De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Inderdaad.De logica is weer ver te zoeken.MVB geeft meer als 34 miljoen euro uit en dan nog met droge ogen beweren dat er niet veel is uitgegeven.Peter schreef:Voor wie kwam Sulejmani eigenlijk? Volgens mij staat die 16.25 ergens los van en kan ik dat dus zien als een investering. Een kleintje natuurlijk, want 16.25 miljoen is een kleine uitgave.
Maar ik houd er over op. Als je stelt dat vBasten weinig geld heeft uitgegeven, dan zijn we gewoon uitgepraat.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Gewoon de selectie vergelijken met die van vorig seizoen. Even uit mijn hoofd (de belangrijkste verschillen):
Weg:
- Heitinga;
- Stam;
- Huntelaar (half jaar later);
- Davids.
Gekocht:
- Dario;
- Sulejmani;
- Aisatti;
- Oleguer.
Ik zal er ongetwijfeld nog een paar vergeten, maar je kunt niet zeggen dat we zoveel sterker zijn geworden (los van de transferwaarde). Ik denk zelfs in tegenstelling.
Wat ik probeer aan te geven is, dat het wel erg makkelijk om alleen naar de 34 miljoen die geïnvesteerd is, te kijken.
Weg:
- Heitinga;
- Stam;
- Davids.
Gekocht:
- Dario;
- Sulejmani;
- Aisatti;
- Oleguer.
Ik zal er ongetwijfeld nog een paar vergeten, maar je kunt niet zeggen dat we zoveel sterker zijn geworden (los van de transferwaarde). Ik denk zelfs in tegenstelling.
Wat ik probeer aan te geven is, dat het wel erg makkelijk om alleen naar de 34 miljoen die geïnvesteerd is, te kijken.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr mar 20, 2009 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar moet je dan naar kijken ?.Ajaciedjuh schreef:Gewoon de selectie vergelijken met die van vorig seizoen. Even uit mijn hoofd (de belangrijkste verschillen):
Weg:
- Heitinga;
- Stam;
- Sneijder;
- Davids.
Gekocht:
- Dario;
- Sulejmani;
- Aisatti;
- Oleguer.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Niemand zegt dat het weinig is, maar in die 34 zit natuurlijk wel 7 miljoen voor een opvolger van Huntelaar. Niet alleen is er dus prima ingekocht, maar er is ook nog eens uitmuntend geanticipeerd. Dat is revolutionair bij Ajax.Peter schreef:Dan moet je ook eerlijk gaan vergelijken. Je vergelijkt nu de zomeraankopen met een verkoop in januari. Of gaan we vast inkopen van het geld van Huntelaar wat een half jaar later kwam? Maar als je vindt dat 34 miljoen aan uitgaven weinig is, dan weet ik het ook niet meer.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Maar dan zijn we wel hele grote prutsers, trouwens. Bij Twente gaan Wielaert (3.5 mio), Wilkshire (2 mio), Engelaar (7 mio) en El Ahmadi (5 mio) weg voor heel veel geld (17.5 mio) en haalt men Perez, Janssen, Ronnie Stam, Wisgerhof en Tioté op voor een kleine som (7 miljoen totaal). Resultaat? Tsja.
Tja, dat gebeurt elk jaar.Maar niet elk jaar mag een trainer voor 34 miljoen terug gaan halen .. ik denk zelfs dat dit het eerste jaar is dat AJAX voor zoveel geld terug investeerd, andere trainers hadden een veel kariger budget en daar moesten ze het mee doen ..Ajaciedjuh schreef:Sneijder is fout.Peter schreef:Je pakt trouwens de afgelopen 2 seizoenen erbij. Ik zie Sneijder erbij staan, maar dan kun je net zo goed Babel ook wel noemen.
@Voetske: er is ook veel weggegaan. Punt
Laatst gewijzigd door 999 op vr mar 20, 2009 12:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Er lopen ook twee discussies naast elkaar. Er is vooral heel veel uitgegeven omdat Sulejmani zo duur was, de rest was niet overdreven duur. Je kunt eventueel over Cvitanich nog twisten. En de discussie over het betaalde bedrag voor Sulejmani is terecht. Ik vind het ook teveel voor Ajax voor 1 speler. Maar goed, wie weet blijkt hij straks goud waard voor Ajax. Maar het risico moet Ajax eigenlijk niet nemen.
I think I lost my fucking headache
- peter
Prima ingekocht ben ik niet met je eens. Geanticipeerd? Klopt inderdaad. Uitmuntend? Moet nog blijken, want ik heb zo het idee dat Cvita er niet in gaat komen.LucaS schreef:Niemand zegt dat het weinig is, maar in die 34 zit natuurlijk wel 7 miljoen voor een opvolger van Huntelaar. Niet alleen is er dus prima ingekocht, maar er is ook nog eens uitmuntend geanticipeerd. Dat is revolutionair bij Ajax.Peter schreef:Dan moet je ook eerlijk gaan vergelijken. Je vergelijkt nu de zomeraankopen met een verkoop in januari. Of gaan we vast inkopen van het geld van Huntelaar wat een half jaar later kwam? Maar als je vindt dat 34 miljoen aan uitgaven weinig is, dan weet ik het ook niet meer.
Ik wil trouwens best even wachten op de zomer nog, want het geld van Huntelaar ligt nog 'gewoon' stapel. Die 34 miljoen was namelijk vooral over van het verkoopbeleid van vGeel (en zijn beroerde, zuinige, inkoopbeleid). Als ik jullie dus goed begrijp mag er niemand bij in de zomer als er niets verkocht wordt?
- peter
We zitten dus aardig op één lijn. Ik vond het alleen heel gek dat Bertje zegt dat er niet buitensporig veel geld is uitgegeven. Ik vind dat namelijk wel. Zeker voor Ajaxbegrippen.LucaS schreef:Er lopen ook twee discussies naast elkaar. Er is vooral heel veel uitgegeven omdat Sulejmani zo duur was, de rest was niet overdreven duur. Je kunt eventueel over Cvitanich nog twisten. En de discussie over het betaalde bedrag voor Sulejmani is terecht. Ik vind het ook teveel voor Ajax voor 1 speler. Maar goed, wie weet blijkt hij straks goud waard voor Ajax. Maar het risico moet Ajax eigenlijk niet nemen.
Nu dat vergeet maar, ik ben bang dat er van de zomer nog voor zo'n 25 miljoen gekocht gaat worden ..Peter schreef:Prima ingekocht ben ik niet met je eens. Geanticipeerd? Klopt inderdaad. Uitmuntend? Moet nog blijken, want ik heb zo het idee dat Cvita er niet in gaat komen.LucaS schreef:Niemand zegt dat het weinig is, maar in die 34 zit natuurlijk wel 7 miljoen voor een opvolger van Huntelaar. Niet alleen is er dus prima ingekocht, maar er is ook nog eens uitmuntend geanticipeerd. Dat is revolutionair bij Ajax.Peter schreef:Dan moet je ook eerlijk gaan vergelijken. Je vergelijkt nu de zomeraankopen met een verkoop in januari. Of gaan we vast inkopen van het geld van Huntelaar wat een half jaar later kwam? Maar als je vindt dat 34 miljoen aan uitgaven weinig is, dan weet ik het ook niet meer.
Ik wil trouwens best even wachten op de zomer nog, want het geld van Huntelaar ligt nog 'gewoon' stapel. Die 34 miljoen was namelijk vooral over van het verkoopbeleid van vGeel (en zijn beroerde, zuinige, inkoopbeleid). Als ik jullie dus goed begrijp mag er niemand bij in de zomer als er niets verkocht wordt?
Blij met de punten ...
Mwah, Sneijder moest nog steeds vervangen worden. Net als Stam. Kuffour en Perez konden hun opvolgers natuurlijk niet zijn.Ajaciedjuh schreef:Sneijder is fout.Peter schreef:Je pakt trouwens de afgelopen 2 seizoenen erbij. Ik zie Sneijder erbij staan, maar dan kun je net zo goed Babel ook wel noemen.
@Voetske: er is ook veel weggegaan. Punt
Er valt best wat af te dingen op het aankoopbeleid (al gaat het me wat ver om Cvitanich een slechte aankoop te noemen), maar bottom-line is dat er nu een jong elftal met perspectief staat. Vorig seizoen zag ik dat toch anders, met als dieptepunt het middenveld Davids-Perez-Gabri.
Seelcties vergelijken: ik zie hier regelmatig een opmerking las " Ahjax heeft maar dertien à veertien" Ajaxwaardige spelers.
MvB heeft gekocht:
Oleguer, Wielaert, Sno, Aissati, Enoh, Sulejmani en Cvitanich. Iemand vergeten?
Vertrokken zijn Davids (zou onder MvB zeker geen basisplaats hebben), Heitinga, Perez en KJH. Hierbij aangetekend dat Davids en Perez maar een half jaar hebben mee kunnen doen.
Vorig seizoen had Ajax, volgens die berekening, acht à negen? Ajaxwaardige spelers (Lindgren en Silva ook maar een half seizoen) Tel daarbij op dat onze jeugdige talenten zich weer hebben ontwikkeld, dan heeft de (niet-Ajaxwaardige) coach Koster het wel erg goed gedaan als ik alle loftuitingen zo lees over MvB gekoppeld aan het missen van alle prijzen, ondanks de terugval van de kampioen van de laatste vier jaar.
MvB heeft gekocht:
Oleguer, Wielaert, Sno, Aissati, Enoh, Sulejmani en Cvitanich. Iemand vergeten?
Vertrokken zijn Davids (zou onder MvB zeker geen basisplaats hebben), Heitinga, Perez en KJH. Hierbij aangetekend dat Davids en Perez maar een half jaar hebben mee kunnen doen.
Vorig seizoen had Ajax, volgens die berekening, acht à negen? Ajaxwaardige spelers (Lindgren en Silva ook maar een half seizoen) Tel daarbij op dat onze jeugdige talenten zich weer hebben ontwikkeld, dan heeft de (niet-Ajaxwaardige) coach Koster het wel erg goed gedaan als ik alle loftuitingen zo lees over MvB gekoppeld aan het missen van alle prijzen, ondanks de terugval van de kampioen van de laatste vier jaar.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Een paar matige tot slechte aankopen (Wielaert, Oleguer, Sno) een veel te dure speler (Sulejmani), een spits van wie ik nog moet zien dat hij gaat slagen (Cvitanich) en twee buitenkansjes (Enoh, + Aissati, die Ajax een jaar eerder al wilde halen). Al met al ben ik niet bijzonder onder de indruk. De basis van nu bestaat toch uit spelers die er al waren.Peter schreef:We zitten dus aardig op één lijn. Ik vond het alleen heel gek dat Bertje zegt dat er niet buitensporig veel geld is uitgegeven. Ik vind dat namelijk wel. Zeker voor Ajaxbegrippen.
Maar laten we naar de feiten kijken. De doelstelling was de titel, die kunnen we vergeten. In de beker vlogen we eruit tegen Volendam (!), in de UEFA-cup haalden we met veel piepen en kraken de laatste zestien, waarna we werden uitgeschakeld door een ploeg die zeker niet meer kwaliteit had. Al met al een mislukt seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!
Het leuke van de opmerkingen die je hier leest is dat ze door verschillende mensen gepost worden. Maar het is natuurlijk veel leuker om alles op een hoop te gooien.Aristides schreef:Seelcties vergelijken: ik zie hier regelmatig een opmerking las " Ahjax heeft maar dertien à veertien" Ajaxwaardige spelers..
Staat er een naam bij het citaat?Jöhnk schreef:Het leuke van de opmerkingen die je hier leest is dat ze door verschillende mensen gepost worden. Maar het is natuurlijk veel leuker om alles op een hoop te gooien.Aristides schreef:Seelcties vergelijken: ik zie hier regelmatig een opmerking las " Ahjax heeft maar dertien à veertien" Ajaxwaardige spelers..
Staat er een naam bij het citaat?Jöhnk schreef:Het leuke van de opmerkingen die je hier leest is dat ze door verschillende mensen gepost worden. Maar het is natuurlijk veel leuker om alles op een hoop te gooien.Aristides schreef:Seelcties vergelijken: ik zie hier regelmatig een opmerking las " Ahjax heeft maar dertien à veertien" Ajaxwaardige spelers..
Reageren doen we toch op de inhoud van het bericht?