Jorien ter Mors bevestigt je verhaal.
Winterspelen 2026
Re: Winterspelen 2026
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Jinne
- Site Admin
Mooie race dit. Fantastisch gereden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is zo’n heerlijke sport.
Zag er van A tot Z 'in control' uit, ook toen Zuid-Korea even de kop pakte. Rustig gebleven, moves maken wanneer nodig. Uit het boekje, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wel echt domper dat Velzenboer in dit scheur rijdt, die reed soeverein richting finale.
Alles bij elkaar was het toch wel weer een enorm vermakelijk schouwspel gisteravond. De alles of niets factor is hoog. Zie die halve finale bij de dames waar alle favorieten gewoon onderuit gaan. Juist dat maakt dat je op het puntje van je stoel blijft zitten.
Het koersgehalte is hoog. Dat spreekt me aan. Daardoor is het veel interessanter dan een lange baan wedstrijd waar het toch maar om een paar ritjes gaat en de rest totaal niet interessant is.
Het koersgehalte is hoog. Dat spreekt me aan. Daardoor is het veel interessanter dan een lange baan wedstrijd waar het toch maar om een paar ritjes gaat en de rest totaal niet interessant is.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik hou toch zelf meer van ‘de beste wint’ en niet ‘de gelukkigste wint’. Maar uiteraard wel een mooi schouwspel.Marillion schreef:Alles bij elkaar was het toch wel weer een enorm vermakelijk schouwspel gisteravond. De alles of niets factor is hoog. Zie die halve finale bij de dames waar alle favorieten gewoon onderuit gaan. Juist dat maakt dat je op het puntje van je stoel blijft zitten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dat heb ik tot op zekere hoogte ook. De geluksfactor zit me in de weg als ik het meer als sport dan als entertainment bekijk. Vooral situaties waar je valt door anderen en je er zelf totaal niets aan kunt doen. Dat is uiteraard niet bij elke valpartij zo, de duels horen bij de sport en zelfstandig vallen is in principe altijd eigen schuld. De jury uitspraken zijn, zoals bij elke sport waar dat gebeurd, met enige regelmaat ook een bron van ergernis.
Het element van tactiek dat het niet domweg een tijdrit is spreekt me als wielerliefhebber dan weer aan. Positie kiezen, wanneer val je aan, durf je te wachten of wacht je te lang?
Ik kijk zo'n avondje shorttrack dus vooral als entertainment en dan is het prima vermaak.
Het element van tactiek dat het niet domweg een tijdrit is spreekt me als wielerliefhebber dan weer aan. Positie kiezen, wanneer val je aan, durf je te wachten of wacht je te lang?
Ik kijk zo'n avondje shorttrack dus vooral als entertainment en dan is het prima vermaak.
Nil volentibus arduum
Massastart biatlon bij de vrouwen. Wat een heerlijke wedstrijd. De eerste drie binnen 10 seconden na een geweldig spannende slotronde. 
Nil volentibus arduum
Maar wat een slechte regie! Miste van alles aan momenten.Marillion schreef: za feb 21, 2026 2:53 pm Massastart biatlon bij de vrouwen. Wat een heerlijke wedstrijd. De eerste drie binnen 10 seconden na een geweldig spannende slotronde.![]()
Het blijft een leuke sport.
Eens kijken naar de massastart met schaatsen, dat heb ik nog nooit eerder gezien..... Het is iets met punten geloof ik.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wow, wat een prachtig kunstje!!!
- peter
Kroon op het werk. Denk toch ergens dat het mee speelt dat Stolz een teamgenoot is (al rijdt hij zijn eigen schema’s).
Ik snap dus echt niet dat er niemand reageert want zo lang is die wedstrijd niet. Er zijn verschillende teams met twee rijders en je hebt iemand als Jilek die het ook zou moeten hebben van iets als dit.
Wel echt supergaaf voor die gast. Zo'n lange loopbaan waarin hij binnen de Nederlandse ploeg als ik het goed heb begrepen een periode (het tijdperk Kramer) ook behoorlijk is tegengewerkt. En dan gewoon op je 40e nog een keer goud winnen. Enige minpunt is dat het zo bijna te makkelijk ging. Maar daar zal hij maling aan hebben.
Wel echt supergaaf voor die gast. Zo'n lange loopbaan waarin hij binnen de Nederlandse ploeg als ik het goed heb begrepen een periode (het tijdperk Kramer) ook behoorlijk is tegengewerkt. En dan gewoon op je 40e nog een keer goud winnen. Enige minpunt is dat het zo bijna te makkelijk ging. Maar daar zal hij maling aan hebben.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ook mooi van vdBunt om zich zo weg te cijferen.Marillion schreef:Ik snap dus echt niet dat er niemand reageert want zo lang is die wedstrijd niet. Er zijn verschillende teams met twee rijders en je hebt iemand als Jilek die het ook zou moeten hebben van iets als dit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ja, Van de Bunt heeft dat netjes gedaan inderdaad,
Nu bij de vrouwen ook weer. Niemand die echt iets probeert terwijl ze allemaal weten dat Groenewoud de snelste is. Ze zijn dan wel bezig met de punten bij de tussensprints die nergens over gaan. Waarom zijn die er überhaupt?
Maar ook voor Groenewoud uiteraard erg gaaf. Heeft veel over zich heen gekregen en maakt het vandaag dan toch "gewoon" waar.
Nu bij de vrouwen ook weer. Niemand die echt iets probeert terwijl ze allemaal weten dat Groenewoud de snelste is. Ze zijn dan wel bezig met de punten bij de tussensprints die nergens over gaan. Waarom zijn die er überhaupt?
Maar ook voor Groenewoud uiteraard erg gaaf. Heeft veel over zich heen gekregen en maakt het vandaag dan toch "gewoon" waar.
Nil volentibus arduum
En nu Kerkhof die Groenewoud helpt. Mooi teamwerk.
10x goud, 20 medailles, da's niet verkeerd.
(en dan te bedenken dat er nog twee keer potentieel goud verspeeld is doordat Velzenboer in die scheur reed en Beune niet mocht starten op 1500 en ook Wennemars op een medaille reed (geen goud) toen hij eruit werd gebeukt door die Chinees.)
10x goud, 20 medailles, da's niet verkeerd.
(en dan te bedenken dat er nog twee keer potentieel goud verspeeld is doordat Velzenboer in die scheur reed en Beune niet mocht starten op 1500 en ook Wennemars op een medaille reed (geen goud) toen hij eruit werd gebeukt door die Chinees.)
Het niet starten van Beune heeft NL geen goud gekost, want Rijpma-de Jong pakte die.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- peter
Eens met Marillion. Het is tactisch zo matig. Misschien kunnen ze eens naar wielrennen kijken haha.
Voor Groenewoud geldt dat juist niet. Bij haar zou je eerder zeggen, hoe meer spanning op de benen en hoe meer wedstrijdkilometers ze moet rijden, hoe beter.Marillion schreef: vr feb 20, 2026 6:47 pm Leuk voor haar. Al jaren actief en dan zo de kroon op je loopbaan kunnen zetten.
Groenewoud moet dus morgen al de massastart doen. Daar moet het voor haar gebeuren. Het ging natuurlijk al over de combi van het gebrek aan topvorm en haar drukke programma. Maar ik had me nog niet echt gerealiseerd dat de 1500m, wat misschien wel de meest zware afstand is, op één dag voor die massastart zit. Je kan me veel vertellen maar dit gaat haar morgen dus ook niet helpen.
Zij heeft in een vol Thialf nog weleens een 1.500 meter en een 5.000 gereden, om daarna in de auto te stappen naar het NK Marathon dat dezelfde avond nog werd gehouden, om daar doodleuk het NK te winnen.
Ah ja, tuurlijk. Zilver dan. ;-)Khraa schreef:Het niet starten van Beune heeft NL geen goud gekost, want Rijpma-de Jong pakte die.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien is het dan inderdaad wel in haar voordeel geweest.Cruijff schreef: za feb 21, 2026 5:35 pmVoor Groenewoud geldt dat juist niet. Bij haar zou je eerder zeggen, hoe meer spanning op de benen en hoe meer wedstrijdkilometers ze moet rijden, hoe beter.Marillion schreef: vr feb 20, 2026 6:47 pm Leuk voor haar. Al jaren actief en dan zo de kroon op je loopbaan kunnen zetten.
Groenewoud moet dus morgen al de massastart doen. Daar moet het voor haar gebeuren. Het ging natuurlijk al over de combi van het gebrek aan topvorm en haar drukke programma. Maar ik had me nog niet echt gerealiseerd dat de 1500m, wat misschien wel de meest zware afstand is, op één dag voor die massastart zit. Je kan me veel vertellen maar dit gaat haar morgen dus ook niet helpen.
Zij heeft in een vol Thialf nog weleens een 1.500 meter en een 5.000 gereden, om daarna in de auto te stappen naar het NK Marathon dat dezelfde avond nog werd gehouden, om daar doodleuk het NK te winnen.
Nil volentibus arduum
De Fransen hebben biatlon echt gedomineerd. Zowel bij de mannen als de vrouwen.zeux schreef: za feb 21, 2026 2:56 pmMaar wat een slechte regie! Miste van alles aan momenten.Marillion schreef: za feb 21, 2026 2:53 pm Massastart biatlon bij de vrouwen. Wat een heerlijke wedstrijd. De eerste drie binnen 10 seconden na een geweldig spannende slotronde.![]()
Het blijft een leuke sport.
Dat de vrouwen de relay ook hebben gewonnen is wel bijzonder want in de aanloop naar de spelen is daar het nodige gebeurd. Een van de sporters heeft met de creditcard van een ander bestellingen gedaan voor zichzelf. En een ander heeft bij een wereldbeker het geweer van haar concurrente gesaboteerd. Die hebben nu dus met elkaar goud gewonnen. Het bewijs bij uitstek dat je geen vriendenteam hoeft te zijn om tot prestaties te komen.
Nil volentibus arduum