N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 04, 2008 3:34 am

Mario Been: "Soms weet ik het ook allemaal niet meer"
Door: Jeroen, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Gisteren 22:23 | Laatst bewerkt: Gisteren 22:23 | 14 reacties

De NEC-trainer geeft in het artikel aan dat hij hoopt dat de club zich snel versterkt. ''Al weken hoop ik op het bericht dat we in de winterstop versterkingen kunnen halen. Maar ik hoor steeds meer geluiden dat het financieel niet haalbaar is en nu voorzitter Vincent Paes is afgetreden, wordt het er allemaal niet helderder op. Eerst Hans van Delft, vervolgens Leen Looyen en nu dit weer.

Been geeft aan dat voor de continuïteit van NEC de ontwikkelingen dramatisch zijn. 'Een coach is mede-afhankelijk van het materiaal op het veld, en als het boven in de bestuurskamers alleen maar blijft rommelen, komen we niets verder.'

Been heeft zelfs zijn positie als trainer bij de spelers ter discussie gesteld. 'Kijk naar onze eerste twee tegengoals van zondag en oordeel zelf. Zondag heb ik de groep ook gevraagd of ze een andere trainer willen, of ze denken dat dat in het belang van NEC is, maar bij monde van de aanvoerder (Peter Wisgerhof) hebben ze aangegeven dat het aan henzelf ligt.'

Been schaamt zich dood voor de supporters. 'Dit kan niet! Op 6 januari beginnen we weer en ik gooi de zweep erover. Tot hier en niet verder. En wie niet mee wil, die haakt maar af.'

Bron: Voetbal International
Jeeeeeeeeeeeeeej... een gefrustreerde trainer... nee, dat helpt...
Kampioenuuu
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder

Bericht door Poeder » vr jan 04, 2008 6:36 pm

Als de gifbeker leeg moet dan moet'ie ook echt leeg,...

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 04, 2008 10:29 pm

En Poeder is niet te beroerd om er nog een zuur smaakje bij te doen... :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 05, 2008 9:18 am

:-)... ach... dat zure smaakje maakt toch niets meer uit... dat proef je al niet meer tussen al die zooi die er al in zit... :-)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 05, 2008 10:26 am

Ook NEC greep naast avonturier Broerse
NEC hoopte zich de afgelopen dagen te versterken met Joost Broerse. De middenvelder, destijds onder contract bij FC Utrecht, koos echter voor het avontuur op Cyprus.

Ook Sparta Rotterdam had belangstelling in Broerse, maar die club was volgens de voormalig Groningen-speler zelf nog niet concreet. Uiteindelijk viel de keus op het Cypriotische Apoel FC.

NEC heeft nog wel de hoop de komende dagen andere spelers vast te leggen. Met het oog op het ontlopen van degradatie willen de Nijmegenaren enkele postities goed versterken.
Ik gok dat NEC het daar lastig zat mee gaat krijgen, maar we zullen zien.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za jan 05, 2008 11:01 am

NEC zoekt voor elke linie een versterking
door Danny van den Broek

NIJMEGEN - Een week na het echec in Tilburg gaat de selectie van NEC opnieuw in trainingskamp.

Afbeelding
Jonas Olsson (links) en Jhon van Beukering vieren een doelpunt tegen FC Groningen. De Zweedse verdediger in dienst van NEC blijft het liefst tot het eind van het seizoen. Hij heeft iets goed te maken.foto Theo van Zwam

Nu niet voor een nachtje naar Oisterwijk, maar drie dagen (dinsdag, woensdag, donderdag) in Doorwerth. Vrijdag wacht de thuiswedstrijd tegen FC Twente.

"De eerste van zestien finales", voorspelt Carlos Aalbers. Gistermorgen zat de technisch directeur van NEC nog om de tafel met een speler die hij graag aan de selectie zou willen toevoegen. "Maar de winterstop is niet de beste periode om te onderhandelen", had Aalbers gemerkt. "De echt goede spelers liggen vast. Clubs zijn vaak niet bereid die te laten gaan. Meestal hebben ze ook geen haast. En als er wel een mogelijkheid is, vragen ze gelijk de hoofdprijs."

