AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 10:03 pm

Klopt. Ik gun het die Scheringa en die AZ-supporters vooral.

En die Italiaanse heaumeaux. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 10:04 pm

Zie het als een investering voor de toekomst. Nog een paar wedstrijdjes verliezen Louis!
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 22, 2008 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 10:08 pm

Harm schreef::drecul.gif:
Zeg dat wel. Niets aan toe te voegen. :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 10:08 pm

Louis gun ik dit inderdaad niet. Het zou mooi zijn als hij beschikbaar is voor Ajax maar da's een ander verhaal.

En verder heb ik niet zo'n aversie tegen AZ hoor. Ze hebben de afgelopen jaren regelmatig uistekend voetbal laten zien en daarmee hebben ze bij mij wel wat krediet gewonnen. Er viel daar regelmatig meer te genieten dan bij ons. We kunnen er allemaal wel ontzettend om gaan lachen dat het nu niet loopt maar wat er daar de afgelopen jaren is neergezet vind ik gewoon knap.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 10:10 pm

Die pedante woekeraar Scheringa gun ik het verval van harte! :drecul.gif:

Van Gaal mag nu laten zien dat hij een toptrainer is door AZ weer vlot te trekken. Als hij niet wegloopt tenminste.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 10:10 pm

Ik gun het Brands vooral. Dat vind ik een pedant mannetje met z'n netwerk van Waalwijk tot de Serie B. :smallgrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 10:10 pm

Mee eens. Marillion.

Scheringa is een onwijze bokkelul, maar ook hij houdt zich de laatste tijd redelijk kalm. En Louis is gewoon een held en verdient dit niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 10:13 pm

Wat nou: Louis verdient het niet? Hij zit er al jaren en heeft voor 30 miljoen spelers kunnen halen. Dit verval is geen overmacht, daar heeft Louis zelf aan bijgedragen. Hij coacht dit seizoen heel matig en zijn grote aankoop Pelle is een regelrechte misser.
O ja, en Louis is geen held maar trainer van een andere club.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 10:18 pm

Het gaat dit jaar slecht en daar is Louis zeker verantwoordelijk voor. Nu moet hij rustig blijven en de zaak weer op de rails zien te krijgen. Maar vorig jaar heeft hij uitstekend werk geleverd en daarvoor presteerde AZ onder Adriaanse ook ronduit fantastisch. Dat kun je allemaal wel wegwuiven omdat Scheringa een bak met geld tot zijn beschikking heeft maar dat is me nu toch net even wat te makkelijk.

Ik ben erg benieuwd waar dit nu ineens mis gaat. AZ zie ik dit jaar niet zo vaak spelen. Ze hebben behoorlijke last gehad van blessures maar dat verklaard niet de enorme terugval die ze nu ervaren. Heeft dit dan echt alleen maar te maken met het gebrek aan doelpunten? Inmiddels lijkt het ook toch ook een mentaal probleem.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 10:25 pm

joey schreef:Wat nou: Louis verdient het niet? Hij zit er al jaren en heeft voor 30 miljoen spelers kunnen halen. Dit verval is geen overmacht, daar heeft Louis zelf aan bijgedragen. Hij coacht dit seizoen heel matig en zijn grote aankoop Pelle is een regelrechte misser.
O ja, en Louis is geen held maar trainer van een andere club.
Trap ik op een staart soms? Lijkt me dat ik zelf wel mag uitmaken wie ik een held vind en wie ik wat vind verdienen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 10:27 pm

Natuurlijk mag je dat zelf uitmaken. Ik ben het er alleen niet mee eens. Waarom zou je LVG als slachtoffer neerzetten? Als hij presteert eist hij de lauweren op, dus nu rest hem de strontkar.

Frank

Bericht door Frank » di jan 22, 2008 10:30 pm

Marillion schreef:Het gaat dit jaar slecht en daar is Louis zeker verantwoordelijk voor. Nu moet hij rustig blijven en de zaak weer op de rails zien te krijgen. Maar vorig jaar heeft hij uitstekend werk geleverd en daarvoor presteerde AZ onder Adriaanse ook ronduit fantastisch. Dat kun je allemaal wel wegwuiven omdat Scheringa een bak met geld tot zijn beschikking heeft maar dat is me nu toch net even wat te makkelijk.

Ik ben erg benieuwd waar dit nu ineens mis gaat. AZ zie ik dit jaar niet zo vaak spelen. Ze hebben behoorlijke last gehad van blessures maar dat verklaard niet de enorme terugval die ze nu ervaren. Heeft dit dan echt alleen maar te maken met het gebrek aan doelpunten? Inmiddels lijkt het ook toch ook een mentaal probleem.

Lijkt me niet, als je nu na 20 wedstrijden al evenveel tegendoelpunten heb als vorig jaar na 34, zit er ook achterin iets niet helemaal goed....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 10:34 pm

Ze laten het op een gegeven moment ook een beetje lopen. Neem de wedstrijd tegen Ajax. Ze zijn zeker niet de mindere maar als het uiteindelijk mis gaat krijgen ze er nog 6 op de oren.

Voetballen kunnen ze nog steeds wel. Ik denk dat het best voor een belangrijk deel een mentaal probleem is. Er is onzekerheid in geslopen en dat is dodelijk met de speelstijl die men wil hanteren. En doelpunten helpen natuurlijk ook. Als je iedere keer kansen blijft missen en aan de andere kant een goal tegen krijgt is dat ook lastig om mee om te gaan.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 10:40 pm

Ik denk dat AZ helemaal niet zulke goede spelers heeft. Mendes da Silva, Cziommer, Koenders, Pellè, Waterman, dat is toch middelmaat? Het aankoopbeleid van AZ is afgelopen zomer dramatisch geweest. Dragende krachten als Shota, Koevermans en De Cler vervangen door dure flutspelers. Tja, daar betalen ze nu de rekening voor. Het weegt ook zwaar dat Schaars nog steeds geblesseerd is. Dat ook.

Harm

Bericht door Harm » di jan 22, 2008 10:42 pm

Zou Schaars ooit nog voetballen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 10:44 pm

Mwah, beetje nuanceren. Arveladze wilde graag vertrekken en die hebben ze als dan voor bewezen diensten laten gaan. En Koevermans hoefde helemaal niet weg. Van Gaal heeft hem alleen verteld dat hij geen eerste keuze zou zijn omdat hij dacht dat Koevermans zijn plafond had bereikt. Hij zou dus in eerste instantie voor andere spitsen kiezen. Dat betekent niet dat hij weg moest maar dat hij in eerste instantie geen basisspeler zou zijn. Koevermans trok daarop zijn conclusies en wilde weg.

Je kunt Van Gaal wel verwijten dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt met vooral Pelle. Daar hadden ze meer van verwacht en dat valt nu tegen.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 10:46 pm

joey schreef:Ik denk dat AZ helemaal niet zulke goede spelers heeft. Mendes da Silva, Cziommer, Koenders, Pellè, Waterman, dat is toch middelmaat? Het aankoopbeleid van AZ is afgelopen zomer dramatisch geweest. Dragende krachten als Shota, Koevermans en De Cler vervangen door dure flutspelers. Tja, daar betalen ze nu de rekening voor. Het weegt ook zwaar dat Schaars nog steeds geblesseerd is. Dat ook.
De Cler? Dragende kracht?

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 10:48 pm

Daar hebben ze Pocognoli voor terug gehaald. Die begon moeilijk maar hij kan best ballen hoor. En volgens mij wilde De Cler weg en had hij nog maar één jaar contract. Dan verkopen de meeste clubs de speler in kwestie.

Kijk, AZ en Van Gaal hebben zeker fouten gemaakt. Maar de kritiek moet wel redelijk blijven.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 10:56 pm

joey schreef:Ik denk dat AZ helemaal niet zulke goede spelers heeft. Mendes da Silva, Cziommer, Koenders, Pellè, Waterman, dat is toch middelmaat? Het aankoopbeleid van AZ is afgelopen zomer dramatisch geweest. Dragende krachten als Shota, Koevermans en De Cler vervangen door dure flutspelers. Tja, daar betalen ze nu de rekening voor. Het weegt ook zwaar dat Schaars nog steeds geblesseerd is. Dat ook.
Mendes is een prima speler, wanneer hij als rechtshalf wordt opgesteld.

