PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Baseman

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » vr apr 16, 2010 9:39 am

Peter schreef:Oef, het zere been van Base.
Nee hoor, je praat in dit geval alleen onzin en dat ben ik van jou niet gewend.
Je mag hem best vergelijken met een de Zeeuw bijvoorbeeld.
De rol van Afellay bij PSV is anders dan die van De Zeeuw bij Ajax...De Zeeuw is bij Ajax de diepgaande middenvelder, dit is bij PSV echter Bakkal (PSV speelt namelijk met de punt naar voren op het middenveld). Afellay en Engelaar zetten de lijnen uit bij PSV en bepalen het spel, het is niet hun taak om te scoren. Daarmee zeg ik niet dat ze niet vaker moeten/mogen scoren, maar een prioriteit is het zeker niet en ze daarop afrekenen is dus onzinnig.
Maar goed, Afellay beleeft een goed seizoen dus en daardoor wordt men geweldig 3e.
Is voetbal ineens geen teamsport meer?
Kom op Peter, dit soort non argumenten ben ik niet gewend van jou.
Die actie tegen Enoh was ook gewoon op en top professioneel te noemen.
Daar heb ik al lang mijn afkeuring over uitgesproken, maar die domme actie staat los van zijn spel bij PSV.
Dat Afellay als persoon en als leider nog wat te leren heeft moge duidelijk zijn, maar als spelverdeler draait hij 'gewoon' een erg goed seizoen. Het is weliswaar minder geworden na de winterstop, maar dit geldt ook voor heel PSV.
Tegen Ajax speelde hij bijvoorbeeld op Enoh en om nou te zeggen dat Enoh als een nummer 10 bij Ajax speelde....
Volgens mij was het andersom, Enoh werd op Afellay gezet.
Extra feitje nog even (over het dwingende spel van Afellay). Afellay kwam dus tot 4 goals en 5 assists. Als we dan toch gaan vergelijken, dan zie je dat de Zeeuw bijvoorbeeld tot 6 goals en 10 assists kwam. Maar Afellay is heus heel dwingend, hoor.
Sinds wanneer hangt dwingend spelen samen met het maken van goals en het geven van assists?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 16, 2010 9:45 am

Base, het 'doel' van Affelay en PSV was dit jaar: effectiever zijn, dus meer scoren etc etc. Dat is grandioos mislukt in ieder geval.
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr apr 16, 2010 10:32 am

Overigens maakte RIO op PN al veel eerder melding van de op handen zijnde transfer van Lens naar PSV, zoals Base hier al eens meldde.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 16, 2010 10:37 am

GangstaRiB schreef:Base, het 'doel' van Affelay en PSV was dit jaar: effectiever zijn, dus meer scoren etc etc. Dat is grandioos mislukt in ieder geval.
Wat betreft PSV heb je gelijk, effectief was men zeker niet dit seizoen.
Maar Afellay had dit niet als doel.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 16, 2010 11:03 am

Baseman schreef:
GangstaRiB schreef:Base, het 'doel' van Affelay en PSV was dit jaar: effectiever zijn, dus meer scoren etc etc. Dat is grandioos mislukt in ieder geval.
Wat betreft PSV heb je gelijk, effectief was men zeker niet dit seizoen.
Maar Afellay had dit niet als doel.
Volgens mij wel, als ik me niet vergis. Kan me nog een interviewtje herinneren waarin hij zegt dat hij alles beheerst, behalve veel scoren. Was aan het begin van dit seizoen. Maar goed... hij zal zelf nu ook wel weten hoe het gelopen is.
Whitey on the moon.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 16, 2010 12:08 pm

dan snap ik waarom ie weg wil. Rutten laat hem dit jaar wel erg ver van 16-meter voetballen. Afelay heeft absoluut geen slecht seizoen gespeelt. Heel PSV draait geen slecht jaar. De laatste weken zijn beneden elk niveau, maar ieder ander jaar hadden ze de competitie t uitgezongen. En nu is het snor- time. Afelay is een blaag, issakson is hopeloos. Wat hoorde je die ei roepen toen isakson weer de 0 pakte? Toen hoorde je hem niet. En nu ook overal zijn papagaaien! Godsamme, verzin eens wat orgineels!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr apr 16, 2010 12:49 pm

EINDHOVEN - PSV heeft het vizier gericht op Jeremain Lens en Ismail Aissati. De aanvaller van AZ en de middenvelder van Ajax staan op het verlanglijstje van de Eindhovenaren voor komend seizoen. Dat bevestigde trainer Fred Rutten vrijdag tijdens de wekelijkse persconferentie.
Aissati stond in het verleden al vier seizoenen onder contract bij PSV. Begin vorig seizoen stapte hij over naar Ajax, waar hij maar weinig aan spelen toekomt.

Lens heeft al aangegeven open te staan voor een nieuwe uitdaging. De 22-jarige spits is al vier jaar speler van AZ, waar hij vooral de laatste maanden veel indruk maakt.

"In de vier jaar dat ik hier speel, ben ik nooit echt zeker geweest van een basisplek. Je bent nooit uitgeleerd, maar een nieuwe uitdaging zou mooi zijn. Als het maar geen mindere club is dan AZ." Of PSV een betere club is? "Het is een mooie club die altijd om de titel speelt", aldus Lens, die tot medio 2013 bij de club uit Alkmaar onder contract staat.
Omoep Brabant
:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 16, 2010 12:51 pm

Had ik wel verwacht.

Toppie

Bericht door Toppie » vr apr 16, 2010 12:51 pm

Aissati kan die zo krijgen voor 4 miljoen strik er om heen en doei

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 16, 2010 1:02 pm

Rutten zal wel denken dat hij Aissati wel aan 't voetballen krijgt. Of zoiets. Misschien moet hij er over nadenken om z'n horizon eens te verbreden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 16, 2010 1:04 pm

Hij zal er vooral vanuit gaan dat Aissati (haast) niets zal kosten.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 16, 2010 1:47 pm

Moeten we Aissati voor weinig laten gaan (en daarmee zijn salaris kwijt raken) of moeten we toch wel enkele miljoenen voor hem vragen omdat het anders kapitaalvernietiging/mogelijk versterken van de concurrentie is?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr apr 16, 2010 1:55 pm

1 of 2 miljoen mag er nog wel betaald worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 16, 2010 2:00 pm

Lijkt me sterk dat PSV dat gaat betalen. Ze hebben weinig geld en moeten nog een spits halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 16, 2010 2:17 pm

Ze zullen toch ook wel snappen dat hij niet helemaal gratis zou zijn. Bovendien komen er bakken met geld binnen voor Affelay en Dszudszak. :smallgrin.gif:

Ik denk dat PSV één van de weinige clubs is die interesse zal hebben. Er zijn in Nederland immers maar weinig clubs die budget hebben. Als ik Ajax was zou ik niet al te hoog in de boom gaan zitten. We hoeven 'm niet weg te geven maar bij een redelijk bod mag hij van mij richting Eindhoven.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr apr 16, 2010 2:24 pm

joey schreef:Lijkt me sterk dat PSV dat gaat betalen. Ze hebben weinig geld en moeten nog een spits halen.
Lijkt me sterk dat Ajax helemaal achterlijk is. Dat zwartkijken iedere keer.

Natuurlijk krijgt Ajax een transfersom. Bedragen als 1 a 2 miljoen worden ook op PN genoemd. Alleszins redelijk dus als beide partijen zich daar (blijkbaar) in kunnen vinden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 16, 2010 2:26 pm

Misschien krijg je iets terug van wat je nog moet afschrijven. Maar ik kan me niet voorstellen dat PSV (veel) voor Aissati gaat betalen, al is het maar uit het oogpunt van prestige.
Bovendien nemen ze natuurlijk een risico, want die jongen heeft het eigenlijk nooit echt waargemaakt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 16, 2010 2:36 pm

Het alternatief is dat we hem tot het einde van zijn contract blijven betalen voor prestaties die hij voornamelijk bij Jong Ajax zal mogen verrichten. Ik heb tenminste de indruk dat Jol hem niet veel zal gaan gebruiken.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 16, 2010 2:38 pm

Lodeiro en Eriksen zijn beter, dus dat ligt ook niet voor de hand.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 16, 2010 4:41 pm

Peter schreef: Maar Afellay is heus heel dwingend, hoor.
Zowel als controlerende - als als aanvallende middenvelder niet interessant voor betere clubs lijkt me de conclusie.

En een slecht temperament natuurlijk. Beetje een verwend nest. Eens kijken of er een club voor hem komt en, zo ja, wat voor 'n club.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 16, 2010 5:33 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Maar Afellay is heus heel dwingend, hoor.
Zowel als controlerende - als als aanvallende middenvelder niet interessant voor betere clubs lijkt me de conclusie.

En een slecht temperament natuurlijk. Beetje een verwend nest. Eens kijken of er een club voor hem komt en, zo ja, wat voor 'n club.
Precies. Afellay geeft aan in het begin dat hij dwingender wil zijn voor PSV door meer goals en assists te geven en als ik dan de cijfers er bij haal, dan heeft hij gewoon een matig tot slecht seizoen. Jammer dat Base hem heel dwingend vindt spelen, maar volgens de gestelde doelen (nota bene door hem zelf) is dit dus gewoon kolder.

Uiteraard is voetbal teamsport, maar blijkbaar mag je dus niet verwachten van een Afellay dat hij de belangrijkste man is voor PSV. Een speler die al jaren als beste voetballer te boek staan en die schermt met buitenlandse interesse van subtoppers. Tsja, ik verwacht gewoon meer van zo'n jongen. Kijk van een Amrabat of een Toivonen verwacht je namelijk helemaal niets, want dat is brandhout. Het was altijd Ajax heeft Suarez en PSV heeft Afellay. Nu is het seizoen voorbij en wordt het opeens 'PSV is een team'. Jaja, mooi niet dus.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 16, 2010 5:38 pm

Afellay had nog te weinig rendement, dat is altijd een minpunt geweest. Daarbij hielpen zijn blessures niet echt.
Maar vorig seizoen kwam daar eindelijk verandering in, Afellay begon te scoren, werd beslissend en viel weinig uit. In de Eredivisie speelde hij mee in 28 duels en hij scoorde daarin 12 keer, mooie cijfers voor een aanvallende middenvelder. Daarbij is Afellay een van de weinige spelers die een mannetje uit kan spelen en hij heeft de kwaliteit om aan de bal nog te kunnen versnellen. Hij was bijna wekelijks de beste speler van PSV.

Als hij nog leert om meer over te spelen en minder te dribbelen, dan kan hij ver komen.
Het gebrek aan aandacht na afgelopen seizoen begrijp ik niet echt, maar ik vind het niet erg. Laat Afellay dit seizoen maar zien dat vorig seizoen geen toevalstreffer was, dan komt die topclub vanzelf.

En Luuk, natuurlijk is Afellay minimaal 15 miljoen waard.
Blijkbaar vond Base het in het begin van dit jaar dus ook wel belangrijk dat hij veel scoorde. Of Rutten heeft hem dus compleet misbruikt of Base vindt het opeens belangrijk dat Afellay de spelverdeler uithangt. Feit is dat Afellay never nooit meer 15 miljoen op gaat leveren. Minimaal ook nog. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 16, 2010 6:59 pm

Peter schreef: Jammer dat Base hem heel dwingend vindt spelen, maar volgens de gestelde doelen (nota bene door hem zelf) is dit dus gewoon kolder.
Maar wat Base zegt, is dan ook gewoon kolder. Net zoals het kolder is dat Fred Rutten een 'geweldige hoofdtrainer' is. De 2e seizoenshelft is nog slechter dan PSV's 1e seizoenshelft van het vorige seizoen. Die geweldige hoofdtrainer heeft het compleet uit de klauw laten gieren.
Kijk van een Amrabat of een Toivonen verwacht je namelijk helemaal niets, want dat is brandhout.
PSV heeft een hoop brandhout trouwens. Duur brandhout vooral. Die duffe Mexicanen die geen bal fatsoenlijk kunnen inspelen, 2 matige linksbacks, een matige keeper, Simons, Amrabat, Koef, Toivonen, Engelaar, Ooijer. Marcellis is onder Rutten (hij maakt spelers béter!) van international tot persona non grata verworden...

PSV heeft geen CL, geen geld en amper talent om voor goed geld te verpatsen. Ze zijn daar al een aantal jaren flink aan het knoeien! :biggthumpup.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » vr apr 16, 2010 7:56 pm

Afellay gaat transfervrij naar een leuke subtopper in Duitsland.

Er is geen club die 15 miljoen voor hem kan neertellen. Er is vrijwel geen geld. De clubs zullen kritisch moeten inkopen en dan zijn er volgens mij interessantere opties.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 16, 2010 8:02 pm

Die Marcellis. Hoe zit dat nu? Hebben we hem nou met z'n allen overschat? Die jongen speelde toch echt heel behoorlijk maar nu komt hij niet meer aan de bak. En dat is nou niet omdat er zoveel briljante verdedigers in Eindhoven rondlopen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie