De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 9:16 pm

Ohhh, shame on me. Ik heb net die pagina voor mijn kneiter gehad en die 4 niet gezien. :blush.gif:

Dank je Doc. :yourock.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma aug 18, 2008 9:25 pm

wordt dit de nieuwe :neefkens:? Afbeelding

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 18, 2008 9:25 pm

Houd dat in dat je op 4 kanalen tegelijk kan kijken? bijv. AJAX-NAC, Utrecht-Twente.. etc.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 9:27 pm

Donkey Shot schreef:wordt dit de nieuwe :neefkens:? Afbeelding
GRIJNS......... :smallgrin.gif:

je zou het bijna zeggen en ik had mijn leesbrilletje nog wel op.

Wat was de oude ook al weer?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 9:29 pm

brigade zuid schreef:Houd dat in dat je op 4 kanalen tegelijk kan kijken? bijv. AJAX-NAC, Utrecht-Twente.. etc.
Tegelijk? als je TV het aan kan in 4 kwadranten.

Nee, ik denk gewoon 4 aparte kanalen die je naar wens kan overschakelen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma aug 18, 2008 9:32 pm

Neefkens schreef:
Donkey Shot schreef:wordt dit de nieuwe :neefkens:? Afbeelding
GRIJNS......... :smallgrin.gif:

je zou het bijna zeggen en ik had mijn leesbrilletje nog wel op.

Wat was de oude ook al weer?
dat zou dees zijn geweest :wals.gif: alleen ray heeft de tags niet overgenomen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 18, 2008 9:34 pm

Neefkens schreef:
brigade zuid schreef:Houd dat in dat je op 4 kanalen tegelijk kan kijken? bijv. AJAX-NAC, Utrecht-Twente.. etc.
Tegelijk? als je TV het aan kan in 4 kwadranten.

Nee, ik denk gewoon 4 aparte kanalen die je naar wens kan overschakelen.
haha ja dat bedoel ik ook idd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma aug 18, 2008 10:01 pm

misschien komt er wel een mozaiekkanaal bij. Sport1 heeft dat ook

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 8:06 am

Nee, dat kan niet.Je heb dan voor elk kanaal een decoder nodig.Maar het voordeel van 4 kanalen is dat jij bepaald, en met de overlappende tijden zou je b.v. ( als je daar de tijd voor hebt ) van te voren b.v. een helft van een andere wedstrijd kunnen kijken.M.a.w. je bent helemaal vrij in je keuze en niet afhankelijk van wat men als eerste aanbied.

Ik geef mijn situatie van vorige seizoenen als voorbeeld, waar ik alleen via satelliet live eredivisie kon ontvangen, op eerst maar 1 kanaal ( Euro 19.95 ).Daar had men toen een stem systeem via internet waar je als klant kon aangeven wat je als eerste wilde zien, meesten stemmen gelden.En je kon maar een keer je stem uitbrengen .. tenminste dat dacht men :smallgrin.gif:

Ik stemde net zo lang tot dat AJAX als eerste werd uitgezonden, ach je kent je truukjes :smallgrin.gif:

Nou, na +- een half jaar werd dat stemmen vervangen door het zelf bepalen van de volgorde van uitzenden door de provider/aanbieder.Dus het kwam regelmatig voor dat ik pas later de wedstrijd kon zien ( oke, niet helemaal maar dat vertel ik later wel ).

Toen kwamen er twee kanalen( eerst 19.95, later 9.95 ), dat was al beter, maar ook daar gebeurde het regelmatig dat de aanbieder/provider koos voor, in mijn ogen, niets zeggende degradatie wedstrijden en ik pas later de wedstrijd kon zien.

Met 2 kanalen zoals die door sommige providers/aanbieders ( live eredivisie ) word aangeboden, heeft AJAX b.v. nog steeds +- 13 knelpunten ( i.v.m. zelfde tijd/overlappende tijd enz ) waar de aanbieder kan besluiten om voor een andere wedstrijd te kiezen, en AJAX pas later uit te zenden.Kan, want ik weet dus niet wat het beleid is in deze ( altijd de topclubs ?, ik weet dat niet ).

Met 4 kanalen moet je ( op de laatste 2 speeldagen na, en ik dacht 1 speeldag op woensdag ) altijd in staat zijn om jouw club te kunnen kiezen.

Oja, hoe ik toch altijd AJAX kon zien met 1-2 kanalen, tja, ik had ook nog een jaarabonnement op Planet.nl ( nu Kpn.nl ) vandaar.Daar ben ik dus nu vanaf.

Ziggo is duurder dan de andere aanbieders, tja, Ziggo maakt wat dat betreft een beetje misbruik van het feit dat veel gebruikers geen andere keus hebben dan Ziggo.Ik denk dat daar door de tijd wel verandering in gaat komen.De opta gaat zich er een beetje me bemoeien :
Nu.nl 5/8/2008:

http://www.nu.nl/news/1688657/50/Opt...abelmarkt.html

Aantal quotes:

Telecomtoezichthouder Opta wil maatregelen nemen om de concurrentie op de markt voor analoge televisie te bevorderen. Daartoe heeft Opta de twee grootste kabelmaatschappijen van Nederland, UPC en Ziggo, verplichtingen opgelegd. Dat staat in het dinsdag uitgebrachte ontwerpbesluit Omroep van de waakhond.

Verder zijn UPC en Ziggo verplicht om de analoge kabelaansluiting administratief door te verkopen aan andere bedrijven. Dit betekent dat een consument voor zijn analoge kabelabonnement of voor een digitaal pakket via de kabel volledig kan overstappen naar een zogeheten alternatieve aanbieder. Ziggo en UPC, hebben volgens Opta 81 procent van de omroepmarkt in handen. Hier zouden de laatste tijd weinig verschuivingen in zijn opgetreden. Opta verwacht dat het besluit vanaf 1 januari van kracht wordt. De betrokken partijen hebben tot 29 september de tijd om op de voorstellen van de toezichthouder te reageren. Ook moet de Europese Commissie nog toestemming verlenen.
Maar goed, de keuze heb je.En de een gaat 10 weken per jaar op vakantie, de ander kiest voor een live eredivisie abonnement ( of beide ) ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 8:22 am

Dank je voetske, nu snappen bz en ik het ook weer. :ajaxsmiley.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 19, 2008 10:26 am

Ik heb Onsbrabantnet, maar die zijn nog in onderhandeling hierover.
Mochten ze het aan gaan bieden, dan heeft het wel als nadeel dat men eenmalig een digibox aan moet schaffen á 150,- Euro. Dat maakt het 1e jaar niet goedkoop. Maar goed, even afwachten wat er gaat gebeuren.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 19, 2008 10:42 am

ik schrik me het apenlazerus over de digitale decoder die sommigen moeten betalen. Wat aso duur zeg.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 19, 2008 10:45 am

Bij Ziggo zijn ze niet zo duur, € 30,-- meen ik.

Maar ik ben met je eens dat het systeem van UPC veel klantvriendelijker is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 10:46 am

Baseman schreef:Ik heb Onsbrabantnet, maar die zijn nog in onderhandeling hierover.
Mochten ze het aan gaan bieden, dan heeft het wel als nadeel dat men eenmalig een digibox aan moet schaffen á 150,- Euro. Dat maakt het 1e jaar niet goedkoop. Maar goed, even afwachten wat er gaat gebeuren.
Weet je dat zeker Baseman, deze brief

http://www.onsneteindhoven.nl/index.php ... enu=&id=58

gaat over onsnet , maar dat is toch iets anders dan onsbrabantnet ?..Ik zou zeggen, mail ( bel ) ze gewoon anders .. dan weet je het zeker ..
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 19, 2008 10:48 am

Duke schreef:Bij Ziggo zijn ze niet zo duur, € 30,-- meen ik.

ik betaal nix voor mijn digitale decoder [met dvr]

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 10:49 am

Duke schreef:Bij Ziggo zijn ze niet zo duur, € 30,-- meen ik.

Samsung Aktie ( goede decoder ) bij Ziggo live eredivisie , 39,95 euro .Humax 99 euro zijn zeer goed.Oja, houdt er rekening mee dat als je er twee TV op aan wilt sluiten er ook 2 scart uitgangen op moeten zitten.Verder zou het kunnen zijn dat de tweede scart geblokkeerd kan worden voor doorgifte Live-eredivisie.Hier zijn de experts het overgens nog niet overeens.De een zegt dat kan niet, de ander zegt van wel.

En dan heb je voor die 39,95 dus decoder en smartcard.Koop je zelf een decoder dan zit daar dus geen smartcard bij, die moet je apart betalen.Dan zit je +- Euro 99,00 voor decoder+30,00 voor de smartcard = +- 130,00 euro.
Laatst gewijzigd door 999 op di aug 19, 2008 10:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 19, 2008 10:50 am

Maar je hebt dus sowiezo een apart kastje nodig begrijp ik? Ik dacht dat je het via het kastje van je digitale tv kon ontvangen. Ja op dit gebied heb ik totaal geen verstand van zaken dus het zal wel een beetje simpel overkomen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 19, 2008 10:53 am

Nee, het gaat via je digitale TV kastje. Geen extra kastje dus, als je dat al hebt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 10:54 am

brigade zuid schreef:Maar je hebt dus sowiezo een apart kastje nodig begrijp ik? Ik dacht dat je het via het kastje van je digitale tv kon ontvangen. Ja op dit gebied heb ik totaal geen verstand van zaken dus het zal wel een beetje simpel overkomen.
Wat is nu jouw manier van kijken BZ.Analoog of Digitaal ?.En bij WIE ?.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 19, 2008 10:56 am

Voetske schreef:
brigade zuid schreef:Maar je hebt dus sowiezo een apart kastje nodig begrijp ik? Ik dacht dat je het via het kastje van je digitale tv kon ontvangen. Ja op dit gebied heb ik totaal geen verstand van zaken dus het zal wel een beetje simpel overkomen.
Nu analoog maar deze week ontvang ik mn digitale kastje van upc en dan wou ik eredivisie er ook bij nemen. Maar als ik Duke nu begrijp dan kan dat met dat kastje van upc?

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 10:57 am

brigade zuid schreef:
Voetske schreef:
Nu analoog maar deze week ontvang ik mn digitale kastje van upc en dan wou ik eredivisie er ook bij nemen. Maar als ik Duke nu begrijp dan kan dat met dat kastje van upc?
Ja, dat is je centrale kastje.Met dat kastje ( en smartcard ) kun je tegen betaling natuurlijk, alle DIGITALE pakketten ontvangen die UPC heeft.Dus zeg dat je Live-eredivisie wilt otvangen, dan moet je dat doorgeven aan UPC, met al je gegevens ( Smartcardnummer enz ) en dat wordt dan doorgegeven aan jouw kastje waardoor de Eredivisie-live kanalen worden vrijgegeven en jij kan kijken :).

Aansluiting is in principe simpel.Analoge ( de antenne kabel ) in je nieuwe digitale kastje steken, scartkabel naar je TV.Freqentie op geven en kanalen laten zoeken.
Laatst gewijzigd door 999 op di aug 19, 2008 11:14 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 19, 2008 10:59 am

Oke bedankt voor de opheldering.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 19, 2008 11:05 am

je moet effe kijken of een totaalpakket voor jou niet voordeliger is bz

wanneer je dat hebt, betaal je de goedkoopste dienst [Internet, Telefonie en Digitale TV] niet.

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 11:05 am

brigade zuid schreef:Oke bedankt voor de opheldering.
Welk pakket hebt je aangegevragen BZ, Starterspakket ?

Afijn, lukt het je niet het aan te sluiten dan horen we het wel. lees de gebruiksaanwijzing eerst op je gemak door.Het is echt niet zo moeilijk hoor ..
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 19, 2008 11:16 am

Voetske schreef:Weet je dat zeker Baseman
Yep, jouw link is namelijk een andere aanbieder.
Hier staat de info voor de mijne: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id ... dule_id=17

De 'homebox' (digitaal kastje) kost eenmalig 149,95.

Maar bedankt voor het meedenken :biggthumpup.gif:

Plaats reactie