Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 9:01 pm

Lees ik daar nou dat er meerdere mensen zijn die onder de indruk zijn van Babel z'n prestaties? :666.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 22, 2007 9:08 pm

Begrijp ik nou dat het overgrote deel van Nederland de Telegraaf leest? Soms denk ik wel eens, hoe massaler, hoe treuriger het met de kwaliteit is gesteld! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 9:08 pm

In Nederland hoor ik anders weinig mensen die positief zijn over Babel. :cheer.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za jun 23, 2007 6:21 am

een veronderstelling van mijn kant. Als het waar is dat T. Henry naar Barca vertrekt en het is ook nog eens voor 24 milj. zal dit wel eens zo kunnen zijn dat Arsenal met de buidel gaat lopen zwaaien en dat ze Babel kopen. Tenslotte wordt Babel al voor een langere tijd gelinkt aan Arsenal.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 6:27 am

Het feit dat Arsenal slechts 24 miljoen voor Henry krijgt zou in mijn ogen juist betekenen dat Arsenal niet met dat geld gaat smijten.

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 23, 2007 9:36 pm

Babelachtig! Babel breekt de wedstrijd open, scoort, zet Rigters twee keer vrij voor de keeper, zet bruins vrij voor de keeper enz. en verdedigt Jankovic!

De anti-Babelianen kunnen hier verder zeuren over de gemiste strafschop.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 9:41 pm

Mwah, het kon beter, vond hij zelf.

Babel! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 23, 2007 10:03 pm

joey schreef:Mwah, het kon beter, vond hij zelf.

Babel! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Bewaard hij tot volgend seizoen? :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 10:38 pm

Ja, die gaat volgend seizoen een grote stap zetten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 10:41 pm

Gelukkig haalt onze trainer het niet in z'n hoofd om Babel straks op het middenveld te zetten.

Ik denk dat de kans overigens best groot is dat we komend seizoen vaker 4-4-2 met Huntelaar en Babel in de spits gaan zien. Er zal wat variatie in het systeem zitten.

Beloki

Bericht door Beloki » za jun 23, 2007 10:46 pm

Lijkt me een goed idee. Kun je Bakircioglu hangend op rechts gebruiken, waar die bij Twente ook speelde.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vossie

Bericht door Vossie » zo jun 24, 2007 12:07 am

Babel was best wel goed hè.... :onfire.gif:

Volgend jaar zal het wel vaker 4-4-2 worden ja, dat denk ik ook... Ik vind het ook niet zo heel interessant, 4-3-3 of 4-4-2. Het gaat erom hoe je op het veld staat en hoe er wordt bewogen. De afstanden tussen de posities moeten kloppen, zodat de combinaties mogelijk blijven. Belangrijker is toch gewoon dat Ajax aanvallend en over de vleugels hoort te spelen.

Btw... De Ridder vastleggen lijkt me, Perez en De Mul vertrekken waarschijnlijk wel, De Ridder kan dat prima invullen.

goodfella

Bericht door goodfella » zo jun 24, 2007 12:41 pm

Demosthenes schreef:Zonder iemand er persoonlijk op aan te vallen/spreken.

De eisen die aan Babel worden gesteld zijn zo hoog dat als hij eraan zou voldoen, hij al lang niet meer voor Ajax zou hebben gespeeld.

Hij moet alles kunnen: versnellen, passeren, de bal aan zijn voet laten kleven, goed kunnen koppen, anderen vrij voor doel zetten en vooral zelf veel scoren.

Laten we deze eisen eens op onze andere aanvallers toepassen!

Ik heb veel met Babel, hij heeft mij in de jeugd veel prachtige acties voorgeschoteld om hem nu af te schrijven. Hij is, zoals Robbins schreef, immers al 20! Op die leeftijd speelde De Mul in Jong Vitesse en KJH bij AGOVV. Perez speelde als 21-jarige voor het eerst bij Kopenhagen: zeven wedsrijden, 0 doelpunten. Van Nistelrooij scoorde zelfs al twee keer in de eerste divisie (jaar erop ± 20, maar ook in de eerste divisie). De onvolprezen Ronaldinho scoorde 8 keer in Brazilië, Henry scoorde 4 keer voor Monaco enz. enz.

Ik vergelijk HET SPEL van Babel niet met deze toppers. Ik weet ook niet of Babel ooit zo goed wordt. ik hoop het wel. Ik weet wel dat Babel deze topic maar beter kan overslaan, want het lijkt er soms op dat de reservepits van Omniworld (wie dat ook moge zijn) meer (technische) bagage heeft dan Ryan Babel.
Kijk, je maakt een hele grote fout door Perez in het rijtje RvN, Ronaldinho en Henry te zetten. Babel heeft namelijk nu al meer gepresteerd in zijn korte carriere dan Perez in zijn lange carriere. Voor de rest heb je wel helemaal gelijk. Velen zitten te zeiken dat 20 jarige spelers alle tijd hebben om beter te worden, maar bij Babel schijnt dat niet zo te zijn.
Thomas schreef: Z'n voetbalintelligentie is onderontwikkeld, maar gisteren liet hij zien wel lekker simpel te kunnen spelen.
Simpel spelen is het moeilijkst hoor en dus een teken van voetbalintelligentie.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jun 24, 2007 1:30 pm

het gaat niet om zijn leeftijd begrijp dat nou eens... hij is BASISSPELER van ajax, daar worden bepaalde dingen van je verwacht... leeftijd maakt dan geen drol uit, als je niet goed genoeg voor ajax bent dan moet je worden uitgeleend of verkocht worden.. dat is de reden!

Beloki

Bericht door Beloki » zo jun 24, 2007 1:32 pm

goodfella schreef: Simpel spelen is het moeilijkst hoor en dus een teken van voetbalintelligentie.
Precies, vraag dat maar aan Ghaly. Moest bij Feyenoord ook zo nodig ''simpel spelen'' , en ging er kapot aan.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 24, 2007 3:21 pm

Kijk, je maakt een hele grote fout door Perez in het rijtje RvN, Ronaldinho en Henry te zetten.
Was een knipoog naar de Perezianen :onfire.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 8:30 pm

joey schreef:Ja, die gaat volgend seizoen een grote stap zetten.
Die had ie het voorbije seizoen al gezet, volgens de man die hem wekelijks de hemel inprees.

Babel had tegen Servie een prima rendement. Nu maar hopen dat ie dat tegen de grote jongens ook eens laat zien. Hard werken, completer worden, renderen en dan wordt Babel misschien ooit nog wel zo goed als HtC hem nu al schijnt te vinden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 24, 2007 8:43 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Ja, die gaat volgend seizoen een grote stap zetten.
Die had ie het voorbije seizoen al gezet, volgens de man die hem wekelijks de hemel inprees.
Heeft-ie ook.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 24, 2007 9:42 pm

Babel had tegen Servie een prima rendement. Nu maar hopen dat ie dat tegen de grote jongens ook eens laat zien. Hard werken, completer worden
De grote jongens?? Servië (finalist) leverde toch die grote jongens, niet Israël?

Hij moet nog veel leren, dat is niet erg. Zou hij nu al alles beheersen, dan had hij al lang niet meer voor Ajax gespeeld. Iemand die 20 is debuteert in Italië/Spanje, hij is al een stuk verder.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 9:48 pm

wimpey schreef:Die had ie het voorbije seizoen al gezet, volgens de man die hem wekelijks de hemel inprees.
Wimpey, ook Foppe de Haan prijst hem de hemel in. Twee ervaren coaches doen dat dus. De reden: die jongen is veel te bescheiden. Als die eens gaat denken: poep aan iedereen, dan gaat hij stukken beter voetballen. Gisteren na zijn goal was hij los, die goal was een bevrijding voor hem. Meteen speelde hij de pannen van het dak. Ryan twijfelt nog te vaak.
Babel had tegen Servie een prima rendement. Nu maar hopen dat ie dat tegen de grote jongens ook eens laat zien. Hard werken, completer worden, renderen en dan wordt Babel misschien ooit nog wel zo goed als HtC hem nu al schijnt te vinden.
HtC weet best dat Babel van alles fout doet. Iemand die met Eto'o en Ronaldinho heeft gewerkt ziet dat echt wel. Tijdens trainingen zit hij Babel continu op zijn kop. Hij mag zich niet verstoppen, moet initiatief nemen, zo niet, dan vliegen de krachttermen over het veld. HtC spaart Babel niet maar beschermt hem ook. Om de reden die ik hierboven al heb gegeven.

Zullen we die jongen nog een beetje tijd geven?

Daniel

Bericht door Daniel » zo jun 24, 2007 9:50 pm

De arme jongen is pas 20 zeg..

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 24, 2007 9:53 pm

Daniel_vT schreef:De arme jongen is pas 20 zeg..
Dat meen je niet, zo oud al? Afvoeren dus.

Daniel

Bericht door Daniel » ma jun 25, 2007 12:03 am

Ach ja, tegenwoordig met spelers als Messi, Krkic, Robinho e.d. is het de leeftijd van het verwachtingspatroon met zeker 5 jaar naar beneden gegaan en gaan mensen spelers op hun 19e afschrijven. Zelfs Maduro heeft nog kansen, wie heeft bepaald dat zulke jongens direct op hun 18e er al moeten staan?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 25, 2007 5:50 am

Niemand, maar als je er nog niet klaar voor bent dan moet je ook geen basisplaats hebben bij ajax zo simpel is het. zodra je elke week er moet staan en je geeft niet thuis dan hoor je niet in de basis en dan gaan mensen je afschrijven zo simpel is dat. Ik vind dat we weer terug moeten gaan naar de oude tijd met vdm en de boer, als je nog niet klaar bent voor het eerste van ajax dan word je eerst maar eens uitgeleend tot je er wel klaar voor bent!

Baseman

Bericht door Baseman » ma jun 25, 2007 8:25 am

Wel grappig dat hier zo vaak wordt gezegd dat Babel pas 20 is en men daarom geduld moet hebben, terwijl Aissati pas 18 is en die volgens sommigen hier komend seizoen al veel moet gaan spelen bij PSV.
joey schreef:Wimpey, ook Foppe de Haan prijst hem de hemel in.
Maar Foppe zegt ook dat Donk beter gaat worden dan Stam.
Twee ervaren coaches doen dat dus. De reden: die jongen is veel te bescheiden.
Klopt, daarom heb ik eerder eens gezegd dat Babel de mentaliteit van bijv. Drenthe zou moeten hebben. Of van Beerens bedenk ik me nu. Spelers die ook jong zijn, maar wel zelfvertrouwen en gogme uitstralen. Misschien komt het nog, maar het wordt wel hoog tijd...

Plaats reactie