Klaas Jan Huntelaar (2)
Moderator: mods
-
Helemaal mee eens. Het hangt allemaal natuurlijk wel af wat voor spelers je hebt! Heb je een rechtsback als Trabelsi/Cafu/Zanetti/D. Alves dan zorg je dat die ruimte heeft om op te komen. Heb je een centrale middenvelder als Fabregas, dan stel je geen nummer 10 op die achter 2 spitsen speelt. Heb je een spits als Inzaghi dan heb je er iemand achter nodig als aanspeelpunt.Bertje schreef:Eens met RGB. Veel mensen tellen al gauw het aantal verdedigers en/of middenvelders en bepalen aan de hand daarvan of een ploeg verdedigend ofwel aanvallend ingesteld is. Fout! AR geeft hierboven een voorbeeld met Urby en Gabri als buitenste middenvelders. Wil je voorkomen dat je flanken in die opstelling onbezet blijven, moet je die twee jongens naar de buitenkant schuiven. Wat is dan het centrale middenveld dat overblijft? Aissati en Enoh; kwetsbaar dus.
De sterkere teams op dit moment - waar RGB voorbeelden van geeft - spelen juist met drie centrale middenvelders. Zo speelt/speelde Milan met Pirlo, Gatusso en Ambrosini. Chelsea met Makélélé, Lampard en Essien/Ballack. En zo zijn er talloze voorbeelden.
Daarbij kun je nog enorm variëren met zo'n middenveld. Je kunt je twee buitenste mensen diep sturen en zo een 4-3-3 creëren of je kunt ze iets ingezakter laten spelen. Hangt allemaal af van de kracht van je spelers. Of je laat een flank open, zoals Milan deed. Daar speelde Seedorf min of meer op/vanaf links en dook Kaká de ruimte aan de rechterkant in. Ook had men Cafu of Oddo aan de rechterkant, die die ruimte konden bespelen.
Punt is dat juist door dat blok van drie centrale middenvelders je aanvallers en flanken veel meer vrijheid krijgen.
Ajax heeft dit probleem helemaal (nog) niet omdat basisdingen al fout gaan. Ajax moet eerst zorgen dat ze de basis onder de knie krijgen voordat we gek gaan doen....!
IK GELOOF!!!!!!
Ik vond dit wel een geinige:
Marco van Basten maakt zich nog geen zorgen over de vorm van Huntelaar (Vijf wedstrijden, twee doelpunten): "Klaas-Jan is een echte spits, hij moet gewoon zorgen dat hij zijn kansen benut en de dingen die hij moet doen, blijven doen", aldus de trainer. "Hij moet zich ook meer richten op de '16', want daar hebben we hem nodig. Hij loopt te nu te vaak terug om de bal aan te raken. Dat moet hij afleren."
Ik kan me nog een Ajax-trainer herinneren die dat Huntelaar juist wilde aanleren. Ik denk dat KJH er verstandig aan doet naar zijn huidige trainer te luisteren en de adviezen van de vml. rechtsbuiten van Telstar maar definitief te laten zijn voor wat ze waren. ;-))
Over Huntelaar hoeven we ons geen zorgen te maken, da's een koele kikker, die komt er wel weer bovenop.
Marco van Basten maakt zich nog geen zorgen over de vorm van Huntelaar (Vijf wedstrijden, twee doelpunten): "Klaas-Jan is een echte spits, hij moet gewoon zorgen dat hij zijn kansen benut en de dingen die hij moet doen, blijven doen", aldus de trainer. "Hij moet zich ook meer richten op de '16', want daar hebben we hem nodig. Hij loopt te nu te vaak terug om de bal aan te raken. Dat moet hij afleren."
Ik kan me nog een Ajax-trainer herinneren die dat Huntelaar juist wilde aanleren. Ik denk dat KJH er verstandig aan doet naar zijn huidige trainer te luisteren en de adviezen van de vml. rechtsbuiten van Telstar maar definitief te laten zijn voor wat ze waren. ;-))
Over Huntelaar hoeven we ons geen zorgen te maken, da's een koele kikker, die komt er wel weer bovenop.
Blijkbaar voelt KJH zich niet geheel op zijn gemak in het huidige Ajax. Hij krijgt bijna geen bal, dus gaat hij de bal halen. In plaats van dit soort vrijblijvende adviezen te geven (er is niets mis met een spits die zich inschakelt) kan Van Basten zich beter afvragen hoe het komt dat de opbouw zo slecht verloopt.
Het stinkt aan alle kanten!
Die komt voort uit zijn blinde haat jegens MvB. Werkelijk alles wat MvB doet, is fout volgens joey. Positieve dingen weet hij negatief te lullen. Ongelofelijk.LucaS schreef:Uit al je reacties (b)lijkt alsof jij denkt dat de analyses van van Basten zoals ze in de pers komen ook degenen zijn zoals hij tussen 4 muren aan de spelers meegeeft. Verbijsterend, waar haal je dat eigenaardige idee toch vandaan?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Ik mag hopen dat er enige consistentie is in zijn denken.LucaS schreef:Uit al je reacties (b)lijkt alsof jij denkt dat de analyses van van Basten zoals ze in de pers komen ook degenen zijn zoals hij tussen 4 muren aan de spelers meegeeft. Verbijsterend, waar haal je dat eigenaardige idee toch vandaan?
Precies. Ik hoor een trainer zelden opmerkelijk slimme dingen zeggen over voetbal tegen de pers. Al durf ik best toe te geven dat Van Basten wel erg oppervlakkig is. Het hoeft alleen niets te betekenen.LucaS schreef:Uiteraard, dat hoop ik ook. Alleen denk ik dat we uit het feit dat hij tegen de pers oppervlakkig blijft niet kunnen vaststellen dat hij dat onder 4 ogen met de spelers ook is.
- Daily Blind
- Daily Blind
Kopbal op de paal? Kopbal richting Babos die de bal verlengt ja...En dat schot waar jij het over had heeft meer te maken met de manier waarop Huntelaar die bal mee neemt. gewoon 100% kans dus meot een doelpunt zijn.LucaS schreef:Hoe kom je daar nou weer bij? Kopbal op de paal en zijn schot fantastisch door Babos gered. Bizar hoe weinig krediet sommeige spelers hebben. Wellicht dat anderen daarom oneindig krediet hebben, is alles toch nog wat in evenwicht.
- Daily Blind
- Daily Blind
-
Klopt. Al zou hij volgens mij meer aan het teamspel kunnen bijdragen als hij dat werkelijk zou willen.GangstaRiB schreef:We kunnen toch wel constateren dat Huntelaar's kwaliteit voornamelijk het scoren van goals is, en dat dat de laatste tijd te wensen over laat. Voetballend heb je zowiezo al weinig aan hem.
Dat was inderdaad gewoon een knappe kopbal. Die vrije kopbal in de eerste helft en de 1 op 1 kans met Babos in de tweede helft hadden er in mijn ogen echter wel in gemoeten hoor. Verder was het inderdaad fijn dat Huntelaar wat dieper stond, maar ik vond hem maar moeizaam aanspeelbaar in en rondom de zestien. Ik vond hem niet echt slecht, maar een Huntelaar in topvorm had vandaag een hattrick gehad.LucaS schreef:Vervelende eigenschap om net te doen alsof de manier waarop jij het ziet de waarheid is. Huntelaar kopte die bal prima in, Babos wist hem met moeite tegen de paal te tikken