PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

psv staat al in de eerste minuut met 1-0 voor dus...Jammer...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Toppie

Bericht door Toppie »

0-2 Dus Pisvee bovenaan..
Laudrup

Bericht door Laudrup »

0-3, farfan.

Sparta toch
Laudrup

Bericht door Laudrup »

Edit sorry geen 0-4.

Sparta had een pingel moeten hebben.
Beloki

Bericht door Beloki »

1-4 inmiddels. PSV is de nieuwe nummer 1.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
generaal

Bericht door generaal »

Toch weer een goal tegen...
jabu

Bericht door jabu »

PSV had vandaag erg veel mazzel met Van Egmond. Het toekennen van de vrije trap bij de 2-0 was een lachertje. Het was een 100% vrije trap, maar Van Egmond koos er voor om de voordeelregel toe te passen. De aanval ging een tijd verder, er kwam zelfs een schot op doel, en daarna mocht PSV als extra bonus ook nog eens een vrije trap nemen. Vervolgens ging Westerveld, net als bij de vrije trap bij de 2-0 opzichting in de fout. Ook zag Van Egmond een dikke handsbal van Bakkal heel merkwaardig over het hoofd. Van Egmond was samen met Lindenbergh en Westerveld de slechtste man van het veld. PSV vond ik overigens zeer matig spelen. Dankzij Sparta hoefden ze ook niet.
generaal

Bericht door generaal »

Er is een verschil tussen bewust hands en aangeschoten hands...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Koeman herstelt zichzelf enigszins, maar hij probeert de kijkers wel degelijk wijs te maken dat het aanvallende en attractieve voetbal dat hij voor ogen had met PSV gelukt is.

Die handsbal valt nog over te twisten, al haalt Perez er natuurlijk wel erg veel voordeel uit. Volgens mij moet je het dan affluiten. Die situatie bij de tweede goal is raar. De scheidsrechter geeft voordeel en hoort dat volgens mij dan niet terug te draaien wanneer Perez faalt in z'n poging om te scoren. Lindenbergh had er overigens wel af gemoeten met rood na die smerige tackle op de kuit van Koevermans. En dan was er nog de overduidelijke handsbal van Marcellis. Dat had uiteraard ook een strafschop moeten zijn.
jabu

Bericht door jabu »

generaal schreef:Er is een verschil tussen bewust hands en aangeschoten hands...
Thomas schreef:En dan was er nog de overduidelijke handsbal van Marcellis. Dat had uiteraard ook een strafschop moeten zijn.
Het was volgens mij hands van Bakkal. En er is inderdaad een verschil tussen bewust hands en aangeschoten hands. Bakkal sprong naar voren met zijn arm hoog boven zijn hoofd. Op dat moment is het gewoon een dikke penalty. Als hij zijn armen naast zijn lichaam had gehouden was het een ander verhaal geweest.
Baseman

Bericht door Baseman »

Een makkie voor PSV. Wel mooi dat PSV 3 keer scoort uit 3 directe vrije trappen, met 3 keer een andere doelpuntenmaker :icon_biggrin.gif:

PS: De handsbal was inderdaad van Bakkal en het had inderdaad een pingel moeten zijn, domme actie van hem.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Die vrije trap van Perez was niet direct. PSV moet volgende week naar Heerenveen. Geen makkie.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Thomas schreef:Lindenbergh had er overigens wel af gemoeten met rood na die smerige tackle op de kuit van Koevermans.
Zag ik nou goed dat hij niet eens geel kreeg? Daar snap ik dan helemaal niks van. Die scheidsrechter ziet het want hij vind het belangrijk genoeg om alsnog de vrije trap te geven nadat hij eerst voordeel geeft. Hoe bestaat het dan dat Lindenbergh vervolgens doodleuk zonder kaart weg loopt? Rood had wat mij betreft op zijn plaats geweest.
Nil volentibus arduum
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Lindenbergh kreeg inderdaad niet eens geel.
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas schreef:Die vrije trap van Perez was niet direct.
Klopt inderdaad :blush.gif: :biggthumpup.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Thomas schreef:Koeman herstelt zichzelf enigszins, maar hij probeert de kijkers wel degelijk wijs te maken dat het aanvallende en attractieve voetbal dat hij voor ogen had met PSV gelukt is.
Volgens mij heb je niet goed naar het commentaar van Koeman geluisterd.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jawel. Hij begon over dat het gedeeltelijk gelukt is, kijkend naar het aantal doelpunten. Nou, vrije trappen hebben niets met aanvallend voetbal te maken.

'Manchester City wil Farfan in de winterstop'

Volgens Hugo Borst zou Manchester City Jefferson Farfan willen halen in de winterstop. Borst meldde dat in het programma Studio Voetbal. De Peruviaan staat met twee Braziliaanse spitsen op het verlanglijstje van de Engelse club. PSV zou 14 miljoen vragen voor de aanvaller.
PN
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Was me al eerder opgevallen dat de echte top geen interesse heeft in Farfan. Dan is dit een mooie club.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mwah, ik zou het toch redelijk teleurstellend vinden als ik Farfan was. Maar goed, er zit een hoop geld en dat is ook wat waard natuurlijk. Hoewel Farfan eerder niet inging op interesse uit Rusland omdat hij hogerop wil. Ik denk dan ook dat hij niet gaat.
Nil volentibus arduum
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Thomas schreef:Die situatie bij de tweede goal is raar. De scheidsrechter geeft voordeel en hoort dat volgens mij dan niet terug te draaien wanneer Perez faalt in z'n poging om te scoren.
Ik ben dit nog even nagelopen. Wat ik zei klopte. Uit het reglement van de KNVB:

VOORDEELREGEL BIJ ONTNEMEN DOELPUNT OF SCORINGSKANS

Indien een speler (veldspeler of doelverdediger) op onreglementaire wijze een doelpunt of een duidelijke scoringskans van de tegenpartij voorkomt, dient door de scheidsrechter bekeken te worden of er sprake kan zijn van het geven van voordeel, omdat de bal het zij bij een andere speler van de aanvallende partij terechtkomt (de bal blijft dus in het bezit van het team waartegen de overtreding wordt begaan) of bij dezelfde speler blijft, die een duidelijke scoringskans heeft behouden. Indien dat het geval is, kan de scheidsrechter volstaan met het tonen van de gele kaart, omdat de scheidsrechter hier de voordeelregel heeft gehanteerd.

Indien na het geven van voordeel voor deze speler(s) de bal bijvoorbeeld naast wordt geschoten, kan de scheidsrechter niet meer terugkomen op zijn eerder genomen beslissing. De persoonlijke straf blijft de gele kaart.
Jim

Bericht door Jim »

Thomas schreef:Jawel. Hij begon over dat het gedeeltelijk gelukt is, kijkend naar het aantal doelpunten. Nou, vrije trappen hebben niets met aanvallend voetbal te maken.
Daarom zei hij dus ook dat het GEDEELTELIJK gelukt was.
Wat is nou in vredesnaam het punt dat je wilt maken, Thomas?.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Het spel was daarnaast ook niet om aan te zien. Dus welk punt wilde Koeman nu eigenlijk maken?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:Jawel. Hij begon over dat het gedeeltelijk gelukt is, kijkend naar het aantal doelpunten. Nou, vrije trappen hebben niets met aanvallend voetbal te maken.
Natuurlijk wel. Een vrije trap in de buurt van het zestienmetergebied geeft aan dat je in dat gebied speelt.
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) »

Thomas schreef:Die vrije trap van Perez was niet direct. PSV moet volgende week naar Heerenveen. Geen makkie.
En Ajax moet deze week tegen hetzelfde Heerenveen ...
Harm

Bericht door Harm »

Kunnen jullie Alves niet een licht tikje tegen zijn knie geven? Niks ernstigs, maar gewoon een gevalletje vocht in de knie en een dag of vijf rust? :wink.gif:
Gesloten