AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel

Bericht door Lionel » di apr 01, 2008 1:25 pm

Hoezo? Als Scheringa Fontein puur aanstelt als commerciele man is dat toch geen verkeerde zet?

MVB vond Fontein niet slecht overkomen, bij de UEFA vonden ze Fontein goed, hij heeft een goede deal gesloten met Aegon en gaat nu voor AZ iets proberen in China.

Zo slecht vind ik het niet hoor
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 01, 2008 1:27 pm

Rishi schreef:en gaat nu voor AZ iets proberen in China.
:drecul.gif: Ajax naar China vond ik al belachelijk, maar dit slaat alles. Wat gaat hij daar doen?

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 01, 2008 1:31 pm

Een toernooitje misschien in China of iets in Dubai. Je weet het nooit.

Ik weet niet wat hij allemaal moet doen, ik verzin ook maar iets. Ik vind het alleen geen domme zet
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 01, 2008 1:37 pm

Ik geloof best dat Fontein alles uit het merk AZ gaat halen. Echter, er zit gewoon niet zoveel in. En wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen.

Nee, hier maak ik me geen zorgen over.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 01, 2008 1:45 pm

Jöhnk schreef:Ik geloof best dat Fontein alles uit het merk AZ gaat halen. Echter, er zit gewoon niet zoveel in. En wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen.
Inderdaad. Bovendien kun je je afvragen of AZ, dat maar een vrij kleine club is, blij moet zijn met nóg een kapitein op het schip. Deze benoeming lijkt me vooral gedaan uit prestige-overwegingen.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 01, 2008 2:02 pm

Jöhnk schreef:Ik geloof best dat Fontein alles uit het merk AZ gaat halen. Echter, er zit gewoon niet zoveel in. En wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen.

Nee, hier maak ik me geen zorgen over.
Precies

Fontein: Hello my name is Mr. Fontein from AZ Alkmaar. We are a football club from Holland.
Mr. Ping: Aaaah ok. Ajax? Cruijff? van Basten?
Fontein: No, no. AZ. From a small town near Amsterdam. We are not that succesfull yet, however we are willing to win prices in the near future.
Mr. Ping: Aaah ok. You are new leader?
Fontein: No, currently we are battling for the tenth place in Holland.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 01, 2008 2:26 pm

We zullen het zien. Ik ben wel benieuwd
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 01, 2008 3:30 pm

De AZ-supporters maken graag een opgeruimde indruk... :smallgrin.gif:

Wat Fontein betreft, we zien dat hij nu wordt neergezet als een door Ajax versmade superassepoester. Net als vriend Perez een jaar geleden. Journalisten zullen daar wel hun redenen voor hebben.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di apr 01, 2008 3:39 pm

Ik vind dat jullie te geringschattend zijn over de slag die AZ heeft geslagen, Fontein is een ijzersterke commercieel directeur. Een zwakke AD maar welke truffelhebben wij als CD, Slop meen ik... Fortein is veel beter.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 01, 2008 3:47 pm

Daarover verschillen de meningen. Het is niet geheel duidelijk of Fontein ee man is achter de Aegon-deal, bijvoorbeeld. Al vindt hij zelf duidelijk van wel.
Maar zoals Jöhnk zegt: er moet wel iets te verzilveren zijn. AZ is commercieel weinig interessant.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di apr 01, 2008 5:07 pm

geef hem shit, en dat was Ajax de laatste jaren, en hij verkoopt t. China, weet je nog?

Starring

Bericht door Starring » di apr 01, 2008 5:27 pm

De kunst is juist om een nog redelijk onbekend product als AZ verkocht te krijgen. Wanneer AZ de draad qua voetbal van de 2 of 3 voorgaande seizoenen oppakt, kan het rap gaan. Fontein is gewoon een goede marketeer, maar een waardeloze leidinggevende als ik het rapport moet geloven.

En Joey, ga er maar vanuit dat Fontein de man betrof achter die Aegon-deal. Het was zijn afdeling en Aegon had e.e.a. zelfs bevestigd.

Maar goed, het wordt zowaar een ex-Ajacieden bolwerk in kaasstad. What is the next step? Verhuizing naar Amsterdam? :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Starring op di apr 01, 2008 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 01, 2008 5:28 pm

Wat heeft hij precies gedaan in China dan? En inderdaad, het merk Ajax is wel even iets anders dan het 'merk' AZ. Bovendien is geld nou niet iets waar ze om verlegen zitten in Alkmaar.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Starring

Bericht door Starring » di apr 01, 2008 5:40 pm

Mwah, Scheringa wilt in de toekomst niet al te veel geld meer pompen. Door gierig te zijn wordt je ook automatisch rijk(er).
joey schreef:
Het past ook wel in het beeld. Scheringa is 'vernederd' (omschrijving door LVG), dus is het hoog tijd voor nieuws met een machogehalte.
Is dat zo? Is mij nog onbekend.
AFCA!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 01, 2008 6:07 pm

Starring schreef:Mwah, Scheringa wilt in de toekomst niet al te veel geld meer pompen. Door gierig te zijn wordt je ook automatisch rijk(er).
Precies. Dat is het leuke aan dit verhaal. Hoe meer geld Fontein verdient, hoe minder Scheringa er in steekt.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 01, 2008 8:52 pm

Dan is het toch een goede zet van Scheringa?
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 01, 2008 8:53 pm

Ja, maar AZ schiet er niet veel mee op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 01, 2008 8:56 pm

Jawel hoor, AZ wordt minder afhankelijk van een geldschieter en zijn grillen. Bovendien is het speculatie dat Scheringa minder geld in AZ zal steken als de inkomsten toenemen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 01, 2008 9:02 pm

Het is ook speculatie dat Fontein veel geld gaat verdienen voor AZ. Misschien ligt hij wel binnen de kortste keren overhoop met Scheringa als blijkt dat DSB voor een belachelijk laag bedrag op het shirt staat.

999

Bericht door 999 » wo apr 02, 2008 1:09 am

Dus toch geen 1 april grap, ach Fontein.Die zal best wat voor AZ kunnen betekenen.Maar dan nog.Az zal op z'n minst een keer of tig kampioen moeten worden, een paar CL. moeten winnen om enige betekenis te krijgen in de wereld.

Vorig seizoen zaten ze dicht bij het kampioenschap, al telt voor AZ wat ook voor AJAX telt, dat het dankzij de dip van Psv zo dicht bij kon komen.Dit seizoen is het weer terug naar af, mede door verkeerde aankopen, mede doordat er de nieuwigheid heel vlug af is.Ik bedoel, na zo'n jaar ken je je de spelers als tegenstander veel beter.Maar ook omdat AZ wel kan denken dat met geld alles te koop is ( en zo af en toe zal dat ook wel eens een keer gebeuren ) maar dat ook voor AZ telt dat de uitstraling van de eredivisie ( maar ook als club ), salaris nivo enz. toch mee gaat tellen als het er echt op aankomt.Dat zag je met Alves.

Er is natuurlijk wel een probleem als AJAX, maar ook Feyenoord, ook de volgende seizoenen zo knullig blijven presteren.Dan krijgt AZ nl. wel de kans om zich tussenin de top 3 te nestelen.Niet omdat het zelf zo goed is, maar om dat andere het weer laten afweten.Maar dat telt eigenlijk ook voor de andere clubs zoals Heerenveen, al zullen die dan als bijkomend probleem krijgen dat er dan aan hun spelers getrokken gaat worden.Zie Groningen.Az zal met de DSB bank daar wat minder last van hebben.

Ik weet niet in hoeverre Fontein ook daadwerkelijk als enige verantwoordelijk is geweest van het binnenhalen van sponsors, die zegt dit, de ander zegt dat.Wat ik wel raar vind is dat blijkbaar niemand bij AJAX aan hem gevragen heeft om een stapje terug te doen en een functie te aanvaarden waar de man ( blijkbaar/schijnbaar ) wel heel goed in is ........
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 02, 2008 3:03 pm

Ik weet niet in hoeverre Fontein ook daadwerkelijk als enige verantwoordelijk is geweest van het binnenhalen van sponsors, die zegt dit, de ander zegt dat.Wat ik wel raar vind is dat blijkbaar niemand bij AJAX aan hem gevragen heeft om een stapje terug te doen en een functie te aanvaarden waar de man ( blijkbaar/schijnbaar ) wel heel goed in is ........
Ik weet niet of hem dat is gevraagd.

Wat Aegon betreft, we zullen het snel genoeg merken, hetzelfde geldt voor het China-verhaal en de vele miljoenen van Adidas (hoor ik niets meer over!).

Lopen we twee van de drie mis, dan weten we hoe de vork in de steel zit, halen we ze alle drie binnen, weten we het ook. :neutral.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 02, 2008 3:26 pm

Aegon-deal is rond, Adidas liet hij uiterst voorbarig lekken om zijn positie te redden en China is lange termijn.
Wat wel duidelijk is, is dat niet de persoon Fontein belangrijk is maar het product AJAX. En dat is zo onvergelijkbaar (zeker internationaal), dat ik me geen enkele zorgen maak.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo apr 02, 2008 4:20 pm

China deal staat ook vast en hoeveel chinezen kent kruidenier slop? Deze deal was 80% Fontein, de clubhistory van Ajax heeft de rest gedaan.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 02, 2008 4:25 pm

Onzin, Slop kende iemand uit de raad van bestuur van Aegon, die legde dus het eerste contact. Fontein had een goed China-plan, AJAX heeft de naam en van het een kwam het ander. Laten we het erop houden dat het een joint-effort was, maar dat de naam AJAX bepalend was.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 02, 2008 4:27 pm

Wat hebben we aan die China-deal? Dat moet nog blijken.

Plaats reactie