Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Prachtige beslissing van Luinge. :drecul.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ter aanvulling: 2-1 door een strafschop van Perez, nadat een kopbal van Huntelaar met de hand van De Zeeuw werd gestopt. 11 van ons tegen 10 van hun nu!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Harm

Bericht door Harm »

Dat klinkt leuk voor een topelftal, Ajax kan dat niet.
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Misschien onterecht rood, maar de 0-1 was ook onterecht dus dat houdt elkaar in evenwicht!!

Kut ik had de zeeuw in mijn elftal :biggrin.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Harm schreef:Dat klinkt leuk voor een topelftal, Ajax kan dat niet.

:confused.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Dat was een reactie op Bertje
Poeder

Bericht door Poeder »

Zucht,....Luinge weer in de bocht.
Starring

Bericht door Starring »

Opnieuw technisch gezien een blunder van Luinge. Maar daar heb ik maling aan. Het staat wat dat betreft 1-1. De Zeeuw sloeg de bal weg, terwijl het speeltuig op dat moment de lijn reeds was gepasseerd. Maar de intentie was wel degelijk om een doelpunt te voorkomen en het was moeilijk waarneembaar. Afslachten die handel in de tweede helft!
Laatst gewijzigd door Starring op zo jan 13, 2008 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Peter schreef:Prachtige beslissing van Luinge. :drecul.gif:
Ach, laten we het zo zeggen: we hadden nog wat te goed van De Zeeuw.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Vies ploegje dat AZ.. haha

De zeeuw rood, El hamdouhi had rood moeten hebben..

:drecul.gif:
Jesse

Bericht door Jesse »

Mr. Ajax schreef:Hoe doet De Jong het als rechtsback?
Ik vind Siem de Jong helaas nog niet zo sterk spelen. Aardig wat onnodig balverlies en al een paar keer voorbij gelopen door die Belg.

Vind het spel er van beide kanten niet uit zien. Ajax heeft wel enorm veel kwaliteit voorin lopen, dat scheelt. Bij AZ kunnen de spitsen echter wel erg makkelijk de bal aannemen en terugleggen op de inkomende mensen.

2-1 voor en tegen 10 man, dat moet toch te doen zijn?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Maar ik vind Ajax bij vlagen er goed spelen. Vooral de openingen op Urby/Davids en Kennedy zijn erg strak. Helaas komt Kennedy er nog niet helemaal uit. Z'n voorzetten zijn nog wat onder de maat. Echter blijkt de omschakeling nog wel een probleem. AZ komt er af en toe gevaarlijk uit zonder trouwens echt gevaarlijk te worden.

Terechte tussenstand want Ajax is natuurlijk wel gewoon de betere ploeg.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Ondanks dat de commentator het niet vindt, vind ik het een terechte voorsprong.

Kennedy speelt een goede wedstrijd, alleen wat zuiverder voorzetten (alhoewel die het terug leggen op Huntelaar er wel in gemogen had). De Jong speelt een zwakke wedstrijd. Je kunt zien dat Davids er lang uit is geweest. Leuk Kieft, geeft ook aan dat hij het niet eens is met de commentator.

1ste goal van az zuiver buitenspel. De pingel is wel lekker, zeker omdat we Perez terug hebben (zekerheid goal). Daarnaast met 10 man verder az. Het is nu wel belangrijk dat Ajax gaat voetballen, want anders is de overwinning nog niet zeker. Urby ook weer onzeker (ook door het publiek). Hij komt wel wat beter in de wedstrijd. Suarez en Huntelaar zijn ook nog totaal niet in de wedstrijd. Wel lekker zo net voor de rust die 2-1.
999

Bericht door 999 »

Dit was dus geen rood, flinke blunder van de grens.De 0 - 1 had ook afgekeurd moeten worden.AZ is wel dreigender dan AJAX, maar AJAX had ook zijn kansjes.
Blij met de punten ...
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?
peter

Bericht door peter »

Die bal zat al lang. Dus het had gewoon 2-1 moeten staan met 11 vs. 11.

Ik vind Kennedy aardig spelen. Zeker in vergelijk met eerdere partijtjes.
Jesse

Bericht door Jesse »

Volgens een huisgenoot is het wel rood omdat de Zeeuw de intentie had om de bal weg te slaan, klopt dat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Harm

Bericht door Harm »

Als de bal achter de lijn is. Dan is deze in de eerste plaats niet meer in het spel en op de tweede plaats ligt het spel dan stil omdat er gescoord is.
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Mr. Ajax schreef:Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?
Als de bal over de lijn is geweest dan doet 't er niet meer toe dat De Zeeuw 'm met de hand aanraakt. Of wil je iedere keeper die de bal na een doelpunt oppakt ook rood gaan geven ;)
peter

Bericht door peter »

Jesse schreef:Volgens een huisgenoot is het wel rood omdat de Zeeuw de intentie had om de bal weg te slaan, klopt dat?
Nee, want dan zouden alle ingooien ook rood zijn. ;)
Starring

Bericht door Starring »

Bertje schreef:
Starring schreef:Op momenten wanneer hij in de bal komt, krijgt hij veels te veel vrijheid om te mogen draaien en een maatje op te zoeken in de combinatie of middels snelle passing.
Dan moet je zorgen dat je medespelers de (gevaarlijke) afspeelpunten afdekken.
Daar heb je gelijk in, maar die staan ook te ruim gedekt. Maar goed, de defensie is gewoon ons achilleshiel, we moeten opbouwend en met name aanvallend trachten nu het verschil te maken...

Edje en Gabri vallen mij tegen overigens in controle, coaching en het afjaagwerk. Had meer verwacht. Vorige seizoen kwam een tegenstander er niet aan te pas in de middenlinie.
Laatst gewijzigd door Starring op zo jan 13, 2008 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Raymon schreef:
Mr. Ajax schreef:Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?
Als de bal over de lijn is geweest dan doet 't er niet meer toe dat De Zeeuw 'm met de hand aanraakt. Of wil je iedere keeper die de bal na een doelpunt oppakt ook rood gaan geven ;)
Keepers mogen de bal met de handen pakken, Ray. :aai.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Klopt, het is 1 van de 2. Als de scheids/grens denken dat de bal niet over de lijn is, dan is het rood en pingel. Alleen de bal was wel degelijk over de lijn. Wat natuurlijk niet moeten vergeten is dat de Zeeuw bewust met de hand naar de bal gaat, dus hij weet dat hij risico loopt. Als de Zeeuw niks doet, dan is het gewoon goal en met 11 man verder.

En nu maar hopen dat we gaan voetballen en de 3-1 maken.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo jan 13, 2008 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Bertje schreef:
Raymon schreef:
Keepers mogen de bal met de handen pakken, Ray. :aai.gif:
Hhahahha ehm.. tja, daar heb je op zich wel gelijk in.. :blush.gif:

Maken we er een verdediger van :hypocrite.gif:
999

Bericht door 999 »

Jesse schreef:Volgens een huisgenoot is het wel rood omdat de Zeeuw de intentie had om de bal weg te slaan, klopt dat?
Volgens dat ik weet klopt dat niet.De bal is over de doellijn.Het zou iets anders zijn als ie de bal voor de lijn in het doel slaat ...
Blij met de punten ...
Plaats reactie