Ajax-AZ 13-01-2008
- Daily Blind
Opnieuw technisch gezien een blunder van Luinge. Maar daar heb ik maling aan. Het staat wat dat betreft 1-1. De Zeeuw sloeg de bal weg, terwijl het speeltuig op dat moment de lijn reeds was gepasseerd. Maar de intentie was wel degelijk om een doelpunt te voorkomen en het was moeilijk waarneembaar. Afslachten die handel in de tweede helft!
Laatst gewijzigd door Starring op zo jan 13, 2008 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Ik vind Siem de Jong helaas nog niet zo sterk spelen. Aardig wat onnodig balverlies en al een paar keer voorbij gelopen door die Belg.Mr. Ajax schreef:Hoe doet De Jong het als rechtsback?
Vind het spel er van beide kanten niet uit zien. Ajax heeft wel enorm veel kwaliteit voorin lopen, dat scheelt. Bij AZ kunnen de spitsen echter wel erg makkelijk de bal aannemen en terugleggen op de inkomende mensen.
2-1 voor en tegen 10 man, dat moet toch te doen zijn?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Maar ik vind Ajax bij vlagen er goed spelen. Vooral de openingen op Urby/Davids en Kennedy zijn erg strak. Helaas komt Kennedy er nog niet helemaal uit. Z'n voorzetten zijn nog wat onder de maat. Echter blijkt de omschakeling nog wel een probleem. AZ komt er af en toe gevaarlijk uit zonder trouwens echt gevaarlijk te worden.
Terechte tussenstand want Ajax is natuurlijk wel gewoon de betere ploeg.
Terechte tussenstand want Ajax is natuurlijk wel gewoon de betere ploeg.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Ajaciedjuh
Ondanks dat de commentator het niet vindt, vind ik het een terechte voorsprong.
Kennedy speelt een goede wedstrijd, alleen wat zuiverder voorzetten (alhoewel die het terug leggen op Huntelaar er wel in gemogen had). De Jong speelt een zwakke wedstrijd. Je kunt zien dat Davids er lang uit is geweest. Leuk Kieft, geeft ook aan dat hij het niet eens is met de commentator.
1ste goal van az zuiver buitenspel. De pingel is wel lekker, zeker omdat we Perez terug hebben (zekerheid goal). Daarnaast met 10 man verder az. Het is nu wel belangrijk dat Ajax gaat voetballen, want anders is de overwinning nog niet zeker. Urby ook weer onzeker (ook door het publiek). Hij komt wel wat beter in de wedstrijd. Suarez en Huntelaar zijn ook nog totaal niet in de wedstrijd. Wel lekker zo net voor de rust die 2-1.
Kennedy speelt een goede wedstrijd, alleen wat zuiverder voorzetten (alhoewel die het terug leggen op Huntelaar er wel in gemogen had). De Jong speelt een zwakke wedstrijd. Je kunt zien dat Davids er lang uit is geweest. Leuk Kieft, geeft ook aan dat hij het niet eens is met de commentator.
1ste goal van az zuiver buitenspel. De pingel is wel lekker, zeker omdat we Perez terug hebben (zekerheid goal). Daarnaast met 10 man verder az. Het is nu wel belangrijk dat Ajax gaat voetballen, want anders is de overwinning nog niet zeker. Urby ook weer onzeker (ook door het publiek). Hij komt wel wat beter in de wedstrijd. Suarez en Huntelaar zijn ook nog totaal niet in de wedstrijd. Wel lekker zo net voor de rust die 2-1.
Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- raymon
- Contacteer:
Als de bal over de lijn is geweest dan doet 't er niet meer toe dat De Zeeuw 'm met de hand aanraakt. Of wil je iedere keeper die de bal na een doelpunt oppakt ook rood gaan geven ;)Mr. Ajax schreef:Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?
Daar heb je gelijk in, maar die staan ook te ruim gedekt. Maar goed, de defensie is gewoon ons achilleshiel, we moeten opbouwend en met name aanvallend trachten nu het verschil te maken...Bertje schreef:Dan moet je zorgen dat je medespelers de (gevaarlijke) afspeelpunten afdekken.Starring schreef:Op momenten wanneer hij in de bal komt, krijgt hij veels te veel vrijheid om te mogen draaien en een maatje op te zoeken in de combinatie of middels snelle passing.
Edje en Gabri vallen mij tegen overigens in controle, coaching en het afjaagwerk. Had meer verwacht. Vorige seizoen kwam een tegenstander er niet aan te pas in de middenlinie.
Laatst gewijzigd door Starring op zo jan 13, 2008 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Keepers mogen de bal met de handen pakken, Ray.Raymon schreef:Als de bal over de lijn is geweest dan doet 't er niet meer toe dat De Zeeuw 'm met de hand aanraakt. Of wil je iedere keeper die de bal na een doelpunt oppakt ook rood gaan geven ;)Mr. Ajax schreef:Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Klopt, het is 1 van de 2. Als de scheids/grens denken dat de bal niet over de lijn is, dan is het rood en pingel. Alleen de bal was wel degelijk over de lijn. Wat natuurlijk niet moeten vergeten is dat de Zeeuw bewust met de hand naar de bal gaat, dus hij weet dat hij risico loopt. Als de Zeeuw niks doet, dan is het gewoon goal en met 11 man verder.Mr. Ajax schreef:Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?
En nu maar hopen dat we gaan voetballen en de 3-1 maken.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo jan 13, 2008 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- raymon
- Contacteer:
Hhahahha ehm.. tja, daar heb je op zich wel gelijk in..Bertje schreef:Keepers mogen de bal met de handen pakken, Ray.Raymon schreef:Als de bal over de lijn is geweest dan doet 't er niet meer toe dat De Zeeuw 'm met de hand aanraakt. Of wil je iedere keeper die de bal na een doelpunt oppakt ook rood gaan geven ;)Mr. Ajax schreef:Wat is er nou fout aan de beslissing van Luinge? Ik heb begrepen dat De Zeeuw gewoon de bal met zijn hand had gestopt terwijl de bal al over de lijn was geweest. Dan kan je als scheids of gewoon naar de middencirkel wijzen, of rood voor De Zeeuw en een pingel?

Maken we er een verdediger van