Tja, hoogmoed komt voor de val. AZ had Ajax zogenaamd overvleugeld.

Misschien was Van Gaal dat vergeten? Die heeft (als ik jou mag geloven) Koevermans verkeerd ingeschat.Marillion schreef:En hij heeft aangegeven tegenover Koevermans dat hij van mening was dat hij aan zijn plafond zat. Daarom zouden de nieuwe spitsen in eerste instantie de voorkeur krijgen. Koevermans moest er dus rekening mee houden dat hij geen basisplaats zou krijgen. Maar hij kon gewoon de strijd aangaan om zich terug in de basis te knokken. Vergeet niet dat Koevermans een emotioneel figuur is.
Daarmee geeft hij toch juist aan dat hij Arveladze graag had behouden maar dat deze fysiek niet meer top was? Volgens mij moet hij zijn eerste wedstrijd voor Levante nog spelen.joey schreef:Mwah, ik heb Van Gaal toch echt iets horen zeggen in de trant van: ik ben heel erg geïnteresseerd in de medische begeleiding van AC Milan, want stel je voor dat Shota nog een paar jaar fysiek top zou zijn, dan was ik daar heel blij mee zijn geweest. Met andere woorden, hij wilde doorselecteren.
Het is inderdaad volkomen logisch om tegen je topscoorder te zeggen dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen (terwijl die zich nog totaal niet bewezen hebben) en dat hij de 4e keuze is...Marillion schreef:Als je vind dat Koevermans in eerste instantie niet je eerste keuze is moet je dat zeggen.
AZ-supporters keren zich tegen Van Gaal
www.voetbalonline.nl, 23 januari 2008 08:32 - Na de pijnlijke nederlaag van AZ tegen NAC, waarin de Noord-Hollandse club aan het slot van het duel binnen vijf minuten een voorsprong van 1-0 uit handen gaf, richtten sommige supporters hun kritiek op Van Gaal. ,,Ik heb het zelf niet gehoord. Als het slecht gaat, krijgt de trainer de schuld. Dat gebeurt wel vaker in het voetbal. Het raakt je wel, zeker omdat het je eigen supporters zijn. Dezelfde mensen die nog geen drie maanden geleden op de banken stonden, keren zich nu tegen ons,'' aldus de coach.
Van Gaal wilde doorselecteren met het oog op de toekomst. Dat kan. Ik vind de blunder dan ook niet dat hij Koevermans z'n basisplek afnam, maar dat er geen goede spitsen voor in de plek gehaald werden.Baseman schreef:Het is inderdaad volkomen logisch om tegen je topscoorder te zeggen dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen (terwijl die zich nog totaal niet bewezen hebben) en dat hij de 4e keuze is...
Kom op Marillion, dat was gewoon een enorme blunder en grote inschattingsfout van Van Gaal. Natuurlijk wil Koef dan weg, dat zou iedere speler willen. Hij kreeg namelijk geen concurrentie van 1 speler, maar van 3.
Heerenveen hoeft Alves niet naar AZ te laten gaan
23/01/2008 17:20
AZ heeft de eerste van twee arbitragezaken rond Afonso Alves verloren. De arbitragecommissie van de KNVB stelde SC Heerenveen in het gelijk.
AZ had een zaak aangespannen tegen Heerenveen, omdat de Friese club weigerde de overgangsformulieren te tekenen ter afronding van de transfer van de Braziliaan. Heerenveen claimde dat er sprake was van een opschortende voorwaarde.
De arbitragecommissie is van mening dat AZ zich niet heeft gehouden aan de afgesproken voorwaarden en dat er daarom de transferovereenkomst is komen te vervallen. Heerenveen heeft daardoor niet mee te werken aan de overgang van Alves naar AZ.
Donderdag buigt de arbitragezaak zich over de kwestie tussen de Braziliaan en AZ. De Alkmaarders beweren over getekende contracten te beschikken met de spits, terwijl Alves van mening is dat er slechts sprake van een concept en geen definitieve verbintenis.
Doordat AZ de eerste zaak heeft verloren, lijkt het er op dat Alves niet in Alkmaar zal gaan spelen. Aannemelijk is dat de Braziliaanse goalgetter binnen afzienbare tijd zijn transfer naar Middlesbrough zal afronden. Alves zou met de Engelsen al rond zijn over een contract voor 4,5 seizoen.
Precies. Als hij twee spitsen had gehaald die er meteen hadden gestaan had je niemand meer over Koevermans gehoord hoor. De fout zit hem in het selecteren van Pelle en Ari.Thomas schreef:Van Gaal wilde doorselecteren met het oog op de toekomst. Dat kan. Ik vind de blunder dan ook niet dat hij Koevermans z'n basisplek afnam, maar dat er geen goede spitsen voor in de plek gehaald werden.Baseman schreef:Het is inderdaad volkomen logisch om tegen je topscoorder te zeggen dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen (terwijl die zich nog totaal niet bewezen hebben) en dat hij de 4e keuze is...
Kom op Marillion, dat was gewoon een enorme blunder en grote inschattingsfout van Van Gaal. Natuurlijk wil Koef dan weg, dat zou iedere speler willen. Hij kreeg namelijk geen concurrentie van 1 speler, maar van 3.
Arveladze heeft juist het gelijk van Van Gaal bewezen. Hij heeft zelden tot nooit gespeeld voor Levante.