aan iedereen, dan gaat hij stukken beter voetballen. Gisteren na zijn goal was hij los, die goal was een bevrijding voor hem. Meteen speelde hij de pannen van het dak. Ryan twijfelt nog te vaak.wimpey schreef:Die had ie het voorbije seizoen al gezet, volgens de man die hem wekelijks de hemel inprees.
HtC weet best dat Babel van alles fout doet. Iemand die met Eto'o en Ronaldinho heeft gewerkt ziet dat echt wel. Tijdens trainingen zit hij Babel continu op zijn kop. Hij mag zich niet verstoppen, moet initiatief nemen, zo niet, dan vliegen de krachttermen over het veld. HtC spaart Babel niet maar beschermt hem ook. Om de reden die ik hierboven al heb gegeven.Babel had tegen Servie een prima rendement. Nu maar hopen dat ie dat tegen de grote jongens ook eens laat zien. Hard werken, completer worden, renderen en dan wordt Babel misschien ooit nog wel zo goed als HtC hem nu al schijnt te vinden.
Zullen we die jongen nog een beetje tijd geven?
Het stinkt aan alle kanten!
Niemand, maar als je er nog niet klaar voor bent dan moet je ook geen basisplaats hebben bij ajax zo simpel is het. zodra je elke week er moet staan en je geeft niet thuis dan hoor je niet in de basis en dan gaan mensen je afschrijven zo simpel is dat. Ik vind dat we weer terug moeten gaan naar de oude tijd met vdm en de boer, als je nog niet klaar bent voor het eerste van ajax dan word je eerst maar eens uitgeleend tot je er wel klaar voor bent!
Wel grappig dat hier zo vaak wordt gezegd dat Babel pas 20 is en men daarom geduld moet hebben, terwijl Aissati pas 18 is en die volgens sommigen hier komend seizoen al veel moet gaan spelen bij PSV.
Maar Foppe zegt ook dat Donk beter gaat worden dan Stam.joey schreef:Wimpey, ook Foppe de Haan prijst hem de hemel in.
Klopt, daarom heb ik eerder eens gezegd dat Babel de mentaliteit van bijv. Drenthe zou moeten hebben. Of van Beerens bedenk ik me nu. Spelers die ook jong zijn, maar wel zelfvertrouwen en gogme uitstralen. Misschien komt het nog, maar het wordt wel hoog tijd...Twee ervaren coaches doen dat dus. De reden: die jongen is veel te bescheiden.