AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 11:24 pm

Ontzettend Nederlands? Dat krijg je met Nederlanders! :headbang.gif:

Tja, hoogmoed komt voor de val. AZ had Ajax zogenaamd overvleugeld. :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 11:27 pm

En dat zegt dan uitgerekend onze wereldreiziger.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 11:35 pm

Maar daarom nog wel 'typisch Nederlands'. :confused.gif:

Koevermans mocht blijven, zeg jij. Blijven, waarvoor? Om op de bank te gaan zitten terwijl de prutsers Pelle en Ari in het veld stonden? Nee hoor, die 'mocht' (=moest) gewoon weg. En loopt LVG wel het hele jaar te zeiken dat AZ te weinig scoort. Tja, eigen schuld, dikke bult.
Ik vind LVG een goede coach. Maar hij moet eens in de spiegel kijken. Zijn doorselecteren is mislukt, zijn coaching is dit seizoen niet altijd even gelukkig geweest en met zijn geflirt met voetbalbonden zorgt hij voor een hoop onrust.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 11:41 pm

Hij heeft toch echt meerdere malen duidelijk uitgelegd dat Koevermans helemaal niet weg hoefde. Waarom zou hij hem ook kwijt willen? Ze hebben toch geld zat?

Ja, Van Gaal wilde doorselecteren. En hij heeft aangegeven tegenover Koevermans dat hij van mening was dat hij aan zijn plafond zat. Daarom zouden de nieuwe spitsen in eerste instantie de voorkeur krijgen. Koevermans moest er dus rekening mee houden dat hij geen basisplaats zou krijgen. Maar hij kon gewoon de strijd aangaan om zich terug in de basis te knokken. Vergeet niet dat Koevermans een emotioneel figuur is. Die heeft de uitleg misschien wel wat zwaarder opgepakt als hij feitelijk was bedoeld.

Ik ben er overigens van overtuigd dat Koevermans inmiddels gewoon basisspeler was geweest bij AZ omdat hij had laten zien dat hij op dat moment de beste optie zou zijn. Er is geen fatsoenlijke trainer die er voor kiest om zijn beste keuze voor een positie niet op te stellen. Had voor Koevermans een prima keuze geweest want nu zit hij in Eindhoven ook gewoon op de bank. Hij had over een portie Waterreus mentaliteit moeten beschikken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 11:54 pm

Marillion schreef:En hij heeft aangegeven tegenover Koevermans dat hij van mening was dat hij aan zijn plafond zat. Daarom zouden de nieuwe spitsen in eerste instantie de voorkeur krijgen. Koevermans moest er dus rekening mee houden dat hij geen basisplaats zou krijgen. Maar hij kon gewoon de strijd aangaan om zich terug in de basis te knokken. Vergeet niet dat Koevermans een emotioneel figuur is.
Misschien was Van Gaal dat vergeten? Die heeft (als ik jou mag geloven) Koevermans verkeerd ingeschat.

Ik vind het best, hoor. Ik constateer alleen dat hij zijn spitsen vervangen heeft en nu geen scorend vermogen heeft. Dat is dus niet bepaald slim geweest.

Maar vind jij Van Gaal dit jaar op zijn best? Ik niet. Waarom speelde hij tegen Ajax zo behoudend?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 12:02 am

Verkeerd ingeschat? Denk het niet. Als je vind dat Koevermans in eerste instantie niet je eerste keuze is moet je dat zeggen. Ik hou daar wel van. Het zou misschien diplomatieker kunnen maar dan draai je er om heen. Het is wat mij betreft aan de speler om dan de handschoen op te pakken en te laten zien dat je beter bent. Het is niet zo dat hij naar kleedkamer 2 moest of zo. Een beetje veerkracht tonen kan geen kwaad.

Ik vind hem dit jaar zeker niet op zijn best. De inschatting van het niveau van Pelle en Ari was niet goed. En hij heeft ook andere dingen verkeerd gedaan. Slechte wissel tegen Nurnberg voor de UEFA cup schiet me zo te binnen en zo zullen er nog wel wat dingen zijn. Ik vind Louis ook echt niet heilig hoor. Wel een hele goede coach.

Maar AZ heeft denk ik twee grote problemen. Het uitblijven van doelpunten en de toch wel extreem grote blessurelast. Dat eerst kun je op het conto van Louis schrijven vanwege de verkeerde inschatting van zijn nieuwe spitsen. Aan het tweede probleem kan hij weinig doen.

Door deze problemen is het vertrouwen gedaald (uitblijven van goals) en zijn de automatismen minder geworden (veel geschuif door blessures). Ik denk dat dat de belangrijkste oorzaken zijn van het falen van AZ.
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » wo jan 23, 2008 6:44 am

joey schreef:Mwah, ik heb Van Gaal toch echt iets horen zeggen in de trant van: ik ben heel erg geïnteresseerd in de medische begeleiding van AC Milan, want stel je voor dat Shota nog een paar jaar fysiek top zou zijn, dan was ik daar heel blij mee zijn geweest. Met andere woorden, hij wilde doorselecteren.
Daarmee geeft hij toch juist aan dat hij Arveladze graag had behouden maar dat deze fysiek niet meer top was? Volgens mij moet hij zijn eerste wedstrijd voor Levante nog spelen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 23, 2008 8:40 am

Marillion schreef:Als je vind dat Koevermans in eerste instantie niet je eerste keuze is moet je dat zeggen.
Het is inderdaad volkomen logisch om tegen je topscoorder te zeggen dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen (terwijl die zich nog totaal niet bewezen hebben) en dat hij de 4e keuze is...

Kom op Marillion, dat was gewoon een enorme blunder en grote inschattingsfout van Van Gaal. Natuurlijk wil Koef dan weg, dat zou iedere speler willen. Hij kreeg namelijk geen concurrentie van 1 speler, maar van 3.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jan 23, 2008 9:07 am

En dan moeten ze Vrijdag naar Willem II die net Vitesse de pan heeft ingehakt :drecul.gif:

AZ-supporters keren zich tegen Van Gaal

www.voetbalonline.nl, 23 januari 2008 08:32 - Na de pijnlijke nederlaag van AZ tegen NAC, waarin de Noord-Hollandse club aan het slot van het duel binnen vijf minuten een voorsprong van 1-0 uit handen gaf, richtten sommige supporters hun kritiek op Van Gaal. ,,Ik heb het zelf niet gehoord. Als het slecht gaat, krijgt de trainer de schuld. Dat gebeurt wel vaker in het voetbal. Het raakt je wel, zeker omdat het je eigen supporters zijn. Dezelfde mensen die nog geen drie maanden geleden op de banken stonden, keren zich nu tegen ons,'' aldus de coach.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 9:49 am

Begin van het einde?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 23, 2008 9:54 am

Zou een goeie zijn voor ons

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 9:56 am

Koevermans of van Gaal?

:hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 23, 2008 9:59 am

Allebei

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 23, 2008 10:19 am

Het zou niet echt passen in het kader van de Nieuwe Nederigheid.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 10:38 am

Zo te zien zit hij in een heel andere fase van zijn carrière. Hij wil nu een groot voetballand trainen, naar de WK, oogsten.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 23, 2008 10:42 am

Hij mag bij 'zijn club' komen oogsten

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 10:49 am

Dan moet hij de zaak eerst opbouwen. Dat gaat wel een tijdje duren. Misschien lukt het zelfs wel helemaal niet. Heeft hij daar het geduld nog voor?

Hij zal inmiddels doorhebben dat zijn dienstverband bij AZ zijn ambities in de weg zit. Dus misschien stuurt hij wel aan op een breuk. Met AZ houdt hij sowieso weinig rekening. Hij plaatst links en rechts open sollicitaties.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 23, 2008 1:32 pm

Baseman schreef:Het is inderdaad volkomen logisch om tegen je topscoorder te zeggen dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen (terwijl die zich nog totaal niet bewezen hebben) en dat hij de 4e keuze is...

Kom op Marillion, dat was gewoon een enorme blunder en grote inschattingsfout van Van Gaal. Natuurlijk wil Koef dan weg, dat zou iedere speler willen. Hij kreeg namelijk geen concurrentie van 1 speler, maar van 3.
Van Gaal wilde doorselecteren met het oog op de toekomst. Dat kan. Ik vind de blunder dan ook niet dat hij Koevermans z'n basisplek afnam, maar dat er geen goede spitsen voor in de plek gehaald werden.

Arveladze heeft juist het gelijk van Van Gaal bewezen. Hij heeft zelden tot nooit gespeeld voor Levante.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 1:42 pm

Dat zegt weinig, want hij raakte geblesseerd. Misschien was hij bij AZ niet geblesseerd geraakt. De afgelopen jaren heeft hij behoorlijk wat gespeeld.

Binnen AZ móet het nu toch rommelen. Van Gaal blijft maar solliciteren en Scheringa kan niet tegen zijn verlies. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 4:49 pm

Eind van de middag zou de uitspraak komen in de zaak-Alves. Is er al nieuws?

M..

Bericht door M.. » wo jan 23, 2008 5:14 pm

Arbitragecommissie stelt Heerenveen in gelijk
23 januari 2008
Goed nieuws voor sc Heerenveen. De arbitragecommissie van de KNVB heeft de Friese club in de kwestie Alves in het gelijk gesteld. AZ had bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar de Alkmaarse club. AZ claimde een contract met de Braziliaanse spits te hebben, maar volgens de commissie is hier geen sprake van. Volgens de commissie heeft sc Heerenveen in deze ‘complexe kwestie volledig correct en juist gehandeld’.

Directeur Yme Kuiper: ,,Ons treft geen enkele blaam.'' Heerenveen en AZ kwamen op 30 december van het afgelopen jaar tot overeenstemming over de overgang van Afonso Alves van Friesland naar Alkmaar. In het contract was een opschortende voorwaarde opgenomen die betrekking had op de beëindiging van het lopende contract van Alves bij Heerenveen. Omdat aan die voorwaarde niet is voldaan, was er volgens sc Heerenveen geen sprake van een rechtsgeldig contract.

De arbitragecommissie heeft van de KNVB heeft sc Heerenveen nu op alle fronten in het gelijk gesteld. De Friese club heeft volgens de commissie terecht niet meegewerkt aan de eis van AZ om het overschrijvingsformulier van Alves te ondertekenen. Bovendien oordeelde de commissie dat als gevolg van de opschortende voorwaarde die was opgenomen in het contract dat beide clubs op 30 december van het vorige jaar overeenkwamen, de overeenkomst tussen beide clubs is komen te vervallen.

Heerenveen treft volgens de arbitragecommissie geen enkele blaam. Heerenveen-directeur Yme Kuiper is ingenomen met de uitslag van het vonnis. ,,We waren vol vertrouwen, maar het was een complexe zaak en dan is het altijd afwachten wat het oordeel is. Deze uitspraak geeft echter ondubbelzinnig aan dat Heerenveen correct gehandeld heeft.’’

Kuiper is vooral blij, omdat volgens sommige media Heerenveen een dubieuze rol in de kwestie Alves zou hebben gespeeld. ,,Wij hebben richting AZ ons best gedaan om de transfer goed af te ronden. Er zijn geen fouten gemaakt. Heerenveen heeft zijn zaken zoals men dat van ons gewend is, namelijk op fatsoenlijke en correcte wijze, afgehandeld. Wat mij betreft zijn we met ongeschonden blazoen uit deze kwestie tevoorschijn gekomen.’’

Het is nu afwachten hoe de arbitragezaak tussen Alves en AZ, die morgen dient, uitpakt. Yme Kuiper: ,,Naar aanleiding van de uitspraak van vandaag zijn wij vrij met iedereen te onderhandelen. Echter als AZ in het gelijk wordt gesteld moeten we eerst met hun om tafel. Omdat het eerdere contract niet rechtsgeldig is, beginnen we in dat geval gewoon weer op nul.’’

http://www.scheerenveen.nl/web/show/id= ... entid=6466

en
http://files.datawire.nl/uploads/images ... enveen.pdf

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 5:19 pm

Kijk eens aan. Toch wel verrassend, vind ik. :neutral.gif:

Nu moet Alves nog van dat contract met AZ af. Maar zonder akkoord met Heerenveen komt die transfer er sowieso niet.

gaizka

Bericht door gaizka » wo jan 23, 2008 5:31 pm

VI meldt het ook:
Heerenveen hoeft Alves niet naar AZ te laten gaan
23/01/2008 17:20

AZ heeft de eerste van twee arbitragezaken rond Afonso Alves verloren. De arbitragecommissie van de KNVB stelde SC Heerenveen in het gelijk.

AZ had een zaak aangespannen tegen Heerenveen, omdat de Friese club weigerde de overgangsformulieren te tekenen ter afronding van de transfer van de Braziliaan. Heerenveen claimde dat er sprake was van een opschortende voorwaarde.

De arbitragecommissie is van mening dat AZ zich niet heeft gehouden aan de afgesproken voorwaarden en dat er daarom de transferovereenkomst is komen te vervallen. Heerenveen heeft daardoor niet mee te werken aan de overgang van Alves naar AZ.

Donderdag buigt de arbitragezaak zich over de kwestie tussen de Braziliaan en AZ. De Alkmaarders beweren over getekende contracten te beschikken met de spits, terwijl Alves van mening is dat er slechts sprake van een concept en geen definitieve verbintenis.

Doordat AZ de eerste zaak heeft verloren, lijkt het er op dat Alves niet in Alkmaar zal gaan spelen. Aannemelijk is dat de Braziliaanse goalgetter binnen afzienbare tijd zijn transfer naar Middlesbrough zal afronden. Alves zou met de Engelsen al rond zijn over een contract voor 4,5 seizoen.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jan 23, 2008 5:42 pm

Vind het niet echt verrassend.Heerenveen is er niet de club naar om spelletjes te spelen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 7:17 pm

Thomas schreef:
Baseman schreef:Het is inderdaad volkomen logisch om tegen je topscoorder te zeggen dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen (terwijl die zich nog totaal niet bewezen hebben) en dat hij de 4e keuze is...

Van Gaal wilde doorselecteren met het oog op de toekomst. Dat kan. Ik vind de blunder dan ook niet dat hij Koevermans z'n basisplek afnam, maar dat er geen goede spitsen voor in de plek gehaald werden.

Arveladze heeft juist het gelijk van Van Gaal bewezen. Hij heeft zelden tot nooit gespeeld voor Levante.
Precies. Als hij twee spitsen had gehaald die er meteen hadden gestaan had je niemand meer over Koevermans gehoord hoor. De fout zit hem in het selecteren van Pelle en Ari.

En zo logisch vind ik het niet dat je kost wat kost wilt vertrekken als je krijgt te horen dat je niet als eerste keuze begint. Ik vind dat getuigen van een gebrek aan doorzettingsvermogen en een enigzins slappe mentaliteit. Had ik niet direct verwacht van Koevermans. Natuurlijk ben je dan teleurgesteld. Het zou gek zijn als het niet zo was. Maar het was niet zo dat hij naar kleedkamer twee moest of zo hoor. Viel allemaal best mee. Maar goed, het gaat hier niet zo zeer om de keuze van Koevermans maar om de keuze van AZ om door te selecteren.

Het doorselecteren was in mijn ogen niet verkeerd. Koevermans is niet de man die AZ naar een hoger niveau zou brengen. Dan moet je op zoek naar een betere spits. Alleen heeft AZ vervolgens de verkeerde spelers gehaald. Daar is het mis gegaan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie