PSV 2007 - 2008
PSV had vandaag erg veel mazzel met Van Egmond. Het toekennen van de vrije trap bij de 2-0 was een lachertje. Het was een 100% vrije trap, maar Van Egmond koos er voor om de voordeelregel toe te passen. De aanval ging een tijd verder, er kwam zelfs een schot op doel, en daarna mocht PSV als extra bonus ook nog eens een vrije trap nemen. Vervolgens ging Westerveld, net als bij de vrije trap bij de 2-0 opzichting in de fout. Ook zag Van Egmond een dikke handsbal van Bakkal heel merkwaardig over het hoofd. Van Egmond was samen met Lindenbergh en Westerveld de slechtste man van het veld. PSV vond ik overigens zeer matig spelen. Dankzij Sparta hoefden ze ook niet.
Koeman herstelt zichzelf enigszins, maar hij probeert de kijkers wel degelijk wijs te maken dat het aanvallende en attractieve voetbal dat hij voor ogen had met PSV gelukt is.
Die handsbal valt nog over te twisten, al haalt Perez er natuurlijk wel erg veel voordeel uit. Volgens mij moet je het dan affluiten. Die situatie bij de tweede goal is raar. De scheidsrechter geeft voordeel en hoort dat volgens mij dan niet terug te draaien wanneer Perez faalt in z'n poging om te scoren. Lindenbergh had er overigens wel af gemoeten met rood na die smerige tackle op de kuit van Koevermans. En dan was er nog de overduidelijke handsbal van Marcellis. Dat had uiteraard ook een strafschop moeten zijn.
Die handsbal valt nog over te twisten, al haalt Perez er natuurlijk wel erg veel voordeel uit. Volgens mij moet je het dan affluiten. Die situatie bij de tweede goal is raar. De scheidsrechter geeft voordeel en hoort dat volgens mij dan niet terug te draaien wanneer Perez faalt in z'n poging om te scoren. Lindenbergh had er overigens wel af gemoeten met rood na die smerige tackle op de kuit van Koevermans. En dan was er nog de overduidelijke handsbal van Marcellis. Dat had uiteraard ook een strafschop moeten zijn.
generaal schreef:Er is een verschil tussen bewust hands en aangeschoten hands...
Het was volgens mij hands van Bakkal. En er is inderdaad een verschil tussen bewust hands en aangeschoten hands. Bakkal sprong naar voren met zijn arm hoog boven zijn hoofd. Op dat moment is het gewoon een dikke penalty. Als hij zijn armen naast zijn lichaam had gehouden was het een ander verhaal geweest.Thomas schreef:En dan was er nog de overduidelijke handsbal van Marcellis. Dat had uiteraard ook een strafschop moeten zijn.
Zag ik nou goed dat hij niet eens geel kreeg? Daar snap ik dan helemaal niks van. Die scheidsrechter ziet het want hij vind het belangrijk genoeg om alsnog de vrije trap te geven nadat hij eerst voordeel geeft. Hoe bestaat het dan dat Lindenbergh vervolgens doodleuk zonder kaart weg loopt? Rood had wat mij betreft op zijn plaats geweest.Thomas schreef:Lindenbergh had er overigens wel af gemoeten met rood na die smerige tackle op de kuit van Koevermans.
Nil volentibus arduum
Jawel. Hij begon over dat het gedeeltelijk gelukt is, kijkend naar het aantal doelpunten. Nou, vrije trappen hebben niets met aanvallend voetbal te maken.
PN'Manchester City wil Farfan in de winterstop'
Volgens Hugo Borst zou Manchester City Jefferson Farfan willen halen in de winterstop. Borst meldde dat in het programma Studio Voetbal. De Peruviaan staat met twee Braziliaanse spitsen op het verlanglijstje van de Engelse club. PSV zou 14 miljoen vragen voor de aanvaller.
Ik ben dit nog even nagelopen. Wat ik zei klopte. Uit het reglement van de KNVB:Thomas schreef:Die situatie bij de tweede goal is raar. De scheidsrechter geeft voordeel en hoort dat volgens mij dan niet terug te draaien wanneer Perez faalt in z'n poging om te scoren.
VOORDEELREGEL BIJ ONTNEMEN DOELPUNT OF SCORINGSKANS
Indien een speler (veldspeler of doelverdediger) op onreglementaire wijze een doelpunt of een duidelijke scoringskans van de tegenpartij voorkomt, dient door de scheidsrechter bekeken te worden of er sprake kan zijn van het geven van voordeel, omdat de bal het zij bij een andere speler van de aanvallende partij terechtkomt (de bal blijft dus in het bezit van het team waartegen de overtreding wordt begaan) of bij dezelfde speler blijft, die een duidelijke scoringskans heeft behouden. Indien dat het geval is, kan de scheidsrechter volstaan met het tonen van de gele kaart, omdat de scheidsrechter hier de voordeelregel heeft gehanteerd.
Indien na het geven van voordeel voor deze speler(s) de bal bijvoorbeeld naast wordt geschoten, kan de scheidsrechter niet meer terugkomen op zijn eerder genomen beslissing. De persoonlijke straf blijft de gele kaart.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08