En die ligt, ondanks de bereidheid van investereerders om in actie te komen, niet op de Nijmeegse tafel. Ook niet toen Aalbers bij Derby County informeerde naar David Jones. De jonge middenvelder liet als huurling van Manchester United ooit een verpletterende indruk achter in De Goffert, maar heeft bij de rode lantaarndrager van de Premier League vaak een vaste plaats op de tribune.

"Jones komt net terug van een hernia, maar het is een type speler dat ons beter zou maken. Die staat er direct. Maar Derby vraagt 1 miljoen pond voor hem. Tel daar een aardig salaris bij op en je weet gewoon dat zoiets voor NEC niet haalbaar is. Ook al heeft die jongen zelf nog steeds een goed gevoel bij NEC."

De positie op de ranglijst heeft het besef bij de Nijmegenaren wakker gemaakt dat de club niet geholpen is met één nieuwe aanwinst. "We hebben voor elke linie een versterking nodig", is Aalbers duidelijk. Youssouf Hersi zou een belangrijke kandidaat zijn. De makkelijk scorende middenvelder die eerder voor NEC en Vitesse uitkwam heeft bij FC Twente geen basisplaats. "Op namen ga ik niet in", zegt Aalbers, die ook ontkent dat belangstelling van Bolton Wanderers voor Jonas Olsson al geleid zou hebben tot een concreet bod.

"Ik heb nog geen fax ontvangen met daarin een bedrag", weet Aalbers.

De voetballer zelf zat gisteravond nog in Zweden waar hij de jaarwisseling gevierd had. "Ik weet niets van concrete interesse", zei de verdediger die na zijn rode kaart tegen Willem II voor maar liefst vier wedstrijden geschorst is.

"Daarom blijf ik eigenlijk liever in elk geval tot het eind van het seizoen bij NEC. De club zit op dit moment zwaar in de problemen. Mede door mijn schuld. Ik heb sterk het gevoel dat ik iets moet rechtzetten. Ik heb iets goed te maken. Ten op zichte van mijn medespelers, de trainer en de supporters."

Ver weg van de plek des onheils was hij de afgelopen dagen herhaaldelijk geconfronteerd met zijn vergrijp. "Het had in Zweden in alle kranten gestaan. Iedereen in mijn omgeving wilde weten hoe dit had kunnen gebeuren. Gelukkig heb ik ook vrienden die zich niet voor voetbal interesseren. Bij hen kon ik even de zinnen verzetten."

Sportief gezien hoeft Olsson van Aalbers trouwens niet weg. "Nogmaals, we spelen vanaf nu zestien finales. Het moet echt van heel diep komen, willen we overleven. Jonas is daarin heel belangrijk. Een echte winnaar. Die kunnen we goed gebruiken. En ik neem aan dat hij niet nog een keer zo in de fout gaat. Dat hij geleerd heeft van dat moment in Tilburg."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Poeder

Bericht door Poeder » zo jan 06, 2008 12:54 pm

Naast broerse grijpen lijkt mij niet zo'n hele grote straf,.....

Maar goed als ik mijn nec vriend moet geloven (ja die heb ik ook nog),.. komen Jones / Hersi en grabovic.

En als extra back bosschaart.

Beloki

Bericht door Beloki » zo jan 06, 2008 12:56 pm

Die Hersi begint al een echte clubhoer te worden. Vitesse, Nec, twente, Heerenveen, Ajax en hij is pas 25.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ramona

Bericht door Ramona » zo jan 06, 2008 12:58 pm

Interesse is er, maar of ze komen...? Jones is duur bijv. en NEC heeft geen centen...

Hersi is gewoon een broodvoetballer...

Poeder

Bericht door Poeder » zo jan 06, 2008 2:22 pm

Beloki schreef:Die Hersi begint al een echte clubhoer te worden. Vitesse, Nec, twente, Heerenveen, Ajax en hij is pas 25.
en nac niet te vergeten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 06, 2008 7:05 pm

Ik kan me er ook niet zo druk om maken dat Broerse niet komt. Hersi... tsja... die zal wel niet komen, want Zijler is al naar Willem II en ik kan me voorstellen dat Twente iemand achter de hand wil houden.

Op een of andre geruchtensite las ik dat NEC weer bezig is met spelers van Man United, maar wat daar van waar is...

En over Jones... als het enigzins kan... laat komen, laat komen!!

cHr

Bericht door cHr » ma jan 07, 2008 2:35 pm

Halverwege de competitie staat NEC - althans, iets wat er voor door moet gaan - op de 14e plaats, geen fraaie prestatie. Maar - zoals jullie ongetwijfeld al gedacht hadden - zo vreemd vind ik dat niet. Sterker nog, ik had niet anders verwacht. Sinds de keizer van Brakkenstein in de lappenmand ligt, is het team stuurloos. Deze meesterstrateeg met het charisma en de leiderscapaciteiten waar Barack Obama nog jaloers op zou zijn is de spil van het elftal.

Féit is dat NEC stelselmatig een stuk minder presteert als de keizer er niet bij is. Voordat deze gigant vorig jaar in het hart van de defensie belandde (14e speelronde), vergaarde NEC maar liefst 12 punten uit 13 duels (gem. van 0,92 punt per match) en kreeg het 20 goals tegen (gem. 1,54).
Op 26 maart van 2006 maakte de heer Been de beste keuze uit zijn nog prille loopbaan. De havenarbeiders kwamen op bezoek in de Goffertvesting en er was maar één iemand in staat de vesting gesloten te houden: König Otten, die gemaakt lijkt van hardhout, beton, elastiek, hersens en gevoel. Feyenoord werd zo hard vermorzeld, dat Feyenoordsupporter in Nijmeegse dienst Pothuizen zich genoodzaakt zag om in 90e minuut de bal dan maar zelf in het Nijmeegse doel te schieten. Feyenoord had namelijk nog tot kerstmis door kunnen spelen, de Nederlandse Aristoteles op voetbalschoenen was niet van plan om ook maar één rood-witte rat te laten passeren. Na deze glorieus met 4-1 gewonnen wedstrijd, bleef NEC met Otten in het hart van de defensie kundig op de been en zette het de weg naar boven in. 25 punten werden er in die 17 wedstrijden behaald, een gemiddelde van 1,47 punt per match en daarmee beduidend hoger dan het gemiddelde zonder de Keizer. Ook kregen ze gemiddeld maar 1 doelpunt per match tegen (wat uiteraard lag aan het gestuntel van Otten's collega's).

Op 22 april sloeg het noodlot echter toe. NEC moest ditmaal afreizen naar Rotterdam om de noeste arbeiders af te raggen. Feyenoord had alleen in het geheim weer een rattenplan op touw gezet. Ze snapten wel dat ze geen schein van kans maakten als de keizer achterin de lakens uit zou delen. Gevolg was dat ze de man van graniet zo hard aanpakten dat hij met een gescheurde kruisband het veld moest verlaten. Met het nodige kunst en vliegwerk sleepten de Nijmegenaren (met Otten als Coach op de bank) er nog een gelijkspel uit, maar in de play-offs liet het verlies van de leider zich al gelijk zien. Roemloos gingen ze ten onder tegen Vitesse. De keizer zag het met lede ogen aan.

Dit seizoen dan. Meer dan ooit snakt NEC naar de terugkeer van het wonderkind. 13 punten uit 18 wedstrijden (gem. 0,72) en 31 goals tegen (1,72), dat is het bijzonder matige tussenrapport van de Nijmegenaren zonder de kapitein.

Maar er gloort hoop: Otten heeft de weg naar het trainingsveld weer weten te vinden. Hij heeft veel tijd doorgebracht in het krachthonk en is nog sterker dan daarvoor. De competitie kan beginnen. Davids is terug bij Ajax, Otten bij NEC, het wordt een mooi jaar!

De cijfers nog even overzichtelijk op een rijtje:

2006-2007

Voordat de Keizer van Brakkenstein in de verdediging stond:
13 wedstrijden
12 punten (0,92 gem.)
20 tegendoelpunten (1,54 gem.)

Met de Keizer in de verdediging
17 wedstrijden
25 punten (1,47 gem.)
17 tegendoelpunten (1 gem.)

Seizoen 2007-2008

Allen zonder de Keizer
18 wedstrijden
13 punten (0,72 gem.)
31 tegendoelpunten (1,72 gem.)

Of, om het wat korter te zeggen:

Code: Selecteer alles

Met Otten                Zonder Otten
Punten                 1,47                     0,80
Tegendoelpunten        1,00                     1,64

WELKOM TERUG KEIZER

Afbeelding
Laatst gewijzigd door cHr op ma jan 07, 2008 2:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 07, 2008 2:45 pm

Pracht stuk weer! Thnx! :worshippy.gif: :headbang.gif:

Zie je dat BanJovi...het komt goed! :necsjaal.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 07, 2008 5:06 pm

Ramona schreef:Pracht stuk weer! Thnx! :worshippy.gif: :headbang.gif:

Zie je dat BanJovi...het komt goed! :necsjaal.gif:
hahahaha... dus er wordt nu niet meer verloren, maar met 0-0 gelijk gespeeld? :-)

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 07, 2008 5:08 pm

Teken ik in dit geval vrijdag a.s. voor... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 07, 2008 6:34 pm

Forget it...

En de rest van het seizoen dan ook maar... en hopen dat Willem II, Sparta en Heracles punten laten liggen... :)

Ben benieuwd wat er met die versterkingen gaat gebeuren... verwacht er niet al te veel van.

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 08, 2008 7:39 am

Uh...en met Potje bij? :hypocrite.gif:

Blessure update Krisztian Vadocz & Patrick Pothuizen Uitgegeven op 07 januari 2008 12:59

Middenvelder Krisztian Vadocz bleef in de rust van het duel N.E.C. - Feyenoord achter in de kleedkamer. De Hongaar had last van een hamstringblessure, welke na enige rust en behandeling door de fysiotherapeuten van N.E.C. lijkt te zijn verholpen. Evenals Pothuizen liep de Hongaarse middenvelder zondag de 10 km zonder problemen uit en loopt hij vandaag met de selectie de 5 kilometerloop mee. Deze week zal in het trainingskamp in Doorwerth moeten blijken of de begaafde middenvelder vrijdag tegen FC Twente kan starten.

Afbeelding

Onlangs liep N.E.C.'er Patrick Pothuizen een spierscheuring op tijdens een training bij N.E.C. Direct daarna begon de verdediger aan zijn revalidatieperiode die op 3 tot 6 weken werd geschat. De 35-jarige Pothuizen heeft gisteren de eerste training van 2008 met de 10- kilometerloop prima doorstaan en hij zal de komende drie dagen in Doorwerth volledig meetrainen. De routinier probeert zo bij Mario Been een basisplaats voor het duel tegen FC Twente van vrijdag a.s. af te dwingen.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 08, 2008 10:50 am

Voor sommigen de grootste prutser uit de eredivisie, anderen zien in hem eerder een gedreven speler, die nog veel moet leren, maar zeker waarde heeft voor NEC... ;))

Lorenzo Davids speelt wéér niet tegen zijn neef Edgar

07 jan 2008, 02:58 - NIJMEGEN - Het was zijn grote droom toen hij basisspeler bij NEC was geworden: voetballen tegen zijn neef en idool Edgar Davids.

Afbeelding
Lorenzo Davids. foto Theo van Zwam

Maar bij de eerste confrontatie met Ajax, op 20 oktober in de Arena, zat de oud-international nog met zijn been in het gips. En op 20 januari, wanneer beide ploegen elkaar in De Goffert treffen, is het Lorenzo Davids die langs de kant zit. Hij moet drie duels brommen na zijn rode kaart tegen Willem II na een charge op Mohamed Messoudi.

"Ik mis nu drie heel belangrijke wedstrijden, tegen FC Twente, voor de beker tegen FC Zwolle en tegen Ajax. Vooral dat laatste vind ik natuurlijk ontzettend jammer. Edgar is genezen van zijn blessure en ik denk dat hij tegen ons wel in de basis zal staan. Maar ja, nu speel ík weer niet."

Davids en NEC hebben vorige week nog even overwogen om tegen de straf in beroep te gaan, maar hebben daar uiteindelijk om pragmatische redenen van afgezien. Trainer Mario Been: "Carlos heeft het besproken met mensen binnen de club die vaker met dat bijltje hebben gehakt. Zij gaven aan dat de kans groot was dat de tuchtcommissie die ene wedstrijd voorwaardelijk zou omzetten in een onvoorwaardelijke straf. Dan waren we hem nog een week langer kwijt geweest."

Lorenzo Davids heeft zich bij de zware sanctie neergelegd, ook al zit de rode kaart hem nog altijd niet lekker. "Messoudi liep de hele wedstrijd al te klieren, het werd steeds erger. Bij het tweede doelpunt leed ik balverlies en wilde ik achter Kargbo aan. Maar dat ging niet omdat hij me een elleboog gaf. Ik zei er wat van tegen de scheidsrechter (Van Boekel, red.), maar die beweerde dat ik de overtreding gemaakt had."

"Bij de rode kaart maakte hij weer een overtreding. Omdat ik niet opnieuw balverlies wilde lijden, zette ik een sliding in. Ik raakte hem niet, maar hij ging liggen en de scheidsrechter trok rood. Ik schrok me kapot, ik dacht dat ik de vrije trap mee zou krijgen. Ik heb na afloop mijn excuses aan de groep aangeboden, maar eerlijk gezegd vind ik nog steeds dat ik niks verkeerd heb gedaan."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 08, 2008 11:26 am

Jacco Swart... hahahhaa.... dit is echt het grootste onzinverhaal ooit gelezen. Echt een verhaal waaruit blijkt dat hij echt niet naar supporters luistert en helemaal geen idee heeft wat er in de hoofden van supporters omgaat. Man man man, wat is deze man een ellendeling zeg. Vreselijk
Jacco Swart: 'Alleen nog maar finales!'
Uitgegeven op 08 januari 2008 10:22
In de zomer van 2007 zullen veel N.E.C. supporters ongeveer de volgende gedachte hebben gehad: ‘Lekker dat de seizoenkaart weer binnen is want dit jaar gaan we echt meedoen om een plaats in het linkerrijtje. Er staat een talentvolle spelersgroep waarvan een groot aantal al een seizoen lang op elkaar ingespeeld is, dus dat stapje moeten we nu net kunnen maken. Supporters kijken uit naar 17 spannende thuiswedstrijden en hopen dat, net als vorig seizoen, N.E.C. een paar keer zou kunnen stunten tegen de topclubs in de eredivisie.’

Met die begrijpelijke, en ook door de club geschapen, verwachting nog steeds in het hoofd valt het tot nu toe niet mee om dit seizoen supporter van N.E.C. te zijn en te blijven. De prestaties vallen tegen en het perspectief van het linkerrijtje is ver weg. Sterker nog; lijfsbehoud luidt het nieuwe devies dat vanuit de club wordt gepredikt. De prestaties zorgen voor onrust en bezorgdheid bij de achterban. ‘N.E.C. is terug bij af’ hoor je om je heen en er moeten koppen rollen.

We zitten als club in een lastige situatie die we vooraf niet verwacht hadden. Niemand zal dat kunnen en willen ontkennen. In paniek raken is een slechte raadgever in deze, stilzitten en nietsdoen een nog slechtere optie.

Sinds 1 januari is de transfermarkt weer open en N.E.C. wil zich gaan versterken. Als het kan in iedere linie van het team om zo de bestaande selectie aan te vullen en van nieuwe impulsen te voorzien. Tussen willen en kunnen zit helaas nog wel een verschil. Enerzijds is kunnen lastig omdat de financiële middelen beperkt zijn, maar zeker ook omdat versterkingen schaars zijn. Het lijstje van de trainer en de technisch directeur bevat veel namen. Met veel clubs en zaakwaarnemers is dagelijks contact. Spelers vallen van het lijstje af en er komen weer nieuwe spelers bij. Redenen waarom spelers afvallen kunnen zijn dat de huidige club van de speler niet wil meewerken, dat de speler niet naar N.E.C. wil of dat het financieel niet haalbaar is. De komende weken zal duidelijk worden of en hoe wij erin slagen om de spelersgroep te versterken. Alle registers worden daarvoor opengetrokken.

Ondertussen staat de eerste wedstrijd vrijdag as. alweer op het programma. FC Twente is dan te gast in Nijmegen. Het is de eerste wedstrijd in een reeks van 5 gedurende de maand januari. Om het team optimaal en met volledige concentratie te kunnen voorbereiden op deze weer belangrijke maand gaat Mario Been met zijn spelers en staf 3 dagen in een kort trainingskamp. Met z’n allen de schouders eronder en met elkaar bouwen aan het team dat de klus de komende maanden moet gaan klaren. Het Eredivisieschap moet behouden blijven; dat is het allerhoogste doel voor dit seizoen.

En wat kunt u hiermee als supporter van N.E.C? U kunt deze column lezen en wellicht denken; ‘daar heb je die Swart weer met een zwamverhaal’. Of u kunt denken Tsja! Het linkerrijtje zit er dit seizoen helaas niet in maar in de strijd om eredivisiebehoud zal ik mijn club tot het bittere eind steunen en supporten. Dus ook ík zet mijn schouders eronder.

Natuurlijk hoop ik van harte dat u dat laatste gaat doen. Uw club, de trainer en spelers steunen. Uw steun zal ze eerder door de moeilijke fase heen helpen. Zij zullen uw steun niet beschamen, daar ben ik 100% van overtuigd.
Ik hoop dat ook u in 2008 wilt blijven staan voor uw N.E.C.

Wij staan voor N.E.C.

Met sportieve groet,

Jacco Swart
In de zomer van 2007... ik zal het hem even uitleggen wat de supporters toen dachten... waren supporters niet blij met het aankoopbeleid van NEC. Ze riepen constant dat NEC versterkingen moest hebben om niet onder in mee te hoeven draaien. En er gebeurde maar niets... en er gebeurde maar niets, meneer Swart. Dus dat heeft u niet helemaal goed begrepen.

Verder is er zovaak gezegd dat er spelers bij komen, maar we wete allemaal dat zeggen en doen bij NEC een heel groot verschil is, dus ook nu verwacht ik niet veel spectaculairs de komende weken. Helaas, maar dat hebben jullie met z'n allen beschaamd. (om te beginnen bij van Delft die in de zomer van 2005 een TOPspits beloofde... die moet nog steeds komen)

Een trainingskamp. Gaan ze dan weer kijken naar beelden tegen Willem II en een voetbalquizje spelen. Ik heb nog wel een leuke vraag. " Hoeveel wedstrijden heeft NEC in 2007 gewonnen?"

Achter NEC blijven staan... dat doet iedere supporter... maar het gelul dat het niet geschaamd zal worden... man... DAT IS AL BESCHAAMD... dat vertrouwen in jullie... LAMBAL!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 08, 2008 5:46 pm

Heel verassend!!
Mark-Jan Fledderus niet naar NEC
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 17:04 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:05 | 13 reacties

NEC is er nog niet in geslaagd om nieuwe spelers te laten aansluiten bij het trainingskamp in Doorwerth.

De Nijmegenaren vingen bot bij FC Groningen in een poging om Mark-Jan Fledderus over te nemen. Ook zou Groningen-middenvelder Evgeniy Levchenko zijn aangeboden bij NEC. ''Ik weet zelf van niks. Ik speel komend half jaar gewoon bij Groningen'', zegt de Oekraïense international.

Technisch directeur Carlos Aalbers reageert niet op namen. ''Nee, maar we zijn druk bezig. Maar het is pas rond als er handtekeningen zijn gezet.''
forzanec.nl

Daar noemen ze ook van Gessel.. en dat dat bijna rond zou zijn. Ik weet niet zoveel van deze speler, dus heb er geen mening over

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 09, 2008 10:36 am

Zoektocht naar nieuwe voorzitter houdt aan

09 jan 2008, 03:17 - NIJMEGEN - In de zoektocht naar een opvolger voor de eind vorig jaar vertrokken Vincent Paes is NEC nog net zo ver als een week geleden.

Een nieuwe voorzitter heeft zich nog niet aangediend bij de poorten van De Goffert.

"Komt ook omdat het sportieve gedeelte op dit moment voorop staat", geeft algemeen directeur Jacco Swart onomwonden aan waar de prioriteiten in De Goffert liggen. "Daar moeten we alles goed op de rit zien te krijgen. Vrijdag wacht FC Twente tenslotte al weer."

De afgelopen week benutte de clubleiding om zo veel mogelijk op één lijn te komen met de investeerders, die ervoor moeten zorgen dat Mario Been straks voor elke linie over een versterking kan beschikken. Swart: "Daar was alles op gericht en daarvoor hebben we de krachten ook weten te bundelen. Rond de nieuwjaarsreceptie zijn er veel overleggen gevoerd. Je kunt wel zeggen dat we er full-time bezig zijn geweest."

Met beduidend meer financiële armslag dan pakweg een maand geleden ging Carlos Aalbers op stap, maar de technisch directeur, die gisteravond in het trainingskamp in Doorwerth arriveerde, merkte dat meer clubs zich voor 31 januari - als de transfermarkt tot het eind van het seizoen op slot gaat - willen versterken.

En uiteraard draait de geruchtenmachine op volle toeren. Gisteren werden Feyenoord-verdediger Dwight Tiendalli en NAC-middenvelder Sander van Gessel toegevoegd aan het rijtje spelers waar NEC serieuze belangstelling voor zou hebben. "Ik reageer nergens op zolang er niets concreet is", zei de technisch directeur van NEC nog maar eens.

In Breda werd in alle toonaarden ontkend dat NAC bereid zou zijn om Van Gessel naar Nijmegen te laten vertrekken.

Trainingskamp

09 jan 2008, 03:17 - NEC is gisteren neergestreken in Doorwerth. Daar belegt de Nijmeegse eredivisionist een trainingskamp van drie dagen, als voorbereiding op de eerste wedstrijd in 2008, vrijdag thuis tegen FC Twente.

Afbeelding

Na de ochtendtraining op de velden van DUNO werden 's middags alleen Bob Verweij, Ties Booltink, Bart van Brakel, Lorenzo Davids en Jonas Olsson (vlnr) door de assistent-trainers Wilfried Brookhuis en Ron de Groot onder handen genomen. De rest van de selectie bleef achter in het hotel voor krachttraining, een massage of een duik in het zwembad.

foto Theo van Zwam

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 10, 2008 9:12 am

Roorda blijft, Bradley slaat aanbieding af

Gepubliceerd op 09 januari 2008, 21:30
Laatst bijgewerkt op 09 januari 2008, 21:45

HEERENVEEN - SC Heerenveen heeft jeugdinternational Geert-Arend Roorda langer aan zich gebonden. Het contract van de bijna twintigjarige middenvelder is opengebroken en verlengd tot juli 2012. ,,Ik bin der bliid mei, der sprekt wurdearring ut'', zei Roorda woensdagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie van Heerenveen.

De clubleiding wist eerder al Kroatisch international Danijel Pranjic langer vast te leggen. Daarentegen kreeg Heerenveen bij Micheal Bradley nul op rekest. De Amerikaans international heeft nog een contract voor anderhalf jaar en heeft te kennen gegeven daarna verder te willen kijken.

Jeroen Drost heeft zijn zinnen gezet op een tussentijdse overstap naar NEC. ,,Ze nemen donderdag contact op'', aldus de linksback, die geen basisplaats heeft bij Heerenveen. ,,Ik wil tot het einde van dit seizoen verhuurd worden en daarna weer terug. Nieuwe trainer, nieuwe kansen.''

Brian Vandenbussche zegt ,,op zeker'' zondag de competitiewedstrijd tegen Utrecht te missen. De schouderblessure heelt langzaam. De Belg weet niet of hij voldoende fit is om wel op de bank te zitten. ,,Dat is een groot risico.'' Heerenveen kijkt uit naar een nieuwe doelman (voor vier maanden), omdat ook Agil Etemadi uit de running is. Beau Molenaar (ex-AZ en Omniworld) wordt genoemd.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/

Dat is 1...?

Iets meer info over hem...

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 10, 2008 9:26 am

Minuut stilte voor N.E.C. - FC Twente
Uitgegeven op 09 januari 2008 20:19

Komend weekeinde wordt voorafgaand aan alle wedstrijden in de Eredivisie en de Jupiler League een minuut stilte in acht genomen, ter nagedachtenis aan Karel Jansen sr.
Op alle velden wordt op deze manier stil gestaan bij het overlijden van Jansen, afgelopen dinsdag. Hij was onder meer de oprichter van de VVCS, de Vereniging van Contract Spelers en bondsridder van de KNVB.

Lees ook: Karel Jansen sr. overleden (website KNVB)

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 10, 2008 9:42 am

"We zijn in 2008 weer positief van start gegaan"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 18:30

Vrijdagavond begint NEC de tweede seizoenshelft aanstaande vrijdag met de thuiswedstrijd tegen FC Twente. Aanvoerder Peter Wisgerhof blikt nog even terug, maar kijkt vooral vooruit.

Het is zondag 30 december 2007 en je rijdt naar huis. Als je in één woord zou moeten omschrijven hoe je je voelde, dan denk ik dat iedereen dat voor je in zou kunnen vullen.

‘Ja, dat denk ik ook. Dat woord begint met een K en is niet netjes om te zeggen. Ik was erg aangeslagen na Willem II. Ik had echt niet verwacht dat we het zo slecht zouden doen in die wedstrijden, maar als je dan ook nog met 3-0 verliest tegen de onderste met 2 rode kaarten dan zakt de moed je even in de schoenen.

Vervolgens komt de jaarwisseling en zou het feest moeten zijn, maar ik heb toch voornamelijk lopen balen. Ik heb het gevierd met vrienden en familie. Die kennen me en weten hoe ze dan het beste met me om kunnen gaan. Overal waar je komt word je natuurlijk geconfronteerd met onze slechte prestaties van dit moment. Dat is ook logisch en ik heb overal zo professioneel mogelijk gereageerd want ik weet dat het bij mijn vak hoort en dat mensen graag van direct betrokkenen zoals ik willen horen hoe dit nu mogelijk is.’

Dan is het 6 januari en staat de eerste training van het nieuwe kalenderjaar op het programma. Zagen de koppies er toen nog hetzelfde uit als op 30 december na Willem II-N.E.C?

‘Nee, de gezichten waren wel weer een beetje opgeklaard. Het was wel raar want we hadden elkaar natuurlijk even niet meer gezien en het dus verder niet meer over die wedstrijd gehad. Die 6e januari hebben we dat toch nog even gedaan en onder aanvoering van de trainer zijn we daarna weer positief van start gegaan. Dat moet ook. Ondanks dat er mogelijk wel versterkingen komen is het belangrijk om er nu met z’n allen voor te gaan. Het teamgevoel is heel belangrijk en daarom is het goed dat we nu even kort op trainingskamp zijn.’

Hoe is je gevoel naar de komende wedstrijden? Het zijn tenslotte niet de gemakkelijkste tegenstanders.

‘Dat klopt maar dit seizoen is nog niemand een gemakkelijke tegenstander gebleken. We spelen, met FC Twente, FC Groningen en Ajax als tegenstanders, natuurlijk tegen goed voetballende ploegen en laten we alsjeblieft ook FC Zwolle voor de beker niet onderschatten. Dit zijn aparte wedstrijden en FC Zwolle draait gewoon bovenin mee in de Jupiler League. Ik heb er zeker vertrouwen in hoor. Juist omdat het (op papier) niet de gemakkelijkste tegenstanders zijn zou een resultaat tegen deze clubs een enorme positieve boost kunnen geven aan het team en dus aan de club. Bovendien spelen we de meeste van deze wedstrijden de komende 2 weken thuis. Met de steun van ons publiek moeten we weer uit deze mindere periode kunnen komen. Dat zijn we verplicht aan onze trainer, onze supporters en dus aan onze club!’

Bron: NEC-Nijmegen.nl

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Goed, morgenavond staan we weer te kleumen voor EnieSee...en 'kheb er nog zin an ook... :necsjaal.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 10, 2008 1:03 pm

Drost... wat motten ze daar nou weer mee??

Maarja.. NEC zal toch in die categorie moeten zoeken, want een beetje voetballer komt natuurlijk niet degradatie spelen in Nijmegen.

pfff... haal dan geen spelers zou ik zeggen, maargoed

Plaats reactie