Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 10:15 am

Da's waar ook, zeg. Stom dat niemand daar nog aan gedacht heeft. En stom dat ik nu alweer vergeten ben hoe hoog dat te melden bedrag ook alweer ligt. :blush.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo aug 26, 2007 10:17 am

Riooljournalistiek voor Beginners, les 1

Doel

Fantaseer over een onderwerp maar laat de lezer denken dat jouw gespeculeer uit de mond van een ander - de zogenaamde betrouwbare bron - komt.

Methode

Vermeng feit, fictie, speculatie en citaat op zo'n manier dat de lezer het onderscheid uit het oog verliest.

Praktijkvoorbeeld

Begin met een feit (de spelstijl van Ajax is flexibel), speculeer er vervolgens op los (Ajax geet 4-2-4 spelen), en koppel dit alles aan een citaat over het aantal verdedigers op dusdanige wijze dat de lezer jouw speculatie verwart met de woorden van de geciteerde.

(feit groen, speculatie blauw, citaat rood, verwijzing naar bron schuin gedrukt)

De stijl van het huis stond bij Ajax al niet meer in de muur gebeiteld, maar met de laatste aankoop zal de technische staf in principe gaan sleutelen aan een nieuwe speelwijze, met een diepe spits, drie aanvallers erachter, twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. ,,Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn”, stelt Ten Cate.

Wie niet verder kijkt dan z'n neus lang is gelooft nu blind dat de trainer van Ajax heeft gezegd dat ie z'n team 4-2-4 gaat laten spelen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 26, 2007 10:30 am

Een allrounde middenvelder uit Nederland of Spanje dus.

Spanje: weet niet.

Nederland: El Achmadi.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 26, 2007 10:42 am

Volgens Eurosport zou d'Alessandro in de belangstelling van Ajax staan, lees ik op AjaxShowtime.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 10:48 am

Aan Ahmadi zat ik ook al aan te denken, maar hij heeft net zijn contract verlengd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 10:53 am

d'Alessandro past totaal niet in het plaatje. Bovendien een drama.

peter

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 10:54 am

Is toch ook gewoon onzin? Hij werd vorig jaar verhuurd door Portsmouth, maar is dit jaar gekocht door Zaragoza.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 26, 2007 11:06 am

442, 666!

Of eigenlijk 4231
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 26, 2007 11:09 am

Zuidema schreef: Mijn eerste indruk: op papier neigt het dus naar een 4-2-4 en 4-5-1.
4-2-3-1 lees ik af uit het stukkie in het AD. Bayern en HSV spelen ook zo. Onderscheidend is Ajax allang niet meer.

Ik ken Luque als spits, nu moet ie als '9,5' uit de voeten. Ik ben zeer sceptisch, die jongen heeft de voorbije 2 jaar geen skippybal weten te raken. Waarom dan nu ineens wel weer?! Hij kon goed voetballen, maar dat konden Roger en Winter ooit ook... Ajax neemt een flink risico met Luque.

sander

Bericht door sander » zo aug 26, 2007 11:12 am

Peter schreef:Is toch ook gewoon onzin? Hij werd vorig jaar verhuurd door Portsmouth, maar is dit jaar gekocht door Zaragoza.
Aimar speelt bij Zaragoza al op 10, dus er is geen plek voor hem. Maar Ajax gaat d'Alessandro echt niet halen. Er is geen plek voor hem binnen Ajax nu ze Luque hebben gehaald

peter

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 11:12 am

Waarom koopt Zaragoza in Juli een speler om hem nu weer te verkopen? Mag niet eens volgens mij.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 26, 2007 11:22 am

Peter schreef:Waarom koopt Zaragoza in Juli een speler om hem nu weer te verkopen? Mag niet eens volgens mij.
Ook al mocht het: een speler die bij Wolfsburg flopte, helpt Ajax echt niet verder. ADA is bovendien een primadonna en een zeer ongedisciplineerde speler, Leonardo is er niets bij.

Maar goed, ADA spreekt de nieuwe voertaal bij Ajax, dus wie weet... :1evil.gif:

Mano

Bericht door Mano » zo aug 26, 2007 11:47 am

Ajaciedjuh schreef:Vandaag staat in de Telegraaf, dat ze met Luque al 1 maand geleden contact hebben gehad. Hij was nr. 1 op het lijstje!

Ajax gaat over naar een spelconcept van 1 diepe spits (KJH), met daarachter 3 aanvallers (Suarez, Luque en Kennedy). Vervolgens een blok van 2 verdedigende middenvelders (Davids/Heitinga, Gabri) en 4 verdedigers. Dat kunnen er ook 3 worden afhankelijk van de tegenstander.

Daarnaast wordt geschreven dat ze nog een allround middenvelder willen aantrekken voor 31 augustus. Dit dus in tegenstelling van het schrijven van AD dat de selectie rond is.
Dan zoekt men dus naar een type Wim Jonk....
controllerend en met een goeie pass.
want een creatieve zoals sneijder, die voor zijn controllerende middenvelders staat zou het 'systeem' omgooien, dan is de balans weg.
zou dus te kosten gaan van een aanvaller..
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo aug 26, 2007 12:05 pm

goh, dat lijkt niet eens meer op het 4-3-3 systeem...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 26, 2007 12:28 pm

Thomas schreef:
Zuidema schreef:Van de spelers die uiteindelijk zijn aangekocht, wel. Maar tussen de afgeketste kandidaten zaten toch ook vriendjes van HTC? Nou ja, maakt verder ook niet uit.

Het is niet de eerste keer dat je het over de vriendjes van HtC hebt, dus vandaar dat ik er toch nog even over door ga. Ik kan me geen andere ex-collegas van Ten Cate herinneren waar Ajax interesse in had. Davids hebben we wel over het hoofd gezien, maar ik neem aan dat uitgerekend jij geen moeite hebt gehad met de komst van Edje. :wink.gif:
Waren het echt niet meer als 3 vriendjes? Het voelt aan als meer bij mij. Maar je zal wel gelijk hebben, ik heb geen zin om al die namen waar Ajax de afgelopen tijd mee in verband is gebracht door te pluizen. En over vriendje Davids hoor je mij zeker niet klagen. Vriendje Gabri trouwens ook niet. Vriendje Colin wel. Niet alle vriendjes van HTC zijn blijkbaar geschikt voor Ajax...

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 26, 2007 7:02 pm

Van de aankopen vond ik vandaag Suarez, Delorge en Kennedy aanwinsten. Colin en Urzaiz (deed even mee) niet. Het maakt mij niet uit of het vrienden zijn van "wie-dan-ook", als ze maar goed kunnen voetballen.

Suarez was duur, maar lijkt zijn belofte voorlopig in te vullen. Urzaiz, Rommedahl, Colin en Delorge kosten bij elkaar een "Engels maandsalaris".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 7:09 pm

Urzaiz deed ongeveer anderhalf minuut mee ofzo. Verder is hij niet gehaald voor de technische hoogstandjes, maar om iets te forceren als het moet. En dat kan hij ook goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 7:17 pm

Dan mag hij wel eens een kopduel winnen, want behoudens zijn imposante verschijning verliest hij alles in de lucht.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 7:22 pm

Dat deed Stam vandaag ook. Urzaiz was vandaag een beetje ongelukkig, maar het is gewoon een heel kopsterke speler.

Alexander

Bericht door Alexander » zo aug 26, 2007 7:54 pm

Hij heeft in alle duels dat ie heeft meegedaan voorlopïg nog niet eens 1 kopduel gewonnen...

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 26, 2007 8:00 pm

Ik zag hem er eentje winnen! :onfire.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thom

Bericht door Thom » zo aug 26, 2007 8:20 pm

Jansma schreef:goh, dat lijkt niet eens meer op het 4-3-3 systeem...
Als we maar kampioen worden dit jaar; het systeem interesseert me zo langzamerhand niet meer.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 9:28 pm

Alexander schreef:Hij heeft in alle duels dat ie heeft meegedaan voorlopïg nog niet eens 1 kopduel gewonnen...
Wat een onzin. Ten eerste heeft ie in totaal zo'n tien minuten meegedaan in 2 wedstrijden. Tegen Slavia Praag won ie juist veel kopduels, alleen was er geen aansluiting van wie dan ook, en dus leek het op niks.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 26, 2007 9:30 pm

Peter schreef:Dan mag hij wel eens een kopduel winnen, want behoudens zijn imposante verschijning verliest hij alles in de lucht.
Urzaiz heeft geen wedstrijdritme, hij komt net terug van een blessure. Heeft maanden niet gespeeld. Johan Neeskens zegt dat hij een aanwinst is voor Ajax, die zal het wel weten. Ik geef die man in elk geval nog even de tijd.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 27, 2007 8:02 am

wimpey schreef:Ik ken Luque als spits, nu moet ie als '9,5' uit de voeten. Ik ben zeer sceptisch, die jongen heeft de voorbije 2 jaar geen skippybal weten te raken. Waarom dan nu ineens wel weer?! Hij kon goed voetballen, maar dat konden Roger en Winter ooit ook... Ajax neemt een flink risico met Luque.
Bij Roger was het toch redelijk een gevalletje van what you see is what you get, hoor. Een voetballer die niet meer van deze tijd is. Geen wonder dat hij voor z'n dertigste stopte.
sander schreef:
Peter schreef:Is toch ook gewoon onzin? Hij werd vorig jaar verhuurd door Portsmouth, maar is dit jaar gekocht door Zaragoza.
Aimar speelt bij Zaragoza al op 10, dus er is geen plek voor hem. Maar Ajax gaat d'Alessandro echt niet halen. Er is geen plek voor hem binnen Ajax nu ze Luque hebben gehaald
D'Alessandro had vorig seizoen gewoon een basisplek, samen met Aimar.
Zuidema schreef:
Thomas schreef:
Zuidema schreef:Van de spelers die uiteindelijk zijn aangekocht, wel. Maar tussen de afgeketste kandidaten zaten toch ook vriendjes van HTC? Nou ja, maakt verder ook niet uit.

Het is niet de eerste keer dat je het over de vriendjes van HtC hebt, dus vandaar dat ik er toch nog even over door ga. Ik kan me geen andere ex-collegas van Ten Cate herinneren waar Ajax interesse in had. Davids hebben we wel over het hoofd gezien, maar ik neem aan dat uitgerekend jij geen moeite hebt gehad met de komst van Edje. :wink.gif:
Waren het echt niet meer als 3 vriendjes?
Volgens mij wel, Zuidema. Van alle genoemde Spaanse jongens had er verder geen een speler meer een verleden met Ten Cate.

Gesloten