Verder zijn De Zeeuw, Vormer, Donk, Moreno, Pocognoli, Romero, Dembele en Schaars uitstekende spelers voor de Eredivisie. Jongens als Cziommer, Ari, Jenner en Steinsson kunnen ook prima mee als het elftal draait. Agustien, Waterman, Koenders, Pellè, Opdam vind ik niets.

AZ heeft pech gehad met met name de blessure van Schaars en Cziommer. Daarmee is het geschuif begonnen en hebben een heleboel spelers (Pocognoli, Opdam, Mendes, Dembele) op de verkeerde plek gestaan. Bovendien zijn Arveladze en Koevermans natuurlijk niet goed vervangen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 10:56 pm

Opdam staat nu op De Clers plek. Opdam is natuurlijk weinig, maar wel een betere verdediger dan De Cler.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 10:57 pm

Opdam is een van de beteren dit seizoen. Vandaar ook dat ze in het rechterrijtje staan.

Milano Koenders is echt een grap. Die werd destijds enorm gehyped omdat hij Huntelaar uit de wedstrijd speelde. Maar ja, als Huntelaar een mindere dag heeft kunnen Zwaanswijk en Pothuizen dat ook.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 22, 2008 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 10:58 pm

Door de blessure van Schaars is Pocognoli linkshalf komen te spelen. Daardoor moest Opdam verhuizen naar linksback en Mendes naar het centrum van de verdediging. Dembele moet natuurlijk altijd in de aanval spelen, maar dankzij de blessure van Cziommer kwam hij als aanvallende middenvelder te spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 11:00 pm

Nu is natuurlijk elke wijziging gerechtvaardigd als dat betekent dat Cziommer niet speelt.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 11:10 pm

Mwah, ik heb Van Gaal toch echt iets horen zeggen in de trant van: ik ben heel erg geïnteresseerd in de medische begeleiding van AC Milan, want stel je voor dat Shota nog een paar jaar fysiek top zou zijn, dan was ik daar heel blij mee zijn geweest. Met andere woorden, hij wilde doorselecteren. Hetzelfde geldt voor Koevermans; ook die 'mocht' weg, want Van Gaal wilde doorselecteren. Prachtig bedacht, allemaal leuk en aardig, maar dan moet je niet met Pellè en Ari komen. Die zijn stukken minder dan Koevermans en Shota.
AZ heeft een stoet zogenaamde talenten gehaald. Men was, in navolging van PSV onder Frank Arnesen destijds, heel Nederland aan het 'stofzuigen'. Vooral om spelers weg te halen voor de neus van de concurrentie, kreeg ik de indruk. Maar heel Nederland kwijlde ervan. AZ,dat voerde pas beleid.Nou, mooi niet dus.
AZ moet nu omgaan met het hogere verwachtingspatroon, dat speelt ook nog mee. Lees maar eens op www.azfanpage.nl . Woedend zijn ze daar. Niets deugt nog. Dat levert meer druk op. Komt nog bij de druk die Van Gaal zichzelf oplegt: die wil weer in de picture. Zijn bizarre gedrag (hij biedt zich links en rechts aan, dat bedoel ik) zorgt natuurlijk ook niet voor rust in de tent.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 11:16 pm

Natuurlijk wilde hij doorselecteren. Dat zou iedere goede coach moeten willen.

Het probleem waar je echter mee te maken krijgt is dat je meer dan elf spelers nodig hebt. En iemand als Koevermans wilde niet afwachten omdat hij mogelijk op de bank terecht zou komen. Met Pelle heeft hij een fout gemaakt en ook Ari is nog geen geweldenaar hoewel ik die nog wel zie groeien. Maar Koevermans hoefde van Van Gaal echt niet weg hoor. Sterker nog. Ik ben er van overtuigd dat hij gewoon had gespeeld als hij had bewezen dat hij op dat moment beter was.

Er zijn zeker fouten gemaakt. Maar ik vind het zo ontzettend nederlands om dan te lachen als het een keer wat minder gaat. Dan is er eens een keer een club waar ze een serieuze aanval op de top 3 willen doen. Laten we daar blij mee zijn.

Voor de duidelijkheid. Je hoeft geen fan van AZ te zijn maar je bent het toch wel met me eens dat ze daar de afgelopen jaren gewoon een hele knappe prestatie hebben neergezet? Ik heb vaak genoten van hun spel. Dat kan ik van Ajax helaas al vele jaren niet zeggen